• MoKa

Vi med BIM i augusti

Igår hade jag bestämt mig för att testa men imorse så vågade jag inte riktigt. Men på fredag är jag ledig så då kanske jag tar mitt nyinköpta testa tidigt-test. Fast nu börjar jag tvivla på mig själv och det jag tror mig känna. Bim på tisdag känns som en evighet bort!

• MoKa
    marol skrev 2015-08-12 09:15:30 följande:

Jag tycker att du gjorde helt rätt i att inte testa idag utan vänta några dagar till :) Tänker eftersom ägget förmodligen just fästs sig om det är så, och då kanske kroppen inte börjat producera och utsöndra tillräckligt med hormon ännu för att det ska synas.

Jag blir för övrigt också tveksam gällande om jag ens känner något, och i så fall vad och om jag känner något - är det gravidrelaterat då eller egentligen bara vanligt som man kan känna då å då...

Jag lyckades ju vänta till bim med första barnet så jag borde ju klara det nu också. Mår iofs fortfarande lite diffust illa till och från men tycker att det är mer som mitt vanliga illamående än hur jag tror mig minnas hur det var då. Men jag känner mig trött också fast å andra sidan har jag ju gått upp strax efter fem den här veckan så kan ju vara det... Det är så svårt att sluta analysera minsta lilla i kroppen just nu. Jag tror jag bara hoppas lite för mycket och hittar på symtom.

Känner du några symtom alls som skulle kunna vara ett plus?
  • MoKa
    Sali2015 skrev 2015-08-12 12:45:51 följande:

Idag kl 10.15 mitt i all stress på jobb så kändes det blött i trosan. Men har BIM 16/8 ... Kollade läget och jodå. Klarrött blod. Satte i en tampong och har inte kollat läget sedan dess. Den är 4 äckliga dagar för tidig om det nu är mens och jag är så arg och besviken

Fy så tråkigt! Hoppas det tar dig nästa gång!
  • MoKa
    MakeitHappen skrev 2015-08-12 12:10:00 följande:

Ni som snart har Bim, har ni några symptom?

Ni som har plussat- grattis, hade ni symptom innan ni testade er?

jag har bim på måndag hade hela förra vecka ömmade det i utsidan av brösten. men inget mer utöver det.

Nu har jag ju inte testat mig än, bim på tisdag, men känner mig illamående (kom ordentligt igår när jag åt äpple och sedan har det inte släppt mer än kortare perioder) och igår eftermiddag och idag är jag så trött!

Förra gången jag plussade kände jag också ett lätt illamående ca en vecka innan jag plussade tre dagar efter bim. I övrigt kan jag inte minnas några särskilda symtom.
  • MoKa
    Mjön skrev 2015-08-12 22:02:00 följande:

Plussade nu ikväll på bim. :)

Grattis! :)
  • MoKa

Gjorde ett testa tidigt nu och det var verkligen supernegativt :( Hade hoppats på en liten skugga i alla fall.

Jaja bara fortsätta vänta in bim och hoppas det ändå kan ha tagit sig. Annars tycker jag min kropp får sluta bete sig så här skevt så man kan tro massa saker.

• MoKa
    Angdev skrev 2015-08-14 08:30:17 följande:

Det ville sig inte denna gången heller :( Mensen på ingång. Hoppas på majbebis och att det tar sig på vårt 10:e försök. Uppdaterar listan en sista gång ikväll och överlämnar sedan ansvaret på frivillig. Önskar er gravida lycka till! Och till er som ännu inte plussat, hoppas vi inte ses i september-tråden ;)

Så tråkigt! Hoppas det går bättre nästa försök!

Bra jobbat med att hålla listan uppdaterad :)
  • MoKa
    TootsieRoll skrev 2015-08-14 08:25:07 följande:

Hej alla! Jag har inte varit med i tråden men hoppas att någon kan hjälpa mig att tyda mitt test! Hade BIM igår och fick för en stund sen detta resultat:

Hjälp?! Vad tror ni?? Tacksam för svar!

<3

Det är svagt men tycker mig se ett plus :) Prova igen på söndag så är det säkert starkare!
  • MoKa
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 15:52:57 följande:

Jag kunde inte hålla mig till på fredag. Va sugen på att ta ett glas vin ikväll, men får nog ändra på den tanken

Åh grattis! Ingen tvekan där inte :)
  • MoKa

Det är så roligt att läsa om alla som plussar! Superkul för er :) Och samtidigt blir jag så avundsjuk! Får mer och mer känslan av att det inte blir något nu heller trots att jag känt både det ena och det andra. Skulle helat ta ett test varje gång jag går på toa men det kommer ju inte hjälpa mycket. Funderar på att köpa ett test till imorgon men tror det bästa är att vänta på bim. Sist hade jag en skugga på bim och ett tydligt plus tre dagar senare.

• MoKa
    halo83 skrev 2015-08-16 08:05:07 följande:

Blev inte mycket klokare när dagens test ser ut så här ...

Det där påminner om när jag testade mig med sonen. Det var en svag början till ett streck längst upp. Det var på bim. Sedan testade jag igen tre dagar senare och då var det dupertydligt plus. Hade samma test som du har där.

Svårt att hålla sig men jag rekommenderar att vänta två dagar så är det säkert starkare :)
  • MoKa
    Flerattälska skrev 2015-08-16 09:21:31 följande:

Wohooo!!! Gravid på cb m veckoindikator :) Som hoppet har gått upp och ner denna vecka. Nu är det bara att plocka fram trombylen och hoppas att den hjälper oss att bli en till i familjen under april:)

Grattis! Hoppas allt går bra :)
  • MoKa
    frijdah skrev 2015-08-16 09:27:49 följande:

Jag fattar inte.. alla dessa symptom och ett "inte gravid" på stickan nu på morgonen. Vet att man kan inbilla sig en massa symptom men man kan väl ändå inte inbilla sig så att ådrorna på brösten syns mer och blir fler, samt att jag ser små ådror på bröstvårtorna vilket aldrig skett innan. Är på bim -3 idag och va bombsäker på att jag skulle få "gravid" på stickan i morse. Känner mig helt nedslagen nu :(

Så länge mensen inte kommit lever hoppet! Kanske är det bara för tidigt ännu för att det ska ge utslag? Vänta in bim så kanske du får ett roligare resultat.
  • MoKa

Tror min mens drar igång inatt eller imorgon... :( Men den som lever får se.

Grattis alla som plussat under dagen!

• MoKa

Mensen kom precis som jag trodde. En dag tidigt. Men bättre det än sent. Snacka om att ha blivit grundlurad av kroppen...

Lycka till ni som är kvar! Hoppas det går bättre för er! :)

• MoKa
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-08-17 12:28:26 följande:

tog ett test imorse på bim-4 och fick detta. Jag ser ett svagt streck. gör ni? syns bättre i verkligheten.

Det går att ana något på alla bilderna tycker jag om än väldigt väldigt svagt. Försök igen om två tre dagar så syns det nog bättre :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti