Inlägg från: Anonym (Bim 3 augusti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Vi med BIM i augusti

vår sommar skrev 2015-08-03 20:11:20 följande:
    Ja det gör jag mest för att veta när jag ska få mensen. Vi försöker mestadels med varannan dag. Hur går det för er?

Jaha okej :) Bim idag men ingen mens ännu testade med apotekets egna idag som var negativ vet inte hur bra den egentligen är mannen har köpt lloyds idag så sitter och funderar om jag ska ta den i morgon eller vänta tills på onsdag men det kliar extremt i fingrarna nu haha har blivit testnarkoman, tog äl test idag som visade positivt så det känns kört här då det kan visa positivt när mensen är på väg. 

• Anonym (Bim 3 augusti)
    vår sommar skrev 2015-08-03 20:38:42 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta och att du får ett pluss kram
    Tack hoppas jag med :) kram
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    FamMorrhår skrev 2015-08-03 21:21:16 följande:

Klurar så... Borde jag ge upp detta å ladda för ny ägglossning fast detta inte känns som detta var nån mens....

Eller om ska man fortsätta testa.... Haha..

Tycker absolut att du ska fortsätta testa.

Minns att när jag vänta min flicka så fick jag en blödning tisigt i graviditeten, rätt så liten att inte ens binda behövdes men rädd som jag är så åkte jag in till kvinnokliniken Och kollade upp det och det var typ som vardagsmat för gyn inget konstigt alls tyckte dom.

Min syster fick där emot jätte stor blödning nu för kanske 5 veckor sen och det verkar tydligen vara helt normalt idag är hon i vecka 15 så länge man inte har ont. Så jag tycker absolut du ska fortsätta testa ge inte upp hoppet :D när har du bim?
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    FamMorrhår skrev 2015-08-03 22:30:51 följande:

Hade en brun "blödning" i början med dottern å- innan pluset... (Och en blödning modell värre v34 som gick bra) men inte så här.. Nu är de lite igen. Trosskydd räcker gott å väl- ljus rött men klar röd. Inge mensliknande..

BIM är ju egentligen idag men alltså de börja blöda i lördags eftermiddag (men inte alls som mens utan man ser ju att de är genomskinlig flytning med blod på typ å nå vattningt klarrött...) å haft spottings typ i tre dagar innan de... som sagt märkligt.. Å molvärk i rygg, huvudvärk å kanske tunga bröst- eller så inbillar jag mig de sista....

Tycker inte det låter som mens alls utan mer som en nidblödning kanske , tycker du ska fortsätta och testa men vänta kanske i 2 dagar så att hcg nivån stiger. Har också bim idag ingen mens Har dykt upp och negativt test så jag ska nog vänta tills på onsdag iaf , har också molvärk Och huvudvärk Och fått jätte många finnar i ansiktet. Håller tummarna för oss att vi plussar inom dom närmsta dagarna :)
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Här kom mensen idag usch fy vad tråkigt.

Jaha då blir det väl att på de igen

• Anonym (Bim 3 augusti)
    FamMorrhår skrev 2015-08-04 09:48:06 följande:

<3 påt igen!!!

Här är de.

Fortsatt spotting typ... Kunde inte hålla mig- neg idag på dag 28 (visst pos på dag 31 förra graviditeten men cykeln har ju varit kortare nu) huvudvärk å ont i bröstet- liksom innefrån inte om jag tar i dom... Inbillar mig väl- kom nu mensen innan jag blir sur påriktigt!..

Jag håller alla mina tummar och tår för dig att mensen håller sig borta :D Här kom mensen i morse trodde först att jag drömde men sen när jag dubbelkolla så va mensen fortfarande där tur man laddade med en binda igår kväll. Har också huvudvärk from hell.
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Hej tjejer!

Nu är mensen slut endast haft den i två dagar, har känt mig jätte konstig i kroppen mått illa, och har halsbränna. Så jag gjorde ett test idag och det visa svagt positivt och inom tiden hade nog inte ens gått en minut efter testet togs inan de svaga strecket dök upp. Har detta hänt någon annan ? Jag vågar inte tro på de.

• Anonym (Bim 3 augusti)
    Symetrical skrev 2015-08-07 09:51:00 följande:

Men gud vad spännande! En implantationsblödning, eller genombrottsblödning då, med andra ord! Blödde du lika mycket som en vanlig mens? Mensvärk?

Kan du inte lägga upp en bild på testet?

Jag blödde kanske inte lika mycket som vanligt, lite mensvärk hade jag men den va inte lika vidrig som den brukar va jag brukar ha jätte ont vid mens. Därför tycker jag de är konstigt, jag försökte fota de men som jag skrev de är svagt så får inte riktigt med de på bild men jag ser det med blåtta ögat. Ska ta ett nytt senare i kväll och se om de kanske bara va ett spök lägger upp de då så får vi analysera det tillsammans.
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    Symetrical skrev 2015-08-07 12:29:14 följande:

Åh, så spännande! Men så lång tid dit!!!

Jag ringde min barnmorska idag och hon tyckte jag skulle komma nästa vecka och göra ett test där hon tyckte de va tidigt att testa sig nu.
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    MoKa skrev 2015-08-07 15:22:03 följande:

Vad menar hon med tidigt? Du hade ju bim för flera dagar sedan?

Hade bim den 3:e, hon sa man ska helst vänta 1-2 veckor efter bim för att ge kroppen en ärlig chans att producera hcg.

Men eftersom testet idag visade väldigt svagt positivt ville hon att jag kommer redan nästa vecka.
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Hej tjejer! Var hos BM i veckan och testet var negså nu är jag trött på testlagrets tester då dom bara ger en falska förhoppningar, nu börjar iaf äl närma sig och äl testerna börja bli starkare, jag har idag jätte ont i vänstra sidan av livmodern brukar inte känna av äl så vet inte om det är normalt någon annan som brukar ha de så runt äl?

• Anonym (Bim 3 augusti)

Äl testet positivt idag när släpper ägget ?
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    mariatheresia skrev 2015-08-18 14:55:53 följande:

Ser starkt ut så inom 24 timmar skulle jag tro

Då blir det myspys ikväll haha :)
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Någon här som använder clearblue fertilitetsmonitor advance? Jag fick hem min dag och skulle testa den men jag fattar Nada, varför kan man inte skriva in när man hade sin senaste mens ?

• Anonym (Bim 3 augusti)

En liten fråga  till er som kan det här med äl jag är inte så insatt i de och fattar just nu ingenting jag gjorde ett äl test den 18/8 som visades positivt har även en fertilitetsmonitor som jag använder som säger att jag har hög fertilitet och gjorde ett äl test idag som också visas positiv, är det någon som förstår sig på detta för det gör verkligen inte jag. Man kan väll inte ha äl två gånger på så kort tid? 

• Anonym (Bim 3 augusti)
    Sessie skrev 2015-08-21 14:26:21 följande:

Man är fertil ett x antal dagar då testet letar efter din LH-topp!

Det är bara fortsätta ta testet tills det ena strecket är starkare än det andra. Sen tar det 24-48 timmar för ägget att släppa.

Jag vet inte vilka test du använder dig av men jag hade clearblue med dubbel indikator som gav blinkande gubbe fredag-måndag och fast glad smiley på tisdagen . Så jag var fertil dessa dagar och sen från å med tisdagen så lossnar ägget inom 48 timmar.. =)

Hoppas du hängde med i min förklaring =) Lycka till

Jag använder testlagrets äl tester som visades positivt i tisdags sen onsdags va de svagt igen sen igår använde jag mig utav min fertilitetsmonitor advanced som säger 6 dagar som man är fertlil med deras fertilitetstest som visades hög fertilitet och likadant idag och så tog jag ett test från testlagret och det va positivt igen strecken va lika starka så nu är jag lite kluven om de va i tisdags jag hade äl eller om det är idag. Jag har inte använt mig utav äl tester så länge utan detta är andra månaden nu.
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    Sessie skrev 2015-08-21 21:17:33 följande:

Tog du samma klockslag?

Det kan ju vara så att du har haft ägglossning hela tiden en från och med i dag när du får på testet att du har en LH -topp så släpper ägget inom 48 h.

Ja samma klockslag, jo mycket möjligt men det står i instruktionsboken angående när man har äl att det ska stå maximal med en glad gubbe på den här fertilitetsmonitorn men de står bara hög, men ska testa i morgon igen för den säger till när man ska testa. Har inte följt min äl så här innan så känner inte till hur den brukar vara.
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    Sessie skrev 2015-08-22 04:56:13 följande:

Jag har aldrig använt mig av en sån mojäng men man har ju en fertil period varje månad och då letar ju äl-test efter din LH-topp. Jag skulle lita på monitorn om jag vore som dig. Men även testerna såklart. Går jag efter min app tex så visar den ju 7 fertila dagar samt en då jag har ÄL. Å det är antar jag pga man ska ha sex några dagar innan, under och efter ägglossningen. Så jag hade tolkat som att du hade ÄL var på G när du fick positivt test första gången.

Sen tar det som sagt upp till 48 h innan ägget lossar. Jag vet inte hur en monitor fungerar men står det "hög fertilitet" eller nåt sånt när du får positivt ?

Så här står det och det är dagens, har min den 3:e mensen va en dag sen förra månaden. Så kan väl inte ha äl för sent heller.

• Anonym (Bim 3 augusti)
    Sessie skrev 2015-08-22 04:56:13 följande:

Jag har aldrig använt mig av en sån mojäng men man har ju en fertil period varje månad och då letar ju äl-test efter din LH-topp. Jag skulle lita på monitorn om jag vore som dig. Men även testerna såklart. Går jag efter min app tex så visar den ju 7 fertila dagar samt en då jag har ÄL. Å det är antar jag pga man ska ha sex några dagar innan, under och efter ägglossningen. Så jag hade tolkat som att du hade ÄL var på G när du fick positivt test första gången.

Sen tar det som sagt upp till 48 h innan ägget lossar. Jag vet inte hur en monitor fungerar men står det "hög fertilitet" eller nåt sånt när du får positivt ?

Det ska stå maximal när man har äl på den.
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Hej! en liten fråga hade äl 18 dock var vi borta och kom inte hem för ens 19:e sent på kvällen så blev ingen mys på äl, vi fick till de natten till 20:e tror och tog ett gravtest igår bim-5 och de va neg tror ni det är kört ? Känns så då jag inte har några symtom alls :( 

Svar på tråden Vi med BIM i augusti