Inlägg från: Vardagspussel |Visa alla inlägg
  • Vardagspussel

Vems är problemet?

Utan att orka läsa alla innan mig så ska jag skriva min syn och situation.

Jag har ett sådant problem där vi är helt i osynkade när det gäller sex. Som så många andra som klagar på sitt sexliv så tycker jag att min drift är bra, då jag skulle inte ha några problem att göra det vardagligen om min fru ville samma.

Det svåra tror jag är att vi män och kvinnor behöver lite olika saker att komma igång, att få lusten att ha sex. Förmodar att nästan alla som är friska och så gillar att ha sex när det väl händer. Då kvinnan inte alltid behöver jobba så hårt för att få igång en man. Medans mannen har svårt att förstå hur man får igång en kvinna. Ta detta exempel på vad jag menar. Om en man och en kvinna står framför varandra (utgår ifrån att dessa är ett par) och mannen tar av sig naken och bara står där. Tror inte att väldigt många kvinnor skulle slänga sig över honom och vilja ha sex med honom. Vänd på detta och kvinnan tar av sig naken och står framför mannen, då är det väldigt många killar som enkelt kan gå från detta till sex på några sekunder. Män är väldigt visuella medan kvinnan behöver mer tanke och känsla.

Se på mig själv, jag har 12 år med min fru, än idag så bara jag ser konturerna av hennes fina byst, eller när hon byter om. Eller bara är nära mig, så vill min kropp. Det är inte samma för henne.
    Jag försökte förut visa henne nästan dagligen på olika sätt hur mycket jag ville ha henne. Det gjorde nästan att det bara blev värre, mindre sex då hon kände sig trängd och att jag tjatade. Så jag backade tillbaka och bara gjorde små närmande, mer beröring utan något krav för mer. Då blev det iaf bättre.

Man tor att det bara är en själv som har någon sexdrift, att sin partner verkar inte tänka en sekund på sex. Fast man blir förvånad att inse att ens partner har en otrolig sexdrift, där hon gör allt möjligt, gillar att webcam med alla möjliga leksaker. Synd bara att det var med massa andra män än en själv.

Så mitt tips är att försöka testa sig fram på olika vägar, prata, tjata, ta ett steg tillbaka, hitta någon annan, öppet förhållande, eller celibat. Det gäller för alla par att hitta sin väg som fungerar och att båda är på samma sida. Om den ena tycker att sex ska vara flera gånger i veckan och den andra bara nån gång om året så tror jag att det blir väldigt svårt att få till det.  

Så jag tycker inte att man kan peka på vem som gör fel, det är som en par dans att båda måste göra sitt annars så blir det aldrig bra.

Svar på tråden Vems är problemet?