Inlägg från: Anonym (vabah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vabah)

Festar jag för mycket?

Anonym (Partyprissen) skrev 2015-06-29 20:39:41 följande:
    Okej vad bra! Precis så känner jag med. Jag kommer inte ångra mig i framtiden när jag har volva villa vovve utan istället se tillbaka och tänka hur roligt jag faktiskt hade det!
    Men när du blir pissfull, gör du inte saker som du kanske ångrar eller önskar du inte gjorde då?

Jag drack som dig när jag jag mellan 17-20 år och då tyckte jag att jag hade kul och levde livet. (Att jag låg med bakfylla från helvete 2 dagar i veckan hörde tydligen till.) Nu efteråt så vet jag att jag inte mådde bra alls den perioden och kroppen mådde inte bra av all alkohol och onyttig mat som jag drog i mig då. Kan än idag fast jag är 30 år komma ihåg saker jag gjorde på fyllan som jag har ångest över än.
  • Anonym (vabah)
    Anonym (Partyprissen) skrev 2015-06-30 01:30:33 följande:
    Jo absolut, men det vet jag ju att många andra också gör. Men ångesten är det värsta och det är den som har fått mig att tänka till nu lite. Hur mycket man gör bort sig eller gör ogenomtänkta val man aldrig skulle gjort annars. Men jag ska nog börja dra ner på det lite. För bortsett från dessa två festkvällar i veckan så går jag och mina vänner också ut en hel del och dricker öl/vin. Vi har snöat in oss på det, istället för att fika eller gå ut och äta eller inte vet jag gå på bio så är det alltid på alkohol pengarna läggs. Och det är också det som fått mig att tänkta till lite nu om man inte ska ta och börja ändra rutinerna för pengar, hälsan och att slippa ångest. Fast samtidigt vet jag att det inte kommer bli så tyvärr än på ett tag för jag trivs ju med det men jag hoppas att andra saker fångat mitt intresse istället inom en snar framtid. 
    För mig blev ångesten värre och värre faktiskt. Ju mer jag festade, ju mer drack jag, ju fullare blev jag, ju mer gjorde jag bort mig och då fick jag värre och värre bakfylla och ångest. En ond cirkel. Blev dessutom "sprit fet" och orkade inte träna på samma vis plus att onyttig alkohol och mat gjorde att jag la på mig i vikt. Idag dricker jag kanske 2 gånger per år, och minns den tiden med mycket fest med väldigt negativa känslor och minnen kan jag säga. Fy sjutton vad jag gjort bort mig i mina tankar. För att inte tänka på alla pengar jag slösade på onödigt.
  • Anonym (vabah)
    Anonym (nej) skrev 2015-06-30 18:32:15 följande:

Tycker inte det är för mycket.

När jag var 20 var jag mamma, drack varannan helg.

Men i åldern 14-18 var jag ute varje fredag-lördag och varannan onsdag och söndag också. Drack mig berusad och levde livet alldeles för illa.. Inget annat än alkohol, men ersatte känslor med olika killar istället.

Fredag lördag är inte mycket när man är ung...dessutom drack jag mer än dig. Lev livet medan du kan

Drack du varannan helg fast du hade barn? Ja mycket ska man få läsa här på familjeliv!
  • Anonym (vabah)
    HäckHäxan skrev 2015-07-02 06:06:34 följande:
    Hmm logiken sa inte till dig att personen möjligen var barnledig varannan helg utan såklart så dricker personen varannan helg med ungen hemma, självklart, japp.

Jag kan supa skallen av mig varannan helg om jag vill och ibland gör jag det också, för att jag vill.

TS jag tycker inte du behöver ha panik, men du kanske skall testa ha en vit helg och se hur det känns för dig.

Själva konsumtionen känns inte som någon biggie, det där och en hel del mer kan jag dra i mig på själva förfesten utan att blinka och än mer på själv krogen sen, jag blir aldrig odrägligt berusad och kan alltid gå hem för egen maskin. Precis som när jag var i din ålder. Nu festade inte jag varje helg, men mest för att ibland älskade jag att ligga hemma och bejaka min inre nörd och läsa, alla de andra dagarna var jag en partyprinsessa och jag kan inte ens påstå att jag nöjde mig med fest två dagar i veckan ibland blev det fler kvällar än så och jag skötte både skola och jobb utan problem.
    Vad har det med saken att göra? Super man vid varje tillfälle man är barnledig?
  • Anonym (vabah)
    Anonym (jodåh) skrev 2015-07-02 10:02:14 följande:

Det stod dricker. Inte super.

Och vad är problemet med att dricka varannan helg?

Fast nu skrev HäckHäxan super viktigpetter! Läs om läs rätt!

Jag tycker det är alldeles för ofta att dricka varannan helg!
Svar på tråden Festar jag för mycket?