• camilla1979

Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm

Hej
    Har genomgått IVF behandling på Carl fon Linnekliniken i Uppsala och äntligen fått ett plus på stickan (plussade på midsommarafton)
    har en dotter på 19 månader sedan innan (som inte var riktigt lika svår att få till)
    är snart 36 år och tycker det skulle vara skoj att prata med fler som väntar tillökning under feb/mars nästa år i Uppsala/ Stockholm området.

Hör av er jag är öppen att prata om det mesta

//Camilla

• Svar på tråden Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm
  • camilla1979
    Pyltet skrev 2015-06-24 19:54:21 följande:

Bokade tid på odenplans läkarhus. Hoppas att jag trivs med barnmorskan bara.

Åh,har ingen koll alls på stockholms barnmorskor men härligt att du hittat ett ställe som känns rätt :)
  • camilla1979

Nu har jag skrivit in mig hos världens bästa Ingela på MVC i Svartbäcken.
    Ska dit på hälsosamtal på Onsdag.
    Känns så skönt att hon känner till hela historien kring min havandeskapsförgiftning när jag gått över tiden 10dgr med dottern.
    Kommer bli extra koller av blodtryck denna gång.

V30 ska vi till Stockholm på ultraljud :) hur är det för er, några UL inplanerade?

• Pyltet
    camilla1979 skrev 2015-06-25 20:13:31 följande:

Åh,har ingen koll alls på stockholms barnmorskor men härligt att du hittat ett ställe som känns rätt :)

Tack, det återstår att se om personkemin stämmer.
  • HerrNilsson
    Pyltet skrev 2015-06-24 19:54:21 följande:

Bokade tid på odenplans läkarhus. Hoppas att jag trivs med barnmorskan bara.

Jag gick har varit där och träffat både barnmorskor och gynekologer, alla har varit jätte bra och trevliga!
    Jag skulle också vilja gå där, men jag har inte lyckats komma fram på hela veckan! Jag trodde nästan att de stängt av sina telefoner. Men om du har lyckats kan det ju inte vara så ;)
    Nu känner jag att jag inte kan vänta längre, vill skriva in mig innan semestern så det blev BB Stockholm Kungsholmen. Vet ingeting om det alls, men det ligger mitt emellan jobbet och hemmet, så tänkte att det var smidigt. Någon som har erfarenhet av dem?
  • Pyltet
    HerrNilsson skrev 2015-06-26 17:23:56 följande:

Jag gick har varit där och träffat både barnmorskor och gynekologer, alla har varit jätte bra och trevliga!

Jag skulle också vilja gå där, men jag har inte lyckats komma fram på hela veckan! Jag trodde nästan att de stängt av sina telefoner. Men om du har lyckats kan det ju inte vara så ;)

Nu känner jag att jag inte kan vänta längre, vill skriva in mig innan semestern så det blev BB Stockholm Kungsholmen. Vet ingeting om det alls, men det ligger mitt emellan jobbet och hemmet, så tänkte att det var smidigt. Någon som har erfarenhet av dem?

De har 1 timmes telefontid mån, ons och fre. 13-14 Tror jag. Kolla deras hemsida, kul om man råkar träffa varandra utan att veta om det :)
  • Ringen

Hej! Får jag vara med här? Jag är gravid med vårt tredje barn. BF 25 februari om jag inte har räknat alldeles tokigt. Vi bor i en av Stockholms södra förorter. Jag har inte riktigt haft tid att förstå att det är en liten i magen men nu har jag semester så nu kanske jag kommer att ha tid att inse det (eller inte med två vildingar som springer runt...)

• Pyltet
    Ringen skrev 2015-06-28 21:22:35 följande:

Hej! Får jag vara med här? Jag är gravid med vårt tredje barn. BF 25 februari om jag inte har räknat alldeles tokigt. Vi bor i en av Stockholms södra förorter. Jag har inte riktigt haft tid att förstå att det är en liten i magen men nu har jag semester så nu kanske jag kommer att ha tid att inse det (eller inte med två vildingar som springer runt...)

Välkommen och grattis till plusset :)

Hur gamla är dina andra två?
  • Life_as_supermom

Hej! Hoppar också gärna in här :)

Gravid med 3e barnet är i v.5 (beräknad 3 mars) och bor i Täby/Stockholm :)

Har en tjej och en kille sen innan så ska bli jättespännande att se vad det blir denna gång om allt går vägen <3

• Ringen

Tack Plytet! Jag har två tjejer sedan tidigare. En ettåring och en nybliven fyraåring. Vi kommer alltså att ha tre barn under fem år när lilla föds. Har du barn sedan tidigare?

• Pyltet
    Ringen skrev 2015-06-29 00:05:30 följande:

Tack Plytet! Jag har två tjejer sedan tidigare. En ettåring och en nybliven fyraåring. Vi kommer alltså att ha tre barn under fem år när lilla föds. Har du barn sedan tidigare?

Ja jag har två stora pojkar, en 10 åring och en 12 åring. Så vi väntar en sladdis :)
Svar på tråden Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm