Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Jag är bög. Hur berättar jag?!?

Skorpionguy_82 skrev 2016-05-25 12:01:29 följande:

Känslan kan kännas tung och bister men viktigaste är att du ska veta att du inte är ensam.
    Det finns flera HBT människor i landet så känn inte att du är ensam.
    Du är ung och det finns linjer att ringa för att prata med folk som förstår hur du kan känna.
    Att komma ut är en väg för sig men i framtiden kommer kanske även din far hellre se dig lycklig än att du ska må dåligt.
    Hur man ska berätta är olika från fall till fall men varför stressa.
    DU har hela framtiden framför dig.
    Jag gick ut först när jag hade pojkvän som stod vid min sida.

Man behöver inte vara alltför snabb med att definiera sin sexualitet och förklara för andra var man står. I grunden är det ens ensak, men om man är i en parrelation är det enklast om man kan säga öppet som det är. Hur gammal var du när du hade pojkvän och berättade?
  • Anonym (Man)
    Skorpionguy_82 skrev 2016-05-25 12:38:30 följande:

Jag va ung.

17 år och förlovade mig redan då som 18 åring.

Var det först då du visste säkert att du var homosexuell, eller stod det klart tidigare? Hade du haft sex före det?
  • Anonym (Man)
    MammAmma skrev 2016-05-25 15:26:33 följande:

Jag förstår inte riktigt grejen med att behöva "komma ut" som gay, det är ju ingen heterosexuell som sätter sig ner med sina anhöriga för att tala om att de tänder på personer av motsatt kön. Min knappt 15-åriga son är bisexuell med något starkare dragning till killar än tjejer, och han har inte behövt göra en stor sak av det för oss i familjen, men jag kan förstå att det kan kännas som det om man vet att man har en anhörig som kanske inte kan acceptera det.

Sin läggning behöver man ju egentligen inte prata om, om man inte vill. Det är väl först när man har en partner (som man "visar") som man kommer ut på ett sätt. Själv hade jag inte flickvän och sex förrän jag var 27 och det var väl då det blev tydligt vad jag hade för preferenser. Nån enstaka gång hade någon frågat eller antytt något om min läggning, och då hade jag signalerat att jag var heterosexuell utan att göra något stort av det.

Är din son helt klar över sin sexuella läggning nu? Hur länge har han pratat om det? Har han haft partners av båda könen eller är det bara en känslomässig dragning?
Svar på tråden Jag är bög. Hur berättar jag?!?