Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Malin 845 skrev 2015-08-09 18:42:25 följande:
    Kan ju dock vara liknande här, hade P plåster i ett tag och slutade i mars med dem. Kan vara det som spökar med. Känner molnande värk hela tiden, men den ändrar sig lite i styrka.. Ja jag får beställa hem lite fler stickor istället med då, eller är stavarna från testlagret bättre? Har haft ökad temp igår och i förgår, men idag har den gått ner igen.. :/

Haha låter underbart! ;) är ju den känslan jag längtar efter ;) men när ska du till barnmorskan? :)
    Förbannade hormoner, vad de kan ställa till med!

Jag tycker att stickorna har funkat bra för mig. Tror inte att det spelar så stor roll så länge du ändå tänker byta till cb sen när du börjar märka av stegring.

Har tid till min gyn 2/9 (i v 8+1) för tidigt ul. Vill kolla så att allt står rätt till då först innan jag ringer och bokar inskrivning hos barnmorskemottagningen.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-09 22:28:56 följande:
    Ja de är inte roliga :(.
    Aha men då ska jag klicka hem fler :)

Vad härligt, känns det spännande? :) har ni berättat för någon än? :). Men brukar man inte ringa barnmorskan först?
    Absolut! Både spännande och fantastiskt roligt och efterlängtat. <3

Vi har berättat för min mamma, svärfar och några få vänner.

Är det första barnet ringer nog de flesta bm först, för att boka tid för hälsosamtal och inskrivning. Men eftersom jag har min gynekolog som har följt mig sedan april och som skrev ut letrozol till mig för att stimulera min äl (vilka jag förvisso aldrig hann använda) så känner jag att jag först vill se att allt är som det ska med mitt lilla skrå. Känner ingen panik att ringa bm. Man skall (förhoppningsvis) vara gravid en väldigt lång tid, så knappast någon stress om jag inte har inskrivning förrän i v 9-10.
  • Symetrical
    m2b skrev 2015-08-10 10:37:47 följande:

Säkert stått tidigare i tråden men vad kostar gravtestet från Lloyds. Funderar på köpa ett i veckan. Men ligger lite off placerat för mig geografiskt så vet inte.

Bara äl+7 med. Nu börjar tiden snigla ordentligt

Tvåpack för 119 kr.
  • Symetrical
    Natt91 skrev 2015-08-10 10:59:39 följande:

Jag testade nu i morse, fortfarande ett svagt på testa tidigt ifrån lloyds. Medans vanliga gravtestet var väldigt svagt knappt synbart. Jag är på BIM -1 nu. Det känns som det drar i tjejmagen och har gjort det sen i lördags. Kan det vara mens som är pågång eller ev. gravidsymptom.

Bild..?!?
  • Symetrical
    MoKa skrev 2015-08-10 13:44:20 följande:

Jag har ett grav.test hemma från Apoteket. Men jag hittar ingen info på förpackningen eller instruktionsbladet hur låga hcg-halter det mätet. Hittar inget på nätet heller. Någon som vet?

Är tämligen säker på att det mäter från 25, men kan inte svära på det!
  • Symetrical
    SamsonS skrev 2015-08-10 14:17:02 följande:

Alltså det kliar något helt tokigt i fingrarna och jag vill testa nu nu nu!

Inatt vaknade jag av en ilande smärta på höger sida i magen, liknande som jag kände innan jag plussade med dottern. Är på ÄL +8 idag. Försöker att inte känna efter, men har svag molvärk sen den smärtan inatt och diffust illamående till och från. Tror ni det är lönt ens att köpa ett testa tidigt? ;P

Jag plussade ganska starkt med lloyds testa tidigt 4 dagar efter att min molvärk kickade igång (på äl +9), så det tror jag absolut är värt. Köp ett tvåpack och testa ett imorgon och ett ett par dagar senare om det inte visar något.
  • Symetrical
    KaffeTös skrev 2015-08-10 15:00:26 följande:
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-10 12:20:00 följande:

Då hade jag köpt två hehe ett för idag och ett för imorgonbitti hihi

Jag tog det digitala precis. Gravid 2-3 på eftermiddagsurin :)
    Stort grattis och välkommen till bf april 2016-tråden.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-10 13:50:25 följande:
    Åh vad underbart <3

Ja men vad härligt att inte hålla er hemlighet hemlig för alla :D.
    Jaha men då har du och läkaren mer koll på läget :). Jag vet inte om det är letrozol jag behöver för min äl, som lyser med sin frånvaro. Låg fertilitet på cb idag igen, börjar bli tröttsamt.
    Hoppas att allt är bra med din plutt där inne! :D nej precis är ingen stress :) kommer du vara med i bakgrunden i nästa tråd med? September tråden? :)
    Kan vara värt att kolla upp hos gyn ifall det fortsätter sega såhär flera cykler i rad nu. Rosenrot är ju annars ett naturläkemedel som många verkar ha lyckats kickstarta sin äl med. Kanske värt att prova..?

Ja, jag lär säkert spana in er i septembertråden sen. Är sååå nyfiken på hur det skall gå för er.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-10 18:59:15 följande:
    Ja jag ska ringa dem imorgon. Kan ju alltid testa :)
    Vad bra, annars kan det bli att saknaden blir för stor utan dig ;)
    :-*
  • Symetrical
    Natt91 skrev 2015-08-10 20:54:27 följande:
    Här är bilden ifrån imorse :) phpREsPb700593.jpg
    Absolut ett streck, som vi håller tummarna för kommer att stegra!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti