Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

Vi med BIM i augusti

Ni som pluset. .. finna det någon aktiv bim april tråd som ni kan rekommendera?

• Flerattälska
    FamMorrhår skrev 2015-08-17 21:37:33 följande:

Behöver pepp å stöd.. Är inte mitt "år"....

Först kåvepenin pga en infektion.. Å nu en urinvägsinfektion, började få ont i förrgår- idag börjat nästa antibiotikabeh.. Två kurer på mindre än en månad... :'( min kropp är nog sliten nu.. Klurar på att boosta med vitaminer...

Så hade jag ju den där märkliga mensen i början av aug... sen kollat flytningar- inga ÄL flytningar typ- hoppas äl varit ändå... Myst ändå där de borde va men nä känns som att kroppen inte vill det jag/vi vill...

Rätt uppgiven nu...

Åh jag känner med dig. Alltid ska det vara något som bråkar :(

Min kropp behövde vila efter två missfall i v.10. Som ett försök att slippa operation för en cysta spm inte ville försvinna så fick jag dessutom äta tre månader med ppiller. Att äta ppiller när hela jag skriker efter ett barn var fruktansvärt. Jag mådde jättedåligt, både psykiskt och fysiskt, av tabletterna MEN efter så hade kroppen fått vila, min hormonbalans stabiliserats och jag blev gravid direkt efter första mensen efter ppiller stopp :)

Jag vet att det är skit jobbigt men ibland behöver kroppen vila för att fungera som den ska.

<3 Håller tummarna för dig
  • Flerattälska
    FamMorrhår skrev 2015-08-18 09:40:08 följande:

?? Kanske man är lite hård på sin kropp... Men liite ledsen blir man ju..

Kanske dags att slappna av å låta kroppen vila.. Verkar ju vara hemskt mottaglig för bakterier iaf just nu..

Beklagar missfallen, låter tufft! Hoppas det gicks bättre med graviditeten efter!! Eller är den pågående?

Det är inte lätt att "pausa" drömmen om barn men ibland kan det vara precis vad som behövs. Både rent fysiskt och psykiskt. För min del blev varje motgång jobbigare och jobbigare och i efterhand var den "påtvingade" pausen det bästa som kunde hänt mig. Jag mådde dåligt där och då men nu känner jag mig mycket starkare och gladare, hoppet lever :)

Jag plussade i söndags så nu håller jag tummarna för att denna graviditet ska gå hela vägen. Har fått trombyl av läkaren också så jag hoppas att det hjälper mot fler missfall.

Lycka till <3
  • Flerattälska
    halo83 skrev 2015-08-18 21:01:07 följande:

Har intalat mig hela dagen att det är kört.. Bim-2 idag å tycker ju att det borde synas nåt om jag vore gravid. Tempen är hög men har börjat sjunka så gissar på tempdipp i morgon.

MEN , hur vanligt är det att inte få positivt innan bim egentligen? Tycker ALLA plussat mycket tidigare..?

Åh hoppas så för din skull att du får ett plus och inte mens denna månad. Det är banne mig din tur nu! <3 Å det är långt ifrån alla som plussar innan bim.
  • Flerattälska
    halo83 skrev 2015-08-18 22:34:38 följande:

Sjukt nervös över att tempa i morgon bitti.. Blir det en till dipp e de kört..annars kanske de finns hopp

Såg att du tempat och testat uran att bli klokare för den sakens skull :(

Du tror inte att du är låghormonare då?

Har du gjort någon utredning tidigare?
  • Flerattälska
    FamMorrhår skrev 2015-08-18 22:51:56 följande:

Kloka tanke!! Tror jag ska ta in de å klura om de kanske är smart å låta kroppen vila... ??

Åh, grattis!!! Men nu nyfiken! På vilket sätt ska trombyl hjälpa?! De är väl liiite proppförebyggande?

Jo, du har rätt. Trombylen ska förhindra ev miniproppar som kan bildas i moderkakan och hindra näringsupptaget vilket i sin tur då gör att fostret inte utvecklas som det ska och graviditet slutar i missfall. Det är svårt att veta hur många mf som blir pga proppar i moderkakan när det handlar om så tidiga graviditeter men trots det har många par som haft upprepade missfall har blivit hjälpta.
  • Flerattälska
    halo83 skrev 2015-08-20 06:00:18 följande:

Tempen lägre idag så räkna bort mig.

Men så tråkigt :( Håller tummarna för dig
  • Flerattälska
    happylife skrev 2015-08-27 20:02:46 följande:

Nää hörrni jag tror jag avlider!!! Jag fick precis 2-3 veckor efter att ha deppat för 1-2 veckor ett tag nu!! Herregud.....kan det stegra på detta sättet om man fick MF för två veckor sedan?! gaaaahh

Aaaaaa!!!! Åååå efter allt ditt lidande och väntande :) Men ååå så glad jag blir!! En stegring efter mf för två veckor sedan känns inte troligt :) Men åååå nu blev jag jätteglad <3
  • Flerattälska
    happylife skrev 2015-08-27 20:25:28 följande:

Ååh tack vad snäll du är som blir glad för mig! <3 fått hoppet tillbaka men är livrädd för vul på måndag!!

Förstår att det är läskigt. Extra mycket när hoppet kommer tillbaka. Inte så länge till måndag men förstår att det känns som en evighet :(

Klarar du att tänka på något annat eller tänker/ känner du efter hela tiden?
  • Flerattälska
    happylife skrev 2015-08-27 21:04:26 följande:

Jag gifte mig i helgen med efterföljande mini semester, då kunde jag koppla av. Men nu när vardagen är tillbaka och jag fick detta positiva besked är det olidligt igen!!! :)

Men just det ja. Grattis till giftermålet :) Hoppas ni fick en fin dag och semester :)

Tror verkligen att din blödning inte var kopplat till mf. Känns otroligt att få en stegring två veckor efter och veckorna stämmer ju också utifrån att vi hade bim typ samtidigt :)
  • Flerattälska
    happylife skrev 2015-08-27 22:32:18 följande:

Tack! Vi hade ett underbart bröllop :)

Jag tycker som du, hoppas de stämmer! <3

Hur har det gått för dig? Håller tummarna!
  • Flerattälska
    Sessie skrev 2015-09-01 19:34:38 följande:

Fast ändå står det ju att man ska kunna testa 4 dagar innan beräknad mens vilket isåfall är konstigt om dem inte är så känsliga. Jag får helt enkelt avvakta o se . Men det börjar bili både tråkigt och frustrerande..

Fast om jag kommer ihåg rätt står det att det är typ 65% av alla gravida som får positivt utslag så tidigt som fyra dagar innan. Procenten ökar för var dag Men 35% får falskt negativt av att testa så tidigt.. :)
  • Flerattälska
    happylife skrev 2015-09-02 18:15:56 följande:

Min grav slutade tyvärr med tre besök på gynakuten och ett missfall i vecka 6 :(

Nej så tråkigt :( Hoppas verkligen att det var sista gången och att ni snart får en liten.

Många kramar
  • Flerattälska
    Symetrical skrev 2015-09-03 08:28:09 följande:

MF här med, så vi kan vara bittra ihop.

Nej så tråkigt! Beklagar verkligen :(
Svar på tråden Vi med BIM i augusti