• Anders 386

Vems är problemet?

Det är bådas problem. Så enkelt är det.
    Livet ser ut så i verkligheten - alla kan inte få sin vilja fram. Ibland får man kompromissa med livet, välja vissa positiva saker och på köpet få negativa saker. Och vi får leva med massor av ouppfyllda fantasier och förväntningar på livet.
    Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. (En bra bit på väg har man förstås kommit om man kan tillverka hubbotar o programmera dom att göra precis som man vill. Skrattande)

• Anders 386
    Anonym (Seg_deg) skrev 2015-06-24 10:39:54 följande:

Man får så mycket sex med sin partner man förtjänar. Så enkelt är det.

Du menar att det är Gud eller Allah som avgör hur mycket av dina behov som blir tillgodosedda eller hur tänker du nu?
  • Anders 386
    Anonym (Vem?) skrev 2015-06-24 11:20:15 följande:
    Jo, men jag tänkte att om man har två personer med lust för varandra och sen tappar den ena lusten och den andra har bibehållen lust, då är det ju den enas problem som leder till att den andra har problem.
    Men man kan lika gärna säga att den personen som har mest lust är orsak till problemet? Om hen med mest också hade haft mindre lust hade det ju inte varit något problem. Då hade allt varit bra.

• Anders 386
    Anonym (Seg_deg) skrev 2015-06-24 11:02:00 följande:
    Hörru din snögubbe, hur tänker du egentligen? Jag menar att att om du går runt i svettluktande t-shirt och med käften full av gammal snus, så lär ingen kvinna bli direkt sugen på sex. Som ett exempel. Det är vad jag menar.
    Se så, kasta ditt tangentbord nu.
    Jag fattar hur du menar...  men ditt inlägg tyder på bristande livserfarenhet - eller också är du en skitsnygg kille med karisma som alla faller för och har aldrig fått ett nej.

En person som går i svettluktande T-shirt med gammalt snus i munnen tror jag inte är intresserad av sex öht - OM man är intresserad av sex med sin partner så håller man sig redan ren o förhoppningsvis relativt "hälsosam". Det är liksom en grundförutsättning och inget som med automatik ger sex.

• Anders 386
    Anonym (Vem?) skrev 2015-06-24 13:19:35 följande:
    Det är klart man kan se det så. Om bådas lust minskar samtidigt blir det ju inget problem.

Men om den ena gör en förändring till mindre lust och den andra bibehåller sin lust så kan jag inte se att den med mer lust är orsak till problemet.
    OK, låter väl iofs inte helt ologiskt - men det är totalt ointressant eftersom båda drabbas av problemet..  Och nivån på lusten kan du inte välja själv - den är liksom inbyggd i din personlighet. Lusten är inte ett resultat av ett beslut. Man kanske ska skylla på generna eller nåt? Solig
  • Anders 386
    frågandezzzz skrev 2015-06-24 13:28:39 följande:

jag tycker att väljer man att inleda ett förhållande med en person som inte har samma sexlust (mer eller mindre) som en själv så får en skylla sig själv.

visst kan lusten ändras med åren då tycker jag att man får PRATA fram en lösning. tex en kk.

En till med väldigt liten erfarenhet av livet - men du lär dig väl med åren..  Skrattande
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2015-06-24 13:39:49 följande:

Ja, men det är ju fortfarande ditt liv och ditt val. Sen vet ju jag med att det inte är enkelt att skilja sig för en sådan sak men då får man ju skylla sig själv. Dock tror jag inte heller att man är samma person när man är 20 som när man är 60 och sexlusten kan ju variera mycket fram och tillbaka mellan dessa år.
    Man få skylla sig själv för precis allt. Vi kan ju säga så och lägga ner alla diskussioner på FL, för dom blir ganska onödiga...
    Så praktiskt..  Ungefär som att problemen skulle försvinna då.Skrattande

• Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2015-06-24 13:38:10 följande:

Håller inte riktigt med dig där. Jag tror att man kan styra lite mer över sin sexlust än vad man tror. Det är ju samma sak med hur det är med motion. Ibland behövs det lite extra motivation för att komma igång, kan vara samma sak med sexet. En del tycker säkert att man inte ska ha sex om man inte har lusten från början men då väljer man ju att inte ha ett aktivt sexliv, precis som man kan välja att inte ha ett aktivt liv. Är man trött och stressad är det enklare att lägga sig på soffan, trots att man vet att mår bättre av både sex och motion.
    Jag tror vi menar olika med ordet "lust" helt enkelt. Jovisst kan man få sexuell lust även om den inte finns för tillfället - men du måste ha viljan, motivationen till det.

När jag menar lust menar jag inte kåthet - utan mera att man VILL eller inte. (Lust kan ju användas både i sexuella sammanhang och i helt andra sammanhang.)
    Blev lite rörigt - men jag tror det är lite begreppsförvirring här.

• Anders 386
    Anonym (Vem?) skrev 2015-06-24 14:01:54 följande:
    Det jag tycker är märkligt är att de med bibehållen lust alltid skall möta de med minskad lust, men det är sällan någon tycker tvärtom eller tycker att man kan gå halva vägen var. 

Det är alltid den som gjort en förändring som begär att den andra skall ändra sig för att passa in i förändringen.
    Men det är väl självklart att man inte kan gå "halva vägen" när man inte har lust till det? Du försöker få dig till ett offer och vill skylla på din partner. Lägg ner!
    Du måste tänka om och göra ett av dom viktigaste valen i ditt liv just nu.
    Antingen lämna och försöka hitta en ny partner - eller också stanna och inse att du inte kommer att få så mycket sex som du vill.

Du är bara en av massor av män (och en hel del kvinnor också) som stått inför samma beslut. Och tyvärr - det finns inget bra alternativ - du måste välja det minst dåliga. Och det är ditt val.
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2015-06-24 14:01:41 följande:

Man kan ju välja själv och bestämma sig för hur stort problem det är. Välja vart gränsen går. Vad som är värt att kämpa för. Samma sak gäller ju den som har minskad lust. Det är ju så mycket annat vi människor kämpar med, men just sexlusten verkar vara helig. Folk tränar på mindfulness, äta nyttigare, motionera, sova mer men det är inte ofta man läser om folk som försöker hitta sin lust för där förutsätter man bara att man antingen har låg eller hög lust.
    Men det är inte så svårt att motionera om man har lust till det. Det är inte svårt att äta nyttig mat om man har lust till det.
    Men varför motionerar inte alla människor? Varför äter inte alla människor bra mat? (Det är bara att ta en promenad på stan så förstår du vad jag menar - man behöver inte leta länge för att hitta en överviktig person i Sverige.)
    Jo det kan jag berätta - dom har ingen lust. Så enkelt är det faktiskt...

Svar på tråden Vems är problemet?