Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Vi med BIM i augusti

Mamma 80 skrev 2015-08-02 22:29:00 följande:

Jobbade fram till 2 v före BF. Mitt andra barn.

Vi har väldigt fritt på jobbet och kan påverkasjälv så jag jobbade så länge som jag själv kände för.

Vore riktigt skönt att få gå på FL i typ april eller maj!

Haha lagom tills de absolut värsta kalenderåren börjar trilla in ^^

Jo jag har det fritt med, som attan faktiskt gillar mitt jobba skarpt :)
  • Anonym (Alice)

Dricker ni andra någon alkohol mellan äl och bim?

Bör man undvika det?

• Anonym (Alice)
    hondendärtjejen skrev 2015-08-03 08:49:53 följande:

God morgon! Idag är jag på BIM-6 och mår illa och har molvärk! Är det ens möjligt att känna så tidigt?

Som jag förstått det så kan man det, finns till och med de som plussat på BIM -6, men jag tror det är ganska svårt att skilja på pms och gravsymptom mellan äl och bim.
  • Anonym (Alice)

Jag är på BIM -5 idag och symptomfri förutom ömmande bröstvårtor men det ömmar inte lika mkt som det har gjort.

Är lite osäker på cykeln då jag tagit ut spiralen och inte haft mens emellan, det kan ju påverkas av spiralen. Så kan ju liksom vara BIM idag eller BIM -10 vad jag vet ^^

Kommer nog testa fredag morgon för jag kommer inte åt att testa med morgonurin innan dess.

Otålig!

• Anonym (Alice)

Hoppsan vilken knasig sak jag precis upptäckte.

Min BIM är den 5/8... Jag har bara toklitat på en app som uppenbarligen inte kan räkna och sen räknade jag på det själv...

Så, alltså borde ÄL ha varit den 24. Enda tajmade sexet med det skedde 23, dvs dagen innan. Så ja tack o lov för det i alla fall då finns det en chans. Helt chockad över mig själv haha, kontrollmänniskan i mig är uppenbart utrotad.

• Anonym (Alice)

Helt plötsligt förstår jag fullt ut värdet av äl tester haha, känner mig lite korkad. Dock vet jag eg inte alls hur min cykel ser ut nu eftersom det är första månaden utan spiral och den verkar påverka trots att det är ett hormonfritt pmedel.

• Anonym (Alice)

Negativt CB digital i morse. Avvaktar till fredag med ev nytt test om inte mensen hinner före.

• Anonym (Alice)

Finns det någon BIM september tråd att bara glida över i sen :)?

• Anonym (Alice)
    Villbligravidnu skrev 2015-08-04 18:28:22 följande:

Jag är konsult och jobbar också med sånt som inte går att ersätta lite snabbt och lätt med vikarier,, men det är ändå inga sura miner varken när jag blev sjukskriven eller när jag blev mammaledig. Dom fick sätta in en ny konsult och lära upp under 6 månader. Man inser inte hur utbytbara man faktiskt är förrän man går hem. Självklart förlorade företaget arbetskapacitet på att jag gick hem, men det löste sig i alla projekt ändå få inte dåligt samvete, det löser sig och det är arbetsgivaren som ska lösa dina arbetsuppgifter, du ska inte behöva tänka på det!

Tack! Behöver av ngn anledning höra sånt :)
  • Anonym (Alice)

Har ett digitaltest hemma men vågar typ inte ta det. Kunde inte använda morgonurin för jag var på en färja. Nu sitter jag o funderar på om jag ska spara mig i 4h och ta det eller stanna o köpa en vanlig sticka på väg ut till min mamma. Dom kan man ju vrida o vända lite på och analysera.

• Anonym (Alice)

Symptom:

-Tokömma bröst sen 4-5 dgr efter ÄL

- Hård i magen (brukar vara tvärtom vid mens)

- lätt illamående mellan varven, kan bero på annat också är rätt känslig.

- Mjuk livmodertapp som sitter högt upp.

- ingen pms depression (har oftast en dag jag bara gråter och vill dö, typ dagen före mens) inte denna månad än.

Så ja, lite annorlunda mot vanligt meeen är ju första månaden utan p-medel (kopparspiral) så är ju mkt möjligt att det handlar om den förändringen.

Idag får jag min ragdoll bebis iaf, så blir en bra dag även om mensen kommer.

Testar tidigast runt 10 men skulle vilja ha en sticka ist. Hur är rfsus testa tidigt test?

• Anonym (Alice)

Haha jag fick mens samtidigt som jag gjorde testet. Lite besviken, men försöker oss på majbebbe istället :) hoppas på massa fina plus här i tråden.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti