• Jenka81

Augusti har bara börjat men jag har faktiskt redan gett upp hoppet om en april-bebis. Är så pass säker på att vi missade äl, hade inte ens en enda ynka chans att ha sex innan cd 15 och jag hade alla äl-känningar innan dess. Så nu följer jag bara er och håller både tummar och tår att ni får era efterlängtade plus denna månad!

• Jenka81

Eftersom vi med största sannolikhet missade äl så roar jag mig nu med att analysera pms-tecken. Inte alls lika roligt, men tänkte man kunde ha nytta av det också. B(I)M-8 och jag har idag fått lite lätt molvärk i nedre delen av magen samt att det kom rejält med vita lotionaktiga flytningar. Kände liksom hur det rann ut. Ursäkta men vi pratar ju om sån här eller hur? :) Annars är nog allt som vanligt.

Nåja, det positiva är väl att jag tänker ta ett par cider i solen utan det minsta dåliga samvete och att jag vet att om vi lyckas nästa månad så blir det bevis i maj och det vet jag är en underbar månad att få barn. :)

• Jenka81
    Elyssa81 skrev 2015-08-09 21:05:09 följande:

Grattis ni andra som plussat. Imorgon före toa ska jag leta efter en farmacia. Hoppas det också visar samma härliga resultat. smile1.gif

Kommer bli svårt att dölja för vårt resesällskap (mina föräldrar). De har blivit så ledsna när vi fått våra missfall! Skulle helst velat vänta jättelänge med att berätta!

"Tips från coachen" kissa i en burk eller något på morgonen och spara till senare Hoppas på tydligt plus
  • Jenka81
    Cocolemon skrev 2015-08-10 06:19:03 följande:

Tog ett test nu i morse och visst ser jag ett plus, tydligare i verkligheten än på bilden...

Men varför är det inte starkare när jag är på BIM +3?

phpdiuYbo91611.jpg

Det är ju ett supertydligt plus där Vi producerar hcg i olika takt och lite beror det väl även på när ägget fäste, vilket vad jag förstår kan skilja mellan 3-10 dagar från äl.

Stort grattis!
  • Jenka81
    Cocolemon skrev 2015-08-10 09:47:36 följande:
    Tack :) så då kan man iaf tycka att det bör bli starkare om några dagar då hcg nivån borde öka? :p helt ny på det här :)
    Ja, det borde öka ju längre tid som går nu
  • Jenka81

Bim idag och inte minsta känning av att den är på gång. Tror verkligen inte att vi lyckades pricka äl denna månad så jag hade inga förhoppningar men blev ändå besviken när testet visade "inte gravid" imorse Kanske hade jag inte ens äl..?

• Jenka81
    Sajocawa skrev 2015-08-12 16:32:07 följande:
    Hur ser kurvan ut då? :/  Men så länge mensen håller sig undan finns det fortfarande hopp!
    Tempar inte så jag har ingen kurva :) Har ingen mensvärk eller någonting nu. Mådde illa några kvälla förra veckan (såpass att jag låg vaken av det) och och kände lite mol då och då samt sjukt ont i bröstvårtorna. Men nu...nada... Om det inte blivit något så vill man ju bara att mensen ska komma så att man är på ruta ett igen.
  • Jenka81
    Sajocawa skrev 2015-08-12 16:45:22 följande:
     Jaha oj, svårt att hålla koll på alla olika trådar! my bad! :) 

Försök att ha lite is i magen då och testa i slutet på helgen igen? Har du alltid helt regelbunden cykel?  Kanske kom ägglossningen en anna dag än du trodde :)
    Nja, jag vet ju inte egentligen hur min cykel ska se ut nu, har precis kommit igång efter 2 år men förra gången var den 28 dagar med äl på dag 18. Denna gång hade jag äl-sekret på dag 9-10 (ev fler dagar) men var bortrest från både make och äl-test fram till dag 15. Vi hade sex p dag 15 och 18 men då hade jag inga känningar längre.
  • Jenka81
    Symetrical skrev 2015-08-12 17:47:09 följande:
    Du kan inte ha haft sen äl då, så att det där du kände i förra veckan berodde på det då?!? Fick du positivt på något äl-test?
    Testade då när jag kom hem (dag 15) och det var neg så då tänkte jag att det var kört. Jaha, du tänker så... Har nog inte känt så vid äl tidigare... Om jag hade äl-sekret på dag 9-10 så känns det inte sannolikt att den kom så himla mycket senare än dag 15? Men men...den som lever får se ;)
  • Jenka81
    Mjön skrev 2015-08-12 22:02:00 följande:

Plussade nu ikväll på bim. :)

Grattis!! :)
  • Jenka81

Bim+1 och idag känner jag nog lite mensvärk så den kommer nog när som helst. :-/

• Jenka81

Mens på bim+2 och även om jag räknade med att den skulle komma så blev jag lite besviken ;)

Nu blir det till att ge det än ärlig chans denna månad och åtminstone försöka pricka in äl om ett par veckor. Dessutom sover minstingen äntligen i egen säng och eget rum nu så romantiken mellan mig och maken har återuppstått

Grattis till alla plus! Jag hoppas på maj-bebis

Svar på tråden Vi med BIM i augusti