Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Vi med BIM i augusti

Hej. Va med i juli gruppen men inget pluss då heller. Det här blir vårat 4:e försök. Har fått positivt äl idag så min bim blir 3:e eller 4:e augusti. Vet inte om jag hoppas jätte mycket att att ska ta sig den här månaden för tar det sig nu så kommer det va ruggigt nära sonens födelsedag. Men självklart hoppas vi på pluss ändå. Hehe. När jag blir gravid så blir det vår 4:e graviditet har ett missfall ett utomkveds och en lyckad graviditet i ryggsäcken.

• vår sommar
    Anonym (Nymis) skrev 2015-07-20 14:44:09 följande:

Då är vi en till som var med i Juligruppen :)

Tänk positivt: När de är lite större kommer det vara skönt att kunna slå ihop födelsedagarna, det är ju praktiskt också :)

Hur gammal är din son idag?

Min är snart 2.

Ja jo det är ju sant. jag har en son som är 15 månader. Vi vill helst ha 2 år mellan barnen då både jag och sambon är sladdisar så både han och jag saknade ett jämnåriga syskon när vi va små. Sen vill jag gärna ha tre barn så önskar barnen tätt. Men det här med att planera är inte på vår sida. Det tog nästan 2 år att få sonen. :-S
  • vår sommar

Jag har sån jävla äl smärtor. Har aldrig haft det förut. Kan knappt sitta på en stol. Är det nån som haft det förut. Är ju inte ett dugg sex sugen när det gör så ont så jag måste ligga i fosterställning.

• vår sommar

Det gjorde så himla ont igår så det blev inget ligga igår. Hade sex i söndags och planerat ikväll. Possitivt äl test igår negativt idag. Tror ni att det är kört för att vi inte fick till det igår?

• vår sommar
    Nirvie skrev 2015-07-21 13:31:15 följande:

Jag brukar bara känna av äl lite grann i vanliga fall men en gång för några år sedan fick jag fruktansvärt ont. Kunde inte gå rakt utan vek mig dubbelt. Sökte akut och blev inlagd ett dygn för kontroll (visste ej vad det var) och smärtlindring. Sedan avtog det. Fick då veta att jag hade haft äl och att äggblåsan ibland kan vara så stor innan den brister att det blir en vätskeansamling i bukhinnan. Bukhinnan är full av nerver och således väldigt känslig. Var alltså helt ofarligt, men fruktansvärt smärtsamt.

Tack för att du delade med dej, känns bra att det låter som en kraftig äl. Kanske förbättrar mina chanser hehe. Idag gör det inte alls ont så hoppas jag får ett pluss nu. När har du bim?
  • vår sommar
    Anonym (Nymis) skrev 2015-07-21 20:38:32 följande:

Jag har inte vågat mig på ÄL-stickor ännu.

Jag bör ha äl runt idag och känner någon slags mensvärk ikväll, men jag har inbillat mig så många olika saker och övertolkat kroppen nu under kampen att bli gravid, så jag vågar knappt lyssna på kroppen längre.

Vi "myser" ca varannan dag och hoppas det ska gå vägen!

Vi myser oxå varannan dag och hoppas det ska duga. Har försökt varje dag kring äl de andra månaderna men både jag och sambon tycket det blir för mycket och tröttnar typ. Varannan känns bra för oss. Hoppas på många pluss nu
  • vår sommar
    Angdev skrev 2015-07-21 21:47:28 följande:

Dagens dilemma som jag behöver hjälp med.

Jag började för drygt en vecka sedan med Apiforce (bidrottninggele) och har hört att den kan förkorta cykeln. Jag har normalt 27-33 dagar. Om jag nu skulle förkorta en 27 dagars cykel, när ska jag börja ÄL-testa? Jag har för tillfället 7 Äl-test hemma sedan innan, behöver jag beställa fler tro?

Jag äter bidrottninggele sen 4 månader tillbaka och innan det hade jag en cykel på 26-35 dagar. Första månaden kommer jag inte ihåg men andra månaden hade jag äl på dag 19 mens på 33 tredje månaden äl på dag 16 mens på dag 31 och nu den fjärde månaden hade jag äl på dag 14.

Har alltid börjat testa på dag 13 med cb digital för det är det enda jag förstår mej på haha. vilken dag är du på nu?
  • vår sommar
    Angdev skrev 2015-07-21 22:03:50 följande:

Jag är på dag 6 idag. Innan så har jag börjat testa på dag 10, kanske bäst att fortsätta med det?

Gör det för säkerhetsskull så du inte missar. När jag blev gravid med sonen så va det första månaden jag testade bidrottninggele. Vad testar du med för äl tester?
  • vår sommar
    Angdev skrev 2015-07-21 23:04:37 följande:

Med sonen hade jag billiga-testers men med en liten runt benen funkar det inte att vänta på att urinen ska bli rumstempad så nu har jag haft testlagrets. Några du speciellt rekommenderar?

Wow, tog det på första försöket med sonen? Med vår son tog det på andra men använde inga naturläkemedel då. Vi är inne på försök 9 nu och jag börjar bli otålig :(

Ja det tog nästan 2 år innan vi fick sonen. Med ett utomkveds och missfall. Sen hörde jag om bidrottninggele och testade och då tog det sig. Kanske en slump men vem vet. Hehe hur gamal är din son? Min är 15 månader och vill verkligen ge han ett syskon nu hellst :)
  • vår sommar
    Angdev skrev 2015-07-22 07:51:53 följande:

Helt otroligt om det är pga bdg :) Minns du hur du tog dina tabletter, morgon/kväll? Hur länge?

Min son blir 1 idag, firat med paketet.

Då tog jag det på morgonen en timme innan frukost. Nu kommer jag aldrig ihåg dom så tar de på kvällen.

Åååå hipp hipp hurra. Hoppas ni får en underbar dag
Svar på tråden Vi med BIM i augusti