Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Vi med BIM i augusti

Hej,

här hoppas de på plus i Augusti också. Inga hjälpmedel används för att pricka ÄL, till det är jag för snål. Tog ut spiralen (koppar) i juli så första försöket då. 8/8 har jag BIM. Blev endast två samlag runt vad jag misstänker var ägglosning så vi får väl se, sannolikheten är väl låg att det tar sig.

Det blir isf vårat tredje barn, har en aprilare sedan innan, bra månad att få barn i.

Det är en jäkla spänning mellan ägglosning och beräknad mens även om vi inte känner någon hets alls att bli gravida.

• Anonym (Alice)

Min senaste grav testade jag och plussade på bim, graviditeten innan dess var jag i v 10 innan jag plussade, hehe det var ett riktigt tydligt plus, har alltså ingen erfarenhet av att plussa "tidigt".

Kommer nog hålla mig till BIM med att testa denna gång med, men längre än så går inte, är för nyfiken av mig.

• Anonym (Alice)
    miamarina84 skrev 2015-07-28 16:54:14 följande:
    När du plussa så sent, hade du ingen mens imellan?
    Nej, jag hade inte så bra koll, tänkte inte ens på det, var bara 16 år. Det var när mina bröst började växa som jag insåg att något var annorlunda.
  • Anonym (Alice)

Insåg precis att jag har en sjukdom som kan påverka fertiliteten till det sämre. Äter Levaxin mot låg sköldkörtelhormonproduktion.

Dock har jag ätit det i tre år nu och varit stabil på blodproven i ca två år, någon som vet hur detta påverkar fertiliteten?

Om det inte blivit ngt denna månad kanske jag ger mig i kast med ÄL test ändå :/ Bra att veta om man faktiskt har ägglossning. Dock känns det som det.

Har läst eran spiraldiskussion, när jag har kopparspiral i förkortas min cykel och blödningsängden ökar av ngn anledning. Nu har jag inte haft ngn mens sedan jag tpg ut den så vet inte om jag kommer att återgå till min mycket längre cykel med lägre blödningsmängd. Detta återstår att de. Men kopparspiral påverkar detta av ngn anledning. Därför rekomenderas den inte alltid till kvinnor som redan blöder mkt och ofta.

• Anonym (Alice)

Kan man verkligen ha symptom pga graviditet innan ägget ens har fäst? Alltså när börjar hormonet skickas ut?

Jag inser att jag förmodligen har rätt liten chans att bli gravid pga bakteriell vaginor, uvi och sköldkörtel rubbning. Måste ta och boka in mig hos gyn. Har aldrig gjort det förr bara.

• Anonym (Alice)

Ja, grattis till plusen!

Hur långt före BIM plussade ni?

• Anonym (Alice)

Med sonen fick jag innan BIM ett enda gravsymptom, knöliga bröst. Sa till min man att om jag inte plussar imorgon måste jag gå och kolla upp dem. Sen fick jag ett tydligt plus ? på BIM.

I övrigt skulle jag säga att jag får mer symptom när jag inte är gravid än när jag är det.

Jag är väl typ på ÄL+5 idag så väntan är lång. Går på semester imorgon så kommer ha massa tid att vänta på haha. Ska hämta hem ny kattunge och träna till lopp och leka med barnen så har lite att förströ Tankarna på.

• Anonym (Alice)
    Liam05 skrev 2015-07-30 09:41:20 följande:

BIM-3 men blöder från o till fortfarande? :(

Usch tråkigt, bara lite eller? Man kan ju blöda men förstår att det är oroligt. Hoppas på det bästa!
  • Anonym (Alice)
    Maalon skrev 2015-07-30 10:05:13 följande:

Okej tjejer nu behöver jag era bästa tips! Jag får besök av en vännina i helgen. Nyss informerad hon mig om hur mycket vin och alkohol hon har köpt med sig. Min äl var i tisdags så lite oklart när bim blir för mig, den var egentligen beräknad till 27/8 men räknar med att den blir betydligt tidigare nu.

Jag vill absolut inte dricka mig full på något sätt i helgen, men verkar som att hon räknar med fylleslag. Hon är dessutom den sista av mina vänner jag vill säga till att vi försöker skaffa barn, få skulle hela Sverige veta om det på 15 minuter. Så vad har nu för tips på ursäkter jag kan använda mig av? Jag kommer ta något glas vin/kväll, men vill inte dricka mer än så. Hur skulle ni gjort om ni var mig?

Säg att du käkar starka värktabletter (typ citodon) eller ska upp och köra imorgon.
  • Anonym (Alice)

Jag har köpt två cb digital så ingen idé för tidig testning. Om mitt ägg har befruktats borde det fästa i dagarna.

Fan vad luften går ur en sedan när det sannolikt blir negativt men det är väl så. Tänk om man kunde koppla bort en sån här sak o ta det som det kommer (vilket var tanken).

Svar på tråden Vi med BIM i augusti