Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

Vi med BIM i augusti

Äntligen kom mensen :) Jag har slutat med p-piller för en månad sedan och har inte fått utslag på äl testen så jag var osäker på hur lång tid det skulle ta för kroppen att komma igång igen men nu verkar den vara igång igen.

Beräknad bim 17/8 så nu håller jag tummarna för att en liten kommer till.våren 2016.

Jag orkar inte med fler missfall så nästa graviditet måste bara hålla hela vägen *håller alla tummar och tår*

• Flerattälska
    Elyssa81 skrev 2015-07-26 21:03:53 följande:

Mina två barn kom på första och andra försöket. Då var jag dock betydligt yngre. Min äldsta är född -07.

Nu har jag blivit gravid på första och andra försöket, men fått missfall båda gångerna.

Jag antar att det är åldern som spelar in för min del i alla fall.

Beklagar dina missfall.

Får jag fråga hur gammal du är?
  • Flerattälska
    Elyssa81 skrev 2015-07-26 22:18:58 följande:

Jag är inte jättegammal, bara äldre. Nyss fyllda 34 år .

Hahaha ja det var tur du sa "inte jättegammal" för jag är bara något år yngre. Hahaha
  • Flerattälska
    Elyssa81 skrev 2015-07-26 22:18:58 följande:

[quote]

[quote=75568362][quote-nick]Elyssa81 skrev 2015-07-26 22:18:58 följande:[/quote-nick]

Jag har likt dig haft rätt lätt att bli gravid men har 3/4 gånger fått missfall :( Men håller jag tummarna för att vi slipper fler sorger och att plussen håller i sig hela vägen :)
  • Flerattälska

Åh så roligt att se att ni är flera som plussat :) Ett stort grattis till er. Jag håller tummarna för flera små april bebisar och att vi ses i en "april bebis tråd"

• Flerattälska
    emzerus skrev 2015-07-31 11:22:51 följande:

Tog detta idag på äl+11 o det är starkare än igår (men fortfarande svårt att få med på bild helt o hållet). Jag ser iaf strecket tydligt så är säker på att det är plus o hoppas så innerligt att det ska få gå vägen för oss nu! Tredje plusset sen i oktober. Håll tummarna för oss är ni gulliga!!

Men så roligt :) Grattis! Denna gång går det hela vägen!! ;)
  • Flerattälska

Åh så lång väntan är på bim!

Tänkte smygtesta till helgen. Var egentligen övertygad om att få försöka igen nästa månad men nu är jag inte lika säker.... Inga överdrivna symtom utan de skulle lätt kunna vara inbillning men har en motvärk som inte vill ge sig. Har varit på gyn idag på en rutinkoll och det var inte en cysta som jag tidigare trodde ställde till med värken... Kanske kanske är orsaken ett litet ägg som byggt ett litet bo. *håller tummarna*

• Flerattälska
    frijdah skrev 2015-08-14 13:05:28 följande:

Äl 5/8, oskyddat sex den 4/8 och BIM den 19/8. Har spännande symptom och har haft det i några dagar nu :). Brösten ömmar och är svullna särskilt vid armhålorna och dom är liksom i vägen, illamående i tid ochans otid haha, en trötthet som heter duga, kissnödig och har behövt gå upp 2 ggr varje natt nu i 3 dagar vilket jag aldrig behöver göra annars och min livmoder stramar lite hela tiden. Så spännande :) sambon och jag har försökt sedan i Maj. Hoppas att vi får ett plus denna månaden, vill att dagarna ska gå snabbt nu fram till BIM.

Låter onekligen spännande :) Förstår att dagarna sniglar sig fram
  • Flerattälska

Wohooo!!! Gravid på cb m veckoindikator :) Som hoppet har gått upp och ner denna vecka. Nu är det bara att plocka fram trombylen och hoppas att den hjälper oss att bli en till i familjen under april:)

• Flerattälska
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-16 14:29:33 följande:

Grattis! :D 

Jag fick också plus på ett "vanligt" CB igår och testade även med ett digitalt CB idag. Svaret blev "Gravid 2-3" (precis som förväntat)!

Tack och grattis till ditt plus :) Nu håller vi tummarna för att det går bra hela vägen :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti