OROLIG.
Jag är inte alls i samma sits som du, men jag vet hur det känns. Jag mådde fruktansvärt när det gått mer än fyra månader sedan vi börjat försöka få barn, sen upp till året var det riktig jävlat tufft. Vi har försökt i drygt tre år nu, och precis idag har jag tack vare IVF lyckats gå in i v. 9+0.
Det jag vill skicka med dig, som kanske inte glädjer just exakt nu men kanske senare, är att det finns fantastisk hjälp att få. Är det så att något är på tok, att inget händer, så kommer ni få bra hjälp. Då spelar det ingen roll om du så skulle ha plockat bort båda äggledarna - så länge du har en frisk och fin livmoder och ett gäng ägg kommer de kunna hjälpa dig :) Jag har aldrig blivit så väl omhändertagen av vården som på fertilitetskliniken. De är fantastiska.
Det kommer vara tungt ett tag. Du kommer att tänka på barn konstant. Och det är ok. Sörj, var bitter och frustrerad, det hindrar dig inte från att bli gravid om du kan bli det utan hjälp. Men om du kan, försök att tänka på dig själv. Tänk på att ditt liv är värdefullt och att du förtjänar mer än att vara olycklig över graviditeten som inte kommer. För den kommer, men kanske inte just nu, och din tid just nu är värdefull.
Håll ut! :)