• miillaw

Vi med BIM i augusti

Tack MoKa och vår sommar :)

Och grattis Symetrical, glömde skriva det i min iver. :) när blir bf för dig isåfall? :) enligt min räkning blir det 4 april om att går som det ska. :)

• miillaw
    Anonym (Alice) skrev 2015-07-30 09:38:39 följande:

Ja, grattis till plusen!

Hur långt före BIM plussade ni?

Jag plussade imorse, äl+11 alltså bim-4. Har bim på måndag. Jag tänkte vänta tills dess men kunde inte låta bli. Hoppas det lilla knytet håller i sig ordentligt och jag slipper mf. Kommer ta ett par test till i början av nästa vecka för att vara på den säkra sidan att det inte är något spökeri. :P
  • miillaw
    Symetrical skrev 2015-07-30 11:46:29 följande:

Tack för alla grattis, goa tjejer!

Nån som vet om det finns någon bf april 2016-tråd?

Ja den heter "Aprilbebis 2016", redan hittat den. :)
  • miillaw

Tack för alla grattis! Jag har svårt att vara tyst om viktiga saker, så som denna. Så det känns extra skönt att kunna berätta här och få stöd osv. Det är guld värd! :)

Och till er som inte plussat ännu, ge inte upp! Er tid kommer tidigare än man tror ibland. :) :) Kämpa, kämpa!

• miillaw
    Villbligravidnu skrev 2015-07-30 11:46:17 följande:
    Åhh grattis!! Sååå roligt!!!!! Hoppas vi blir många som plussar i augusti!!! <3
    Tack snälla! :) :)
  • miillaw
    misslina skrev 2015-07-30 12:11:39 följande:
    Stort grattis!!
    Tack snälla du :) :)
  • miillaw
    Elyssa81 skrev 2015-07-30 14:46:40 följande:
    Stort grattis!!
    Tack snälla du :) :)
  • miillaw
    emzerus skrev 2015-07-30 16:35:24 följande:

Är på äl+10 idag och fick detta idag på em... någon mer som ser ett svagt plus eller är det inbillning?

Tycker mig också se ett svagt! :) Grattis, hoppas det blir starkare :D
  • miillaw
    Angdev skrev 2015-07-31 11:33:40 följande:

Det är detta som kallas för ökning va? ;)

Härligt, kör på! :) lycka till!
  • miillaw
    Tablettask skrev 2015-07-31 13:08:34 följande:

Jag fick mens idag, två dagar innan beräknad mens, så det är väl bättre lycka nästa gång som gäller. Grattis ni som plussat och lycka till ni som går och väntar!

Åh nej :( hoppas på bättre lycka nästa månad.
  • miillaw
    Malin 845 skrev 2015-07-31 14:33:46 följande:

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Jag har alltid kört med CL rosa ägglossningstest. Funkar bra och alltid prickat äl dock nu första gången jag fått positivt graviditetstest. :)
  • miillaw
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:31:12 följande:

Vart köper man dem? :)

På vanligt apotek. Digitala är dem. De finns i rosa och lila, de lila visar 4 dagar fertilitet och de rosa ägglossninsdagen.
  • miillaw
    miamarina84 skrev 2015-07-31 20:04:17 följande:
    De rosa testerna innebär ju bara att de visar låg samt maximal fertilitet. Har ni sex då när den är låg och hoppas på att den strax byter till maximal. Eller inväntar ni ägglossnings dagen o har sex då?
    jag och min man har myst varannan dag och ibland varje dag :P och bara hoppats på att det tagit sig, vilket det gjort denna månad efter 5 försök (månader) :)
  • miillaw
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-02 20:15:44 följande:

Hej tjejer!

Ni som plussat har ni börjat känna av mer symtom på graviditeten? Och ni som väntar på bim hur går det för er? :)

Illamående som kommer och går. Det konstigt "tryck" över magen. Typ som proppmätt men hungrig hela tiden. :P
  • miillaw
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-02 20:45:20 följande:

Haha de känner jag igen man kan äta sig mätt men efter typ en halvtimme är man hungrig igen som att den hungerkänslan inte riktigt föravinner. Tar du någon illamående tabletter eller kanske inte behövs ?

Nej inga tabletter mot illamåendet, det har inte varit så farligt ännu. Försöker äta ordentlig frukost och en eller två bananer under dagen och sen ordentlig middag. Får väl se hur det utvecklar sig kommande veckor. Älskar bananer så hoppas det håller i sig. :)
  • miillaw
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-02 21:24:49 följande:

Va bra att det inte behövs, vet du när du är beräknad? :)

Enligt min mobilabonnemang 2016-04-04. Så är bara i v.5 (4+5), tidigt skede. Men hoppas det lilla knytet håller i sig och jag slipper värre illamående osv. Sjdå? :)
  • miillaw
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 21:08:31 följande:

Om ett par dagar, är du tokig???

Här togs det ett test 10 timmar senare igen men lika spökligt, mannen är fortfarande stensäker, jag vågar inte hoppas å lägger mina kort på ett digitalt imorgon...

Här är den till vänster sen i morse och den i e.m till höger..

Tycker också att det högra ser starkare ut :) Grattis.
  • miillaw
    Cocolemon skrev 2015-08-09 14:45:38 följande:

Har varit borta hela helgen med sambons familj och det har inte vart ngt läge att testa då...BIM -2 är det idag...

Gjorde ett test precis när jag kom hem

Vi ser ett svagt plus, inbillar vi oss?

Testar imorn på morgonen igen :)

Jodå jag ser ett svagt plus men det finns där. Så grattis! :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti