SpanskaFlugan skrev 2015-06-24 13:22:02 följande:
Ge exempel på vad du inte får diskutera i Sverige då? För min uppfattning är att vi har rätt högt i tak men att vi inte accepterar att man uttrycker åsikter som kränker andra människor. Jag anser också att många saknar förmåga att sakligt diskutera kontroversiella frågor och allt som oftast tar till känsloargument och icke-empiriska "fakta" som stöd för sina argument.
Sen säger du att Sverige inte är världens sämsta land, men trådens frågeställning var just "vilket land avskyr du mest?" så när du svarar "Sverige" tolkar jag det inte särskilt förvånande som att du menar att Sverige är det land du avskyr mest...
Vilket land har du hittat som är bättre än Sverige?
Där slår du huvudet på spiken.
Sverige TROR att de är så frisinnade och toleranta, men vet du vad, det är svenskarna faktiskt inte.
De är rätt så trångsynta, de anammar vissa åsikter, kallar dem riktiga och håller därefter fast vid dem. Inga andra åsikter "tillåts". Som en apa blundar man, och räknar med att SD försvinner.
De är så övertygade om att saker ska vara på ett visst vis, att de oförfärad drar sina åsikter ner över huvudet på andra. Ja, även andra länder!
I det land jag bor nu, betyder ordet "välfärd" fortfarande någonting.
Här kan opinionen framtvinga debatt och lagförslag.
Du borde göra några studiebesök runt om i världen! Fast det är kanske redan försent för dig.....