• camilla1979

Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm

Hej
    Har genomgått IVF behandling på Carl fon Linnekliniken i Uppsala och äntligen fått ett plus på stickan (plussade på midsommarafton)
    har en dotter på 19 månader sedan innan (som inte var riktigt lika svår att få till)
    är snart 36 år och tycker det skulle vara skoj att prata med fler som väntar tillökning under feb/mars nästa år i Uppsala/ Stockholm området.

Hör av er jag är öppen att prata om det mesta

//Camilla

• Svar på tråden Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm
  • Life_as_supermom
    aloise88 skrev 2015-07-04 23:03:23 följande:

Hoppar in här jag med!

Bor norr om Stockholm och plussade precis med barn nr. 3. Är i vecka 8 om mina beräkningar stämmer och BF 17 feb isf.

Är inte ett dugg illamående som jag var med de andra två och livrädd för mf (fick det emellan mina andra graviditeter och då hade jag inga symptom alls) Så nu överanalyserar jag alla symptom jag har och får för mig med jämna mellanrum att jag bara har inbillat mig alltihop. 

Tänkte ringa mvc på måndag och boka tid för att sen göra ett vul... 

När tänker ni berätta för omgivningen att ni är gravida? (eller har ni redan gjort det?)

Välkommen och stort grattis till plusset! :)

Vad kul!, jag bor också norr om Stockholm och väntar barn nr 3 :D hur gamla är barnen? :)

Känner precis som du, också orolig över det här med missfall då jag fick ett väldigt tidigt precis innan jag plussade denna gång. Och jag har så himla lite symptom nu :s inget illamående eller spända bröst, knappt ingen molvärk. Det jag har är en uppblåst spänd mage och behöver kissa ofta. Men vi får tänka att ingen Graviditet är den andra lik och plussat har vi och ingen blödning så gravida är vi ju ;) kanske bara har turen att må bättre den här graviditeten, eller så kommer de tuffa symptomen snart bara för vi sa nått ;p

Jag var på inskrivning hos bm i fredags och fick då en vul tid bokad v.10 för jag är orolig och vill se att allt är okej :) så vi väntar tills dess, är allt ok då så kommer vi iaf berätta för närmsta familjen och vännerna och barnen. Men just nu är det bara mannen och 2 närmsta vänner som vet :) när kommer ni vilja berätta om nyheten?
  • Blåblomman
    Pyltet skrev 2015-07-04 21:28:47 följande:

Hej,

Vad roligt, stort grattis till plusset.

Vilket försök var ni på? Vi fick ett plus efter vår andra Ivf försök :) och nu är jag i v7

Hej tack! Och grattis själv! Vi lyckades faktiskt på första försöket. Hade vi aldrig förväntat oss!
  • Pyltet
    Blåblomman skrev 2015-07-05 08:12:08 följande:

Hej tack! Och grattis själv! Vi lyckades faktiskt på första försöket. Hade vi aldrig förväntat oss!

Vad roligt att höra, håller tummarna nu att allt går bra :)
  • aloise88
    Life_as_supermom skrev 2015-07-04 23:30:34 följande:

Välkommen och stort grattis till plusset! :)

Vad kul!, jag bor också norr om Stockholm och väntar barn nr 3 :D hur gamla är barnen? :)

Känner precis som du, också orolig över det här med missfall då jag fick ett väldigt tidigt precis innan jag plussade denna gång. Och jag har så himla lite symptom nu :s inget illamående eller spända bröst, knappt ingen molvärk. Det jag har är en uppblåst spänd mage och behöver kissa ofta. Men vi får tänka att ingen Graviditet är den andra lik och plussat har vi och ingen blödning så gravida är vi ju ;) kanske bara har turen att må bättre den här graviditeten, eller så kommer de tuffa symptomen snart bara för vi sa nått ;p

Jag var på inskrivning hos bm i fredags och fick då en vul tid bokad v.10 för jag är orolig och vill se att allt är okej :) så vi väntar tills dess, är allt ok då så kommer vi iaf berätta för närmsta familjen och vännerna och barnen. Men just nu är det bara mannen och 2 närmsta vänner som vet :) när kommer ni vilja berätta om nyheten?

Åh vad kul! Mina blir 4 och 2 i september. Hur gamla är dina?

Jaa det gäller nog att tänka positivt och vara glad för att man sluppit illamåemdet hittills :) Slipper jag foglossning denna gång så vore det guld, hehe. Jag är mest hormonig och svullen. Kissar sådär lagom och tycker att allt luktar mycket. Men jag kan lika gärna inbilla mig allt eftersom jag vill så mycket.

Jag ringde mvc här men de har ingen ultraljudsutrustning och den enda gynekologen som verkar finnas är på semester till augusti så jag ska leta vidare.

Ser allt bra ut på vul så berättar vi nog för de närmsta. Än så länge är det bara vi som vet. Vet inte om vi ska berätta för barnen då. Känns kanske lite tidigt men samtidigt vill vi ju inte att de ska höra det från någon annan liksom..
  • Lantlollan
    Blåblomman skrev 2015-07-04 21:17:27 följande:

Hoppar in här. Bor i Bromma, är 37 år och Gjorde ett ET i maj på Fertilitetskliniken. Vi fick ett fint plus på vår testdag 3/6. Är nu i vecka 10. Förra veckan gjorde vi VuL och allt såg jättefint ut. I nästa vecka har jag inskrivning på mama mia.

Vad glad jag blir Blåblomman ("känner" ju dig sedan en gammal tråd)!!! 
  • Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-07-07 10:41:02 följande:

Vad glad jag blir Blåblomman ("känner" ju dig sedan en gammal tråd)!!! 

Ja hej hej :) glad för er med!

Vi hade inskrivning igår och utryckte min oro över att jag fick ma i v10 förra gången och är där nu. Så snälla barnmorskan tyckte vi skulle boka in ett nytt vul för att stilla oron. Så redan på fredag ska vi få se bebis igen :)
  • Lantlollan
    Blåblomman skrev 2015-07-08 10:32:27 följande:
    Ja hej hej :) glad för er med!

Vi hade inskrivning igår och utryckte min oro över att jag fick ma i v10 förra gången och är där nu. Så snälla barnmorskan tyckte vi skulle boka in ett nytt vul för att stilla oron. Så redan på fredag ska vi få se bebis igen :)
    Vad härligt!! Älskar att höra om bra bemötanden och inte bara det motsatta!!
  • Linda40

Hej!
    Hoppar gärna in här om det är ok. Är i v 9 och var igår på ultraljud och fick se vårt lilla mirakel ?? vi har försökt i 2 år och lyckades nu på vårt först ivf försök.
    Oroar mig hela tiden att nåt ska gå fel..har inga symtom alls.
    Bor norr om Stockholm,40 år och mitt första barn men sambon har 2 st i åldrarna 10 och 13.

• Lantlollan
    Linda40 skrev 2015-07-08 12:30:55 följande:

Hej!
    Hoppar gärna in här om det är ok. Är i v 9 och var igår på ultraljud och fick se vårt lilla mirakel ?? vi har försökt i 2 år och lyckades nu på vårt först ivf försök.
    Oroar mig hela tiden att nåt ska gå fel..har inga symtom alls.
    Bor norr om Stockholm,40 år och mitt första barn men sambon har 2 st i åldrarna 10 och 13.

Grattis och välkommen!
  • Sous

Jag är 35 och väntar mitt andra barn i februari i Uppsala, skulle jättegärna träffa andra häromkring.

Har en son på två år och har Bf 8/2.Var på Vul igår och såg ett litet pyre med tickande hjärta och moderkaka, så nu börjar det kännas verkligt!

Svar på tråden Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm