• Juliee

OROLIG.

Hej alla. Vet inte riktigt vilken kategori man ska välja med antar att "svårt att få barn " passar bäst....

Nu har jag och min sambo försökt att få barn i 7 månader men ingenting händer. Jag tänker konstant på allt med barn. Och alla säger men försök inte att tänka på de, de händer när de händer. Jo visst, men hur lätt är de då!? Har haft klamydia 3 gånger och även cysta på ena äggstocken, va då nära till operation men blev inte så. Finns de någon där ute som har haft samma problem som jag men ändå lyckats att bli gravid?? Vet också att det kan ta upp till 1 år innan man kan få de efterlängtade pluset, men just nu så känner jag mig så dålig. Är så rädd att att vi inte kommer att lyckas..

• Svar på tråden OROLIG.
  • Juliee

Ja, träffade först en läkare på min vårdcentral och dom såg ingenting, inga bakterier, ingenting. Sedan någon månad senare träffa jag en gynekolog och hon sa samma där, allt såg jätte bra ut. Gynekologen sa bara att vi skulle fortsätta som vi gör och om det är så att de forf inte har hänt något när det har gått 1 år så kan man göra en mycket grundligare undersökning och så prata hon om att spola äggledarna. Vet inte riktigt hur jag skulle tolka de..

• Juliee

Tack snälla för dina ord och för att du delar med dig det värmer verkligen och stort grattis till er Cyanea! Ja, de är väl dags att jag börjar ta hand om mig själv och försöka tänka positivt. Tack igen!

• Juliee

Har inte undersökt om PCOS och äter ganska mycket sött med inte överdrivet. Tusen tack för alla svar och råd!!

• Juliee

Oj....vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men åter igen tack. Cyanea - Betyder mycket de du skriver och jag tar i det. Har bara så svårt för att sluta tänka på de. Och det stämmer verkligen med det du skriver att man förändrar sig själv och inte känner igen sig till slut. För så har det verkligen varit den sista.

Marami­na - Jag försöker verkligen lägga mina tankar på någonting annat, men jag hoppas verkligen att denna tiden som är kvar, att det kommer hända något. Men som du skriver, lägga upp en plan och låta tiden gå och förhoppningsvis så kommer jag se ljuset i tunneln.

Svar på tråden OROLIG.