Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Insåg nyss att det finns flera bf april-trådar.

Aprilbebis 2016 finns också.

• Symetrical
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 08:06:33 följande:
    Tack!
    Vilken är du i då?
    Jag är från Skåne så den är jag med i men vill gärna vara med i nån mer :) hihi man vet ju inte om nån av dom dör ut :)
    Jag är med i både "aprilbebisar 2016" och "bf april -16" plus en hemlig fb-grupp.
  • Symetrical
    Sessie skrev 2015-08-15 08:15:40 följande:

Hej! Är ny här och tänkte jag svarar i denna tråden eftersom jag också har BIM i augusti. Med andra ord om 13 dagar =)

Jag har precis tagit ut min hormonspiral och efter bara några dagar fick jag en blödning. Dock fick jag en rosa liten prick på pappret efter toalettbesök men jag tänkte att det borde vara i princip omöjligt att vara gravid redan =)

Får starka utslag på ÄL så vi kör på nu under dessa dagar och hoppas detta går fort. Med vårat första barn tog det 3 månader men har hört det har gått fort som attan efter spiral.

Jag har aldrig haft så här "ont" vid ÄL tidigare. Det ömmar verkligen rejält.. Någon med samma ?

Hur många positiva äl-test har du fått? Fortsätter de vara lika starka länge kan det tyda på graviditet.

Hur länge sen var det du fick blodpricken på pappret? Kan ju ha varit en äl-blödning!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-15 09:27:43 följande:
    Nej visserligen inte ;) men får ta test varje dag och hoppas på det bästa :) dock så har tempen gått ner mycket idag, så känns väl inte så lovande..
    Men tack söta du!
    Jodå, det är ett gott tecken med tempdipp! Brukar man ofta få innan äl. Den ligger oftast lite lägre några dagar innan ägget släpper, för att sen öka efter nedsläpp! Skall bli spännande att se ditt test idag.
  • Symetrical
    mammaA93 skrev 2015-08-15 13:06:49 följande:

Blir inte klokare av tempen heller..
    Onsdag: 36,5
    Torsdag: 36,9
    Fredag: 36,5
    Lördag/idag: 37,2

Sådär hoppig var min tempkurva också nu när jag vart gravid!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-15 15:44:59 följande:

Stegras inte ens lite.. phpgdqIq320697.jpg

Åh, förstår din frustration fullständigt! Men det kan gå fort när det väl börjar stegras! Rotade fram en gammal bild till dig med mina äl-tester från den här gången när det tog sig. Där kan vi snacka om en studie i förvirring!

Det nedersta (22/6) är på cd 12.
  • Symetrical

Och såhär såg det ut sen när det blev positivt. Du ser ju hur svagt det är bara ett par dagar innan det stegras. Kan med andra ord gå väldigt snabbt!

• Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-15 17:00:46 följande:
    Ja det ser jag! :D men så starkt som din var 19/7 är mina hela tiden, så kan kanske stegras fort! :) men jag tar testen på eftermiddagen/ kvällen beroende på hur jag jobbar, är det bättre att ta på morgonen? :)
    För mig är de alltid starkast på morgonen, men för de allra flesta är de starkast på eftermiddag/kväll. Det får man testa sig fram till.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-08-15 17:44:19 följande:

Är det vanligt med spökstreck på cb+?

Är på bim-6 idag och höll mig i 2 Tim å fick detta resultatet.. Ändrar kontrasten då bilden blev suddig. Syns lite bättre live. Är det nåt där el ser jag i syne?

phpHBDvq569679.jpg

Jag ser absolut något, sen är frågan om det är spök eller äkta..!?

Ta med morgonurin imorgon istället.
  • Symetrical
    Sessie skrev 2015-08-15 17:58:17 följande:

Jag har testat mig ganska många ggr per dag :P Och alla har varit positiva sedan tidigt i fredags morses ( kan ha varit torsdags morse också)

Jag har tagit clearblue ägglossningstest och de digitala. Å nu det sista med dubbel hormonindikator. Men läste någonstans att de "läser av" samma hormon som man även har i kroppen när man är gravid..
    Men jag har som sagt tagit digitala..så svårt att säga då..

Den rosa lilla pricken kom nog redan i onsdags/torsdags någon gång men då hade jag ju inte fått utslag på mina äl-test..hmm svårt det där. Jag får helt enkelt försöka hålla mig till BIM om ca 13 dagar och hoppas på det bästa.. Å så är det ju bara köra på nu så länge testerna ger utslag =)

sant! Men fortsätter du få positiva äl-test i mer än två dagar till, skulle jag absolut tagit ett gravtest om jag vore du, då bloddroppen kanske var en nidis..!?

När exakt tog du ut spiralen?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti