Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Hur definierar man alkoholism?

att vara periodare är att vara alkoholist. 

Jag lever med en periodare , sköter sitt jobb prickfritt och är närvarande familjefader. 

Jag har läst kriterierna ovan och han fyller många av dom och skulle diagnostiseras som alkoholist om han kom in under behandling 

Jag kommer att lämna min man pga alkoholen för att det är så mycket som förstörs och han förstår inte själv hur illa det är och hur han sårar sin familj.  Att bete sig som ett svin fre-sön och förstöra semestern på olika sätt är aldrig okej någonsin.  

Han är världens snällaste och underbaraste men alkoholismen äter upp både honom och mig. 

• Anonym (Ledsen)
    klyban skrev 2015-06-26 10:54:33 följande:

Din definition av alkoholist är = missbrukare?

För det är sant, man behöver inte dricka varje dag, för att uppfylla kriterier för ett missbruk.

Varför inte filma han i smyg, när han är full och dummar sig.

Och visar när han är nykter?

Det kan för många vara en väckarklocka, för en förändring.

Sen ska man vara medveten om att det är inte mängden som man dricker som är problemet.

Det är i hur man blir, vissa ska alltid bli dumma på alkohol.

Andra blir bara goa och pratiga.

Min erfarenhet genom åren, är att de som blir konstiga och dumma på alkohol.

Har ovanligt ofta någon mindre psykiskt i botten.

Efter 11 år ihop har jag gjort allt. Utan något som helst resultat. Han vill inte förstå. Han skulle kunna ha adhd, stämmer in ganska mycket på dom kriterierna.
Svar på tråden Hur definierar man alkoholism?