• miillaw

Vi med BIM i augusti

Hej alla.

Jag har bim 3/8, tror det är 5 försöket sen jag och min valde at börja med bebisverkstaden. Börjar bli irriterad på "tant röd" varje månad nu. ????

• miillaw

Testade negativt graviditet igår lördag, 6 dagar efter ÄL, men hoppas var för tidigt för test.

Tycker mig känna mig annorlunda i kroppen, konstant hungrig (vilket jag sällan är, vill bara äta hela tiden nu), ömmande bröstvårtor, synligare blodkärl på brösten, lätt mensliknande värk som jag aldrig annars har så tidigt innan BIM. Hoppas det tagit sig annars spökar det i huvudet.. :(

• miillaw
    vår sommar skrev 2015-07-27 18:26:46 följande:
    Oj ja det får vi verkligen hoppas att det blir lugna nätter med snälla tanter och farbröder. Jag har bim om en vecka så det är bara denna eviga väntan.
    jag har också bim om en vecka. hatar denna väntan. Rynkar på näsan tror mig dock känna att kroppen känns annorlunda så hoppas på ett plus. har olika symptom jag aldrig tidigare känt. Glad
  • miillaw
    vår sommar skrev 2015-07-27 19:55:39 följande:

Spännande. Ska du testa innan eller hur gör du?

Jag vet faktiskt inte. Vill göra det, hatar denna ovisshet.. men samtidigt vill jag inte bli besviken om det visar neg och mensen kommer strax efter. I vilket fall som helst Måste jag testa innan den 7/8 då jag ska på kryssning. Så försöker hålla mig tills dess.

Sjdå? Känner du något speciellt och ska du testa?
  • miillaw
    vår sommar skrev 2015-07-28 06:41:29 följande:

Känner ingenting och magkänslan säger att det inte har tagit sig nu heller. Men den som väntar få se. Ska försöka med att inte testa förrens på onsdag kanske, alltså bim +2. Känns som om jag kan orka vänta nu men det kan ju ändra sig. Hehe. Vill ju såklart testa men är så rädd för att få det där feta minuset i ansiktet. Hårdare örfil finns ju inte.

Ja men precis. Aldrig kul att få neg test och sen dagarna efter kommer tant röd. Men jag hoppas det tagit sig då jag känner mig annorlunda och igår hade jag värsta humörsvängningar ever, haha. Ena sekunden var jag irriterad, nästa gråtfärdig för att Coca-Cola var slut och sen glad för att få sova. Helt sjukt. :O
  • miillaw
    sommarblomma1 skrev 2015-07-27 23:06:04 följande:

Nu har jag ordentligt med vita lotionflytningar. Ska bli spännande att se om det beror på grav eller ej. I en 37 dagars cykel så har jag bim på torsdag men svårt att veta då jag inte vet när jag hade äl denna månad. Får nog smygtesta imorgon och se om där visar nåt!

Spännande! :D Jag har också liknande flytningar, vissa dagar mer än andra. Hoppas på positivt, men inte bim fören på måndag 30e. Hatar ovissheten och oron för att få ett slag i ansiktet vid negativt resultat. .
  • miillaw
    Anonym (Jenny) skrev 2015-07-29 14:30:43 följande:

Hej!

Jag har bim den 5/8 och det är tredje barnet om det blir något. Jag har massa symtom! Ont i magen som riktigt jävlig mensvärk, är varm (hög temp) och så är brösten svullna och ömma. Jag har ibland riktiga pms besvär men det KÄNNS som att det borde vara en bebis där inne med tanke på alla symtom. Har dock inte kunnat låta bli att testa mig, och har testat totalt negativt på bim-8 och bim -7 (idag). Köpte billiga tester så det gör inget så att säga.

Har ni symtom? Ni som väntar på bim? Mina symtom kom ca 4 dagar efter äl...

Jag har samma symptom, ungefär också 4 dagar efter äl. Dock är inte brösten ömma just nu Men tycker att de blir större. Ont i magen till och från också. Vad ska man tro om detta? :P Jag har bim den 3 aug. Hade äl den 19 juli. Hoppas innerligt att det är något i magen, men vågar inte testa ännu. :P
  • miillaw

Vågar man ta ett graviditetstest på bim-4 (imorn)? Eller ska man orka vänta.. Hatar ovissheten men samtidigt är jag orolig och nyfiken på samma sätt ifall det tagit sig eller ej..

Vad tror ni?...

• miillaw
    Fian88 skrev 2015-07-29 20:55:54 följande:

När hade du äl? Bättre att räkna från äl egentligen eftersom lutealfasen är olika hos alla . Man brukar väl rekommendera att testa på tidigast äl+11-12.

Hade äl den 19e juli. Så enligt räkningen är jag på äl+11 idag med andra ord. Kanske ska våga testa nu på morgonen.
  • miillaw
    Symetrical skrev 2015-07-30 06:23:18 följande:

Jag är bara på äl +9 men fick ändå ett svagt plus på testlagret och betydligt starkare på Lloyds testa tidigt.

Jag säger kör!!! Mer testande åt folket!

Hihi, jag tog nyss ett test. Det blev positivt <3 körde med cb så stod 1-2 veckor gravid. :D mina tankar bara snurrar runt nu. :) och i min iver smsade jag precis en bild till min syster på resultatet, glad överraskning när hon vaknar <3
Svar på tråden Vi med BIM i augusti