Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

waan skrev 2015-08-12 09:24:52 följande:

Idag är jag på dag 14 i cykeln har fortfarande inte fått någon temphöjning....kanske därför det inte tagit sig ännu då jag trott att jag har äl på dag 12. Jag har haft äl flytningar i 4 dagar nu så borde väl få en höjning snart? Ligger på 36.1, hur mycket behöver den gå upp för att jag ska veta att jag haft äl? Såååå många frågor här nu haha. Vi har iaf sexat 5 dagar i rad nu!

Grattis till alla plus! Härligt att det är så många denna månaden :)

Den skall öka minst 0,3 grader. Kan ske på en gång, eller också gradvis under flera dagar. Har du exv fertility friend eller någon annan sådan app sätter den ut äl åt dig. Väldigt smidigt!
  • Symetrical
    Jenka81 skrev 2015-08-12 16:37:26 följande:
    Tempar inte så jag har ingen kurva :) Har ingen mensvärk eller någonting nu. Mådde illa några kvälla förra veckan (såpass att jag låg vaken av det) och och kände lite mol då och då samt sjukt ont i bröstvårtorna. Men nu...nada... Om det inte blivit något så vill man ju bara att mensen ska komma så att man är på ruta ett igen.
    Du kan inte ha haft sen äl då, så att det där du kände i förra veckan berodde på det då?!? Fick du positivt på något äl-test?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-12 17:20:06 följande:

Komsi komsi lilla ägget! ;)

Nu till frågan, när ska man ligga? ;D phpaGev2h22030.jpg

Fortfarande ett tag kvar, men absolut en idé att försöka få till det typ va 2-3 dag fram tills positivt äl-test. De säger ju att simmarna är som piggast om de inte legat därinne alltför länge.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-08-12 16:42:02 följande:

Känner att jag måste fråga er kloka kvinnor...
    Vet att ÄL-test kan ge utslag på både graviditet och mens. Men hur ska testet då ge utslag? Ska det vara starkt positivt? Har haft negativt på G-test i några dagar men ser ökning på ÄL-testet. Indikation att mensen är på G?

Svårt att svara på, raring. Jag har aldrig fått utslag på äl-test innan mens, men finns ju de som jämt får det. Håller tummarna för att stegringen beror på graviditet istället!

Du har ingen bild på stegringen som du kan lägga upp här? Såhär såg min ut nu när jag var gravid. Från äl +7 och framåt.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-08-12 20:30:36 följande:
    Det nedersta är från idag. Ingen jätteökning men hoppas såklart. phpSkeUqU42487.jpg
    Skulle säga dubbelt så starkt som det igår!

Hoppas att det inte är pga mensen bara! När har du bim?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-12 22:12:42 följande:
    Ja det är ju ett tag kvar, kan de vara positiva även fast strecken inte är lika starka? Eller om man sparar på simmarna tills man vet att det är dags? :P kanske är bättre med varannan eller tredje dag?

Woho, massvis med äggviteflytningar nu :)
    Nej, det anses bara som positivt om båda strecken är lika starka, så testa på! Och bra att ligga typ varannan dag nu fram tills tempen stiger = nedsläpp fullbordat.
  • Symetrical
    Natt91 skrev 2015-08-13 15:00:36 följande:

Ni som plussat har eran temp sjunkit eller är den detsamma. Min mens höll på i omgångar i 1,5 dag och tempen har inte sjunkit något alls. Jag plussade ju i lördags och i måndags. Kontaktade mödravårdscentralen och dom bad mig ta nytt test då tydligen 1 av 4 kvinnor har mens som vanligt trots att dom vart gravida. Jag känner mig likadan som innan mens (trött, växtvärk sedan i fredags och en konstig känsla). Vill ju inte hoppas för mycket, men ska ta ett till test i morgon och se vad det visar. Någon som vart med om detsamma?

Åh, så spännande! Ligger tempen fortfarande högt utan att du har en infektion i kroppen kan det omöjligt ha varit riktiga mensen! Får hoppas på en ofarlig mensliknande blödning och att du får ett fint plus imorgon!
  • Symetrical
    Anonym (Funderam..) skrev 2015-08-13 16:36:49 följande:

Plusset stämde mycket riktigt men det ville sig inte iallafall.. Idag kom han ut tyvärr. :(

Beklagar. :,-(
  • Symetrical
    Anonym (Funderam..) skrev 2015-08-13 17:05:53 följande:
    Tack snälla! Försöker se det positivt iallafall, den var inte menad för oss tydligen.. Bättre lycka nästa gång! :)
    Helt rätt tänk! Bättre att kroppen tar hand om det på eget bevåg än att det skall bli en massa komplikationer längre fram.

Dessutom är det ju lättare att bli gravid igen efter ett MF, så bara att hoppas på det bästa.
  • Symetrical
    Anonym (Funderam..) skrev 2015-08-13 19:04:33 följande:
    Jag gillar hur du tänker!
    För mig tog det sig på första försöket efter mitt tidiga MF. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti