• Yennie88

Vi med BIM i augusti

Kolan91 skrev 2015-07-30 09:05:09 följande:

Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)?

Jag kan känna av min ÄL i 3-4 dagar, och då misstänker jag att det är när äggblåsan mognar som jag känner. Förra månaden kände jag hur blåsan sprack/äggen släppte och bara några timmar efter det var känslan/värken borta.
  • Yennie88
    Symetrical skrev 2015-07-30 11:46:29 följande:

Nån som vet om det finns någon bf april 2016-tråd?

Det finns en sån grupp redan.

Grattis till plusset!
  • Yennie88

Jag har fortfarande lite flytningar och även lite molvärk. Berättade för sambon om mina misstankar igår, men vi båda är ju väl medvetna om att det finns en risk att den inte stannar kvar hela tiden... Men något är det där inne...

• Yennie88

ÄL +9 idag, molvärk har varit väldigt frånvarande i snart två dagar, inga direkta ömma bröst heller. Möjligtvis lite illamående vid hunger och trötthet. Blev väldigt trött igår efter lunch, beror säkert på semestermode och att jag är iväg från storstaden. BIM på torsdag så det är några dagar kvar.

• Yennie88

Jag är smått öm i brösten sedan igår, inte vid beröring utan i "viloläge" eller vad jag ska säga. Annars ter jag mig symtomfri vad det verkar...

• Yennie88

Bim -3 idag. Inga solklara känningar idag har visserligen varit fullt upptagen av nervositet, teoriprov och körprov gjorda med godkända resultat. Så nu är jag trött!

• Yennie88

bim på torsdag och nästan inga symtom längre. Trött är väl det enda. Testar nog fredag om mensen inte kommit.

• Yennie88
    LindaPernilla skrev 2015-08-06 11:24:18 följande:

Någon mer som ska testa imorgon?

Jag planerar att testa imorgon om mensen fortfarande är frånvarande. Bim idag, ibland är mensen 2 dagar sen men sambon åker iväg imorgon och kommer hem söndag eftermiddag, vill inte vänta så länge med att testa...
  • Yennie88
    marol skrev 2015-08-06 14:37:52 följande:

Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...

Jag kör efter den principen också, hade tänkt vänta till bim +3 egentligen men sambon är bortrest då.. Så det blir bim +1 om mensen inte kommit.
  • Yennie88

Ännu ingen antydan till mens,yey!

Gråtmild idag, inte jätteovanligt visserligen. Tycker brösten är ömmare sedan bara några timmar och inbillar mig att magen och brösten är svullnade, tycker byxorna sitter hårt och att brösten känns tyngre. Test imorgonbitti om mensen fortfarande lyser med sin frånvaro.

• Yennie88

Antydan till plus, men tiden kan ha "tagit slut". Loyds test så den borde visa tydligare än så om det är något.

Får se om mensen kommer i helgen annars blir det nytt test på måndag
  • Yennie88

Båda bilderna är tagna efter max 10 minuter, de ska läsas senast efter 5. Jag tyckte se en antydan inom 5 min men det var supersvagt.

• Yennie88
    Symetrical skrev 2015-08-07 07:49:45 följande:

Så fick jag på mitt första lloyds test, strecket vart inte riktigt tydligt förrän efter typ 15-20 min. Hur ser det ut nu när det torkat in? Tydligare eller samma?

Jag testade två dagar senare och fick då betydligt starkare. Håller tummarna för dig!

Det är samma som tidigare nu tre timmar senare.

Får vänta och se hur det utvecklar sig helt enkelt.
  • Yennie88
    Anonym (oooops?) skrev 2015-08-07 06:40:05 följande:

Det är nog bara för tidigt! :) Jag ser oxå på översta så ge det någon dag å testa igen så gissar jag att du har ett plus!

Så kan det vara, men jag tycker att det borde vara starkare på Bim+1.
  • Yennie88

Ännu ingen mens här, beräknad till torsdags. Lite rosa på pappret tidigare idag så menskoppen åkte in då jag inte skulle vara hemma förrens sent. Vid uttag nu på kvällen, typ 8 timmar senare inget blod men slem med bruna inslag. Så det har inte slagit till än om det är mens på g...

• Yennie88
    Symetrical skrev 2015-08-08 07:50:58 följande:

Oooo! Kanske en nidis, babe!!

En nidis borde väl inte komma 15-16 dagar efter ÄL?

Men idag var det lite färskt blod i koppen så det lutar väl åt en mens. I såna fall har jag nästa BIM i början på september.
  • Yennie88
    Symetrical skrev 2015-08-08 12:08:46 följande:

Oj, tänkte mest med tanke på ditt bim-datum. Hur lång lutealfas har du egentligen..!?

Ja du, den verkar vara på 14-16 dagar... Om det är mensen som kom idag var denna på 16 dagar..
  • Yennie88

Det kan nog inte vara något annat än mensen som hälsat på. Så nytt bim blir 4/9. Hoppas vi inte ses i septembertråden!

Lycka till allihopa!

• Yennie88
    My102 skrev 2015-08-08 19:47:40 följande:

Fick min mens idag :( dumma kropp som ger dumma signaler..jag ska inte analysa något mer nu. Men en bra sak är ju att man lär sig något nytt för varje månad :)

Finns det någon september tråd?

Ja det finns en sådan redan, bara söka på Bim september så låg den högst upp.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti