• Angdev

Vi med BIM i augusti

Maalon skrev 2015-07-20 16:23:40 följande:
    Ja asså så mycket vet jag också. Frågan var ju om det är standard eller om det är början till stegring, inte om det är positivt. Jag har bara en månads erfarenhet av ältester så vet inte mycket mer än det som står på paketet. Vad som är positivt utslag kunde jag läsa mig till själv pga är läskunnig
    Är det första testet? Vänta i sådana fall och jämför med morgondagens. Lättare då att se om det är någon stegring. Jag brukar spara alla ÄL-test under perioden för att inte missa ev stegring.
  • Angdev
    Maalon skrev 2015-07-20 17:16:16 följande:
    Jepp, sen jag slutade med piller förra året har jag gått ner en tredjedel av min vikt och mensen har blivit oregelbunden och min cykel lång. Den har legat runt 50 dagar, så utifrån det är äl inte beräknad förrän 13/8. Men om min cykel skulle vara tillbaka på "normal" nu så skulle äl va nu på torsdag och därför testade jag idag bara för att se om det gjorde nåt vidare utslag. Och det här blev starkare ön vad jag vill tro var standard förra månaden, så därför jag tänkte höra om någon här kunde ge mig lite mer klarhet om hur det ser ut när det börjar stegra. Ska ta veckan ut nu och se om det blir skillnad.
    Det är väldigt individuellt. Mina streck brukar vara väldigt tunna och inte öka förrän själva ÄL-dagen. Jag testar på morgonen, ungefär samma tid. Då är urinen mest koncentrerad och man har mest LH-hormon.
  • Angdev
    Maalon skrev 2015-07-20 17:57:30 följande:
    Har läst så himla många olika åsikter om när på dagen man ska ta det. Vissa har sagt att morgonurin är dåligt, andra att det är då man ska ta. Jag tog också på morgonen, men då hade jag kissat en gång ca 2h innan, så det var inte så koncentrerat egentligen.
    Försök hålla dig i 4 timmar, utan att dricka. Lättast att göra det är nog på morgonen, om man inte jobbar natt vill säga :)
  • Angdev
    Maalon skrev 2015-07-20 18:09:18 följande:
    Nice med lite guidelines!
    Vassego :)
  • Angdev

Dagens dilemma som jag behöver hjälp med.
    Jag började för drygt en vecka sedan med Apiforce (bidrottninggele) och har hört att den kan förkorta cykeln. Jag har normalt 27-33 dagar. Om jag nu skulle förkorta en 27 dagars cykel, när ska jag börja ÄL-testa? Jag har för tillfället 7 Äl-test hemma sedan innan, behöver jag beställa fler tro?

• Angdev
    vår sommar skrev 2015-07-21 21:56:12 följande:
    Jag äter bidrottninggele sen 4 månader tillbaka och innan det hade jag en cykel på 26-35 dagar. Första månaden kommer jag inte ihåg men andra månaden hade jag äl på dag 19 mens på 33 tredje månaden äl på dag 16 mens på dag 31 och nu den fjärde månaden hade jag äl på dag 14.

Har alltid börjat testa på dag 13 med cb digital för det är det enda jag förstår mej på haha. vilken dag är du på nu?
    Jag är på dag 6 idag. Innan så har jag börjat testa på dag 10, kanske bäst att fortsätta med det?
  • Angdev
    vår sommar skrev 2015-07-21 22:13:22 följande:
    Gör det för säkerhetsskull så du inte missar. När jag blev gravid med sonen så va det första månaden jag testade bidrottninggele. Vad testar du med för äl tester?
    Med sonen hade jag billiga-testers men med en liten runt benen funkar det inte att vänta på att urinen ska bli rumstempad så nu har jag haft testlagrets. Några du speciellt rekommenderar?

Wow, tog det på första försöket med sonen? Med vår son tog det på andra men använde inga naturläkemedel då. Vi är inne på försök 9 nu och jag börjar bli otålig :(
  • Angdev
    vår sommar skrev 2015-07-22 06:24:46 följande:
    Ja det tog nästan 2 år innan vi fick sonen. Med ett utomkveds och missfall. Sen hörde jag om bidrottninggele och testade och då tog det sig. Kanske en slump men vem vet. Hehe hur gamal är din son? Min är 15 månader och vill verkligen ge han ett syskon nu hellst :)
    Helt otroligt om det är pga bdg :) Minns du hur du tog dina tabletter, morgon/kväll? Hur länge?
    Min son blir 1 idag, firat med paketet.
  • Angdev
    vår sommar skrev 2015-07-22 07:57:56 följande:
    Då tog jag det på morgonen en timme innan frukost. Nu kommer jag aldrig ihåg dom så tar de på kvällen.

Åååå hipp hipp hurra. Hoppas ni får en underbar dag smile2.gif
    Hoppas det blir plus för oss båda inom kort :)
  • Angdev

Här fortsätter dagarna mot ÄL (dag 7 idag) samtidigt som jag tar Apiforce på morgonen. Har haft ÄL liknande känningar i 2 dagar nu. Lite som att livmodern jobbar på högvarv. Börjar ÄL-testa på dag 10. Ska bli spännande att se när den infaller med Apiforce i systemet.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti