Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Ted19 skrev 2015-08-06 20:06:45 följande:

Är det nån som känner till detta test? Vad jag undrar är om det är värt att testa med detta på bim -4? Jag kan inte minnas vart jag har köpt det och har ingen bruksanvisning så vet inte om det testar 10 eller 25 hcg. Jag har inget annat hemma men skulle vilja testa imorgon bitti innan vårt besök kommer som ska stanna över helgen. Vill veta om jag kan ra ett glas vin oxå.. :)

phpWKM9Gv08279.jpg

Ser ut som testlagrets. Mäter från 25. Jag fick svagt, men ändå relativt tydligt positivt på deras den här cykeln på äl +11. Är dock såklart olika från person till person hur fort de visar.
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-08-06 20:57:56 följande:

Ännu ingen antydan till mens,yey!

Gråtmild idag, inte jätteovanligt visserligen. Tycker brösten är ömmare sedan bara några timmar och inbillar mig att magen och brösten är svullnade, tycker byxorna sitter hårt och att brösten känns tyngre. Test imorgonbitti om mensen fortfarande lyser med sin frånvaro.

Åh, så spännande!
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-08-06 22:06:59 följande:

Igår hade jag positivt äl test å nå sjuhelvetes värk i magen.. Idag är äl testet svagare,indikerar det på att ägget släppt då?

Japp, låter som att du hade nedsläpp igår, babe!
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-08-07 06:28:44 följande:

Båda bilderna är tagna efter max 10 minuter, de ska läsas senast efter 5. Jag tyckte se en antydan inom 5 min men det var supersvagt.

Så fick jag på mitt första lloyds test, strecket vart inte riktigt tydligt förrän efter typ 15-20 min. Hur ser det ut nu när det torkat in? Tydligare eller samma?

Jag testade två dagar senare och fick då betydligt starkare. Håller tummarna för dig!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-06 22:21:02 följande:
    Jo äl kan vara senare än jag trodde med :) men om den molnande värken försvinner av och till, är det äl eller spökar kroppen? Borde man inte ha konstant värk? Jag har alltid känt av äl jätteväl även innan vi började försöka, så detta känns skumt.

Men de med dubbel hormonindikator, är äl när den visar maximal fertilitet? :)
    Sådär har jag haft senaste halvåret, vännen!

Sjukt utdragna ägglossningar med molvärk till och från i upp till två veckor, innan molvärken eskalerat och jag samtidigt fått positivt på äl-testet (dock alltid på morgonen, så innan jag började testa den tiden på dygnet fick jag aldrig helt positivt)

Ge inte upp, raring! Förra cykeln när jag vart gravid (med fick tidigt MF) hade jag äl på cd 44 och den här gången på cd 41. Sjukt tålamodsprövande, men tydligen inte alltför ovanligt att det blir så efter preventivmedelsstopp.
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-07 09:34:00 följande:

Hej tjejer!

Nu är mensen slut endast haft den i två dagar, har känt mig jätte konstig i kroppen mått illa, och har halsbränna. Så jag gjorde ett test idag och det visa svagt positivt och inom tiden hade nog inte ens gått en minut efter testet togs inan de svaga strecket dök upp. Har detta hänt någon annan ? Jag vågar inte tro på de.

Men gud vad spännande! En implantationsblödning, eller genombrottsblödning då, med andra ord! Blödde du lika mycket som en vanlig mens? Mensvärk?

Kan du inte lägga upp en bild på testet?
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-07 10:00:49 följande:
    Jag blödde kanske inte lika mycket som vanligt, lite mensvärk hade jag men den va inte lika vidrig som den brukar va jag brukar ha jätte ont vid mens. Därför tycker jag de är konstigt, jag försökte fota de men som jag skrev de är svagt så får inte riktigt med de på bild men jag ser det med blåtta ögat. Ska ta ett nytt senare i kväll och se om de kanske bara va ett spök lägger upp de då så får vi analysera det tillsammans.
    Åh, så spännande! Men så lång tid dit!!!
  • Symetrical
    MoKa skrev 2015-08-07 15:22:03 följande:
    Vad menar hon med tidigt? Du hade ju bim för flera dagar sedan?
    I deras värld är allt innan v 5 tidigt. De verkar tycka att man skall avvakta med att testa tills mensen är en vecka sen typ. Yeah, right!

Och jorden är de facto platt. Pyttsan!
  • Symetrical
    Anonym (Pergotime) skrev 2015-08-07 21:11:37 följande:

Behöver ett snabbt svar om någon vill och kan svara.

Enligt min gyn var jag tvungen att börja med pergotime på den första mensdagen oavsett om det bara var en färgad flytning.

Det fick jag igår, men eftersom min cykel är helt ur balans och jag har haft cykler på ca 37 dagar de senaste månaderna så har jag enligt älkalendern haft äl den 2 aug (alltså i söndags)

Men nu hade vi sex igår och efter det har jag fått molvärk och det kom rosa efter samlaget. Idag på dagen har det inte varit något alls men nu ikväll så har jag haft molvärk och så kom det rosa igen.

Hur ska jag göra? Ta det som att mensen kom 9 dagar tidigare den här gången och börja med tabletterna?

Nej, du måste absolut avvakta någon dag till, skulle jag säga! Kan ju vara en så kallad nidblödning ifall du nu hade äl för 5-6 dagar sedan. Börjar du med pergotime då och är gravid kan det ju sätta hela kroppens hormoner ur balans och det skulle ju kunna vara förödande för lilla fröet!

Hur säker är du på att du hade äl den 2:a? Du kör inte med äl-test eller liknande?
  • Symetrical
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 21:24:55 följande:

Så där, då ha ja fått mannen att pissa på en sticka smile2.gif

Mannens till vänster mitt till höger...

Vad tror ni?
    Somsagt enligt hon på apoteket så blir det alltid ett streck, å det MÅSTE vara lika starkt som kontrollstrecket annars är man inte gravid...

Då måste hon vara helt desillusionerad! Eller hög, eller nåt!

Mannens test är ju helt blankt, ditt har absolut ett streck. Jag skulle sätta mina marker på att ditt äggo i allra högsta grad är preggo, babe!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti