• SSL

Få igång amning, tips??

Amning är det bästa du kan ge ditt barn. Min dotter är 12 månader och jag ammar varannan timme. Förutom på nätterna. Hon sover 12 tim per natt och ammar kanske 2 gånger i sömnen (även jag slumrar). Hon har alltid varit en snabbdiare (5min) Men dom första månaderna diade hon 1 gång i timmen även oftare ibland. Mycket vila, ät var 3e timme. Drick 4-5 liter om dagen( du kisssar ut det som inte behövs), försök att tänka harmoniska tankar medan du ammar. Ligggamma om möjligt, så kan barnet somna med bröstet i munnen och det kan då rinna till flera gånger och på så sätt tömmer du bättre och då ökar produktionen. Nattamma är väldigt bra för produktionen. Lita på att du kan och andas Om bebi bara vill snutta och släpper när det rinner till så pumpar du ur bröstet. Även när hon diat klart sitt mål försök pumpa ut det återstående. Strunt i att träna det hämmar mjölkproduktionen. Dessutom blir man en tandpetare av att amma Som jag kämpat i perioder .. Alla sa men du kämpar för mycket och andra störande komm.. Jag är så glad att jag fortsatt kämpa, jag älskar att amma. Bättre mat får din bebi inte. Bäst för bebis immunförsvar och trygghet + det är så bekvämt och mysigt.

Tack för mig !

• SSL

Nu skrev jag i fel tråd men finns tips där för dig med. Prova liggamma och blunda och slappna av.. Prova minimundus amningste och 0,0% öl. Mycket vatten. Och lär dig pumpa med handeniistället för pump. Gör även här så att du tänker harmoniska tankar sådant som gör dig lycklig så rinner det lättare till. Stor kram till dig

Svar på tråden Få igång amning, tips??