Ni som kan det där om Antabus och missbrukande styvförälder?
Hej!
Jo det är så att jag har en styvmamma som har haft problem med alkohol så länge jag kan minnas men förut visade hon det inte som hon började göra för 5 år sedan. Hon sveper ett glas med vad som helst på 1 sek och blir påverkad av detta så att hon inte kommer ihåg vad hon sa dagen efter. Hon blir totaltförändrad som människa så fort hon "tar sig lite". Hon pratar om hemska saker och när hon och jag har varit själva är det många gånger jag har sagt att jag är trött och ska sova sen gråtit mig själv till sömns för det är, jag vet inte hur man ska uttrycka sig... frustrerande, sårande, äckligt, ja allting! Hon har nu "slutat" dricka för cirka ett år sen och började med möten hos beroendekliniken för att hennes dotter och pappa "tvingade" henne. Hon började då på antabus. Det gick jätte bra i nästan ett år men för nån månad sen så frågade jag hur det gick osv och då sa hon att hon hade slutat med tabletterna för att hon hade fåt för högt värde i nånting.. Stämmer detta ? och så sa hon att hon kanske inte ska fortsätta med dem. Samma kväll, så super hon när pappa är ute på tomten och fixade något & jag ska göra iordning mig. Sen kommer jag tillbaka och märker DIREKT att hon har druckit och hon är helt lustig och pratar om skitsaker och är elakt ärlig.
Hittar hon på eller slutar man bara sådär tvärt om det är något värde som höjs?!
Någon som har "tips", invändningar på hur man kan lösa en sån här sak eller försöka påverka så hon inser allvaret. Hon skrattar bara bort de och säger att ingen förstår hur ´mycket hon gör på jobbet som hon tar ett glas för att varva ner, vilket inte stämmer. Hon tar det för att hon mår dåligt och för att kunna däcka och inget annat.