• MoKa

Vi med BIM i augusti

Nu vill jag att äl-perioden ska ta slut så jag får veta om det tar sig eller inte! Vill också få det där plusset. Är så avundsjuk på er som redan fått det men så klart glad för er skull :)

• MoKa
    vår sommar skrev 2015-08-03 18:43:14 följande:

Nu kom mensen så det är lika bra att erkänna sig besegrad igen :'(

Åh nej vad tråkigt! Hoppas på nästa månad!

Kram
  • MoKa
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 07:24:46 följande:

Yeeh! Stigning badrummet å ropade "SPÖK" min man kom inrusande å å utbrister "Ja se på fan" Ser du? Ja jag ser. Ungarna blev livrädd de trodde att vi hittat ett spöke i badrummet

Vi har ju fått helt blanka i sen i torsdag så det har var en ny upplevelse, det finns ett +där men ändå inte! Gaaah det blir vänta ännu en dag!

Grattis! Vad roligt!
  • MoKa
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 11:35:54 följande:

Det är lite lusigt, jag är skelandes å har en del brytningsfel, jag ser inget med vänster öga men jag ser när jag byter till höger öga

Är det vi som inbillar oss, ett nytt test i kväll kommer definitivt att tas

Jag tycker mig kunna ana något som bryter strecket men det svårt att säga säkert. Ta ett nytt prov ikväll eller imorgon så kanske det syns bättre :) Hoppas för er skull på ett tydligare plus!
  • MoKa

Jag ska ha ägglossning idag enligt appen och har haft lite lätt "mensvärk" under dagen. Får se till att fortsätta mysa med grabben ikväll. Lite tråkigt sex blir det just nu bara för vi har svärföräldrar på besök haha.

Sedan börjar den låååååånga väntan på bim som ska vara den 18/8 enligt appen. Brukar stämma ganska bra men sen april har det varit lite förskjutningar både framåt och bakåt i tiden. Men hellre tidig mens än sen så hoppet stiger.

• MoKa
    Mamma 80 skrev 2015-08-04 12:39:22 följande:

Knappaveckan kvar till Bim och tackar gudarna för semester och att jag har fullt upp med att aktivera kidsen och inte hinner tänka på nåt.

Dock har jag konstaterat att den nyinköpta bikiniöverdelen sitter tajt, något även maken påtalade. I övrigt inga symptom som helst...återstår att se.

Lyckliga du som kan sysselsätta dig med annat i väntan på bim. Själv sitter jag på kontoret och har de så fruktansvärt lugnt och tråkigt! Mycket tid till att tänka på ev. bebis, hur ska jag äta, hur ska jag träna, hur ska jag sova, när ska vi mysa etc för att bäst öka chanserna att bli gravid.... Suck!
  • MoKa
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 21:08:31 följande:

Om ett par dagar, är du tokig???

Här togs det ett test 10 timmar senare igen men lika spökligt, mannen är fortfarande stensäker, jag vågar inte hoppas å lägger mina kort på ett digitalt imorgon...

Här är den till vänster sen i morse och den i e.m till höger..

Svårt att se i mobilen när det inte går att zooma men nog tycker jag det ser stackare ut än det från morgonen. Vågar mig nog på ett grattis nu :)
  • MoKa
    marol skrev 2015-08-04 23:13:37 följande:

Har inte skrivit jättemycket i tråden men jag kollar och läser ert tjöt flera gånger per dag tjejer:)

ÄL har nu precis varit och jag hoppas det är ett mottagligt ägg som tar emot och välkomnar en friskus till spermie nu och utför underverk tillsammans... för egen del börjar nu två veckor av analyserande och inbillning, skulle mer än gärna spola fram tiden nu för gissar tiden kommer gå långsamt... hoppas mer än gångerna innan att detta tredje försök ska vara det lyckosamma och ge ett plus, känner mig mer hoppfull och optimistisk detta försök faktiskt då jag tror mig ha haft starkare symptom av ägglossningen än tidigare, men det är klart, det ska ju till mer än så... Denna gång har vi haft se varje dag runt ÄL till skillnad från gångerna innan så hoppas det ger resultat. Fyller år runt bim så vore en schysst present min kropp kan ge mig

Samma lika för mig. Nu börjar den långa väntan på resultat. Förra månaden mådde jag illa bara några dagar efter äl men det visade sig ju vara falskt. Det är märkligt hur kroppen kan luras när man vill något så mycket. Blev iofs förkyld några dagar innan mensen kom så kanske därför kroppen betedde sig knasigt.

När räknar du med bim? Jag har 18/8.
  • MoKa
    marol skrev 2015-08-05 15:57:35 följande:

Samma här, beräknar bim 18/8 då jag nog hade äl igår :) spännande för oss! Ska försöka att vara chill och tänka att jag typ inte bryr mig och låtsas om att det inte spelar någon roll - fastän jag ju visst bryr mig och är mycket angelägen att bli gravid ;) lyckligtvis känner jag visserligen att det fortfarande är rätt lugnt, men börjar det bli höst och vinter så tror jag oron och tålamodet kommer få sig en prövning...

Haha jag känner precis lika! Tur jag har er här att älta symtom och annat med. Min sambo är inte lika intresserad. Även om han är med på noterna så är det för honom inte lika viktigt att det blir just nu. Han har redan tre barn (ett är vårt gemensamma) så han är ok med det hela mest för att jag vill. Men jag tror han skulle bli lite nervös om jag blir gravid nu för att han inte är helt beredd. Så var det i alla fall med första barnet. Då blev jag gravid på andra försöket och det tog honom lite på sängen. Han hade räknat med minst ett halvår. Men blir det en till nu så kommer vi båda bli superglada så klart :) men jag är nog lite mer hetsig på ett resultat. Vore lite kul också eftersom jag skulle ha BF samma dag som med första barnet om det tar sig nu :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti