• Malin 845

Vi med BIM i augusti

Symetrical skrev 2015-08-02 12:16:03 följande:
    Bådar gott, vännen!

Jag brukar dock få äggviteflytningar i nästan en v innan äl, så kolla med äl-test från typ imorgon eller på tisdag så lär du inte missa den. smile1.gif
    Vad bra! :)

Aha, ja jag är nervös för att missa äl så hoppas inte det :). Har bara två äl teststickor kvar så har beställt nya med dubbel hormonindikator. Hoppas de hinner fram :) och att de visar tydligt när ägget är på väg :)

Förresten, skickade ett meddelande till dig ;)
  • Malin 845

Ja ingen stegring alls här inte :(. Men enligt NC ska jag börja testa imorgon men jag vill inte missa äl om det är så att den är innan så jag kollade nu och i förgår. Nu har jag en sticka kvar och hoppas till högre makter att de nya kommer imorgon eller onsdag. Eller är äl senare än jag trodde? När jag har en kvar, ska jag testa imorgon eller på onsdag? Vill inte missa om det blir positivt imorgon.. Förvirrande :S

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-03 15:52:52 följande:
    Jag hade nog avvaktat till på onsdag med tanke på hur pass svagt det var idag, men så känner jag min kropp ganska väl, så jag vet att jag inte har snabb stegring.
    Ja det kanske är bäst. Har en sticka kvar nu, och de andra äl testerna skickades idag. Vet du om apotea levererar snabbt? :)
    Alltså jag hade ingen äl förra månaden. Och månaden innan så testade jag inte med stickor alls. Sparar nog testet tills o onsdag då. Vet dock inte om jag testat vid en bra tidpunkt. Jobbade inatt, och tog testet när jag vaknade, kanske var för tidigt på dagen? Skulle kanske väntat tills nu ikväll? :/ jobbar inatt igen så jag testar inte imorgon :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-03 20:00:20 följande:
    De brukar vara snabba! Skickades leveransen idag borde den dimpa ner i brevlådan redan imorgon eller senast på onsdag, så då borde du ju kunna "slösa" ditt sista test imorgon. smile1.gif
    Vad bra! :D men då är ju frågan om när jag ska ta den imorgon. Jobbar inatt. Sover tills ca 12.00. På kvällen eller eftermiddagen? Eller när jag vaknat? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-04 06:23:53 följande:
    Är ju så olika det där! Jag får alltid starkast på morgonen, men de flesta verkar få på eftermiddag/kväll! Bara man kan hålla sig minst tre timmar så. smile5.gif
    Tog nu och ja ytterst lite starkare men ändå väldigt svagt test.. Men de nya testerna är framme :D förresten du har meddelande från mig :*
  • Malin 845

Clearblue digital ägglossningstester i dag visade låg fertilitet. Men enligt NC är jag fertil.. Vilken ska man lita på? Den visar att jag ska ta test imorgon och fredag, och antagligen ha äl på lördag. Men då borde den ju snart visa fertiliteten på testerna?

• Malin 845
    Villbligravidnu skrev 2015-08-05 10:29:52 följande:

Tjoohoo! Här kom det äntligen två streck på stickan! Även om det är svagt så känner jag mig rätt säker på att det inte är spök. Strecket är rosa och idag är det ju ÄL+12 BIM+2 så strecket ska ju vara svagt. Jag tog först ett ägglossningstest som visade positivt så då vågade jag testa med ett gravtest (se bild).

phpkdXuP572161.jpg

Jag vill nog prova med CB digital också, men är det för tidigt att testa med imorgon? Jag fick positivt med CB digital på ÄL+12 med första barnet, men jag vill ju inte riskera ett negativt test och sen vänta på att göra ett nytt. Det är alldeles för nervöst haha!!

Grattis!!! :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-05 12:37:53 följande:
    Du skall absolut lite på cb! NC ger bara en ungefärlig uppskattning beroende på tempen och senaste cyklerna, medan cb mäter ditt hormonvärde, vilket ju är det som styr äl. Så stirra dig inte blind på NC, utan ta ett äl-test en gång om dagen, så lär du knappast missa den, när den nu väl kommer babe. smile2.gif
    Aha, jo men då litar jag mer på cb :). Dock så känner jag inte molnande värk lika mycket nu och inga äggviteflytningar. Mer illaluktande tunna flytningar (sorry för äckliga infon).
    Jag hoppas att det visar att äl är pågång snart! :D men om den visar 4 fertila dagar, så borde den visat nu snart om jag har äl i helgen.. Detta är förvirrande :P
  • Malin 845

Grattis till alla som plussat!

För mig går det inget vidare, fick låg fertilitet på clearblue idag igen. Så jag gissar på att jag inte ens har äl alls :(

• Malin 845
    Anonym (Hejhej) skrev 2015-08-06 10:31:38 följande:

Hur många dagar har du testat?

Kram!

Jag har bara testat två dagar med cb digital, men jag har haft molnande värk i ca 4 dagar nu. Testade med stickor innan cb testerna kom. Jag känner att det har molnat i magen, så äl kanske har varit? Känner inte av det så nu, och när jag la in tempen i NC så sa den åt mig att ta äl test.. :/
Svar på tråden Vi med BIM i augusti