• minneli

BF Februari/Mars 2016 :)

Jag är 32 år och väntar tredje barnet, är i vecka 9 (8+2)

Mina symptom

- tröööött (speciellt alldeles efter lunch i några timmar)

-ömma bröst

-illamående och småhungrig men är inte sugen på ngt. Gått ner i vikt.

-molvärk i magen, mest på kvällen

-humörsvängningar

-konstig i magen

• minneli
    Bonebag skrev 2015-07-19 00:52:24 följande:

Fast nu vatt de mer på pappret igen... Fortfarande lika mörkt

Hur har det gått? Är ju så jäkla svårt att veta om det är ok eller inte. Har du försökt boka ngn tid?
  • minneli
    Bonebag skrev 2015-07-20 17:46:08 följande:

Tack för alla era lugnande ord <3

Jag har varit på Karolinska i Huddinge nu och gjort ett vul. Tack o lov slog där ett hjärta för fullt :)

Härligt att höra! :)
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-10-16 12:47:30 följande:
    Ja det är ett tungt jobb...och vääääääldigt stressigt. Vet du hur man söker? Steg 1 liksom
    Det finns blanketter att fylla i på försäkringskassans hemsida. En blankett ska du fylla i och en blankett ska din chef fylla i. Sedan ska försäkringskassan fått ditt moderskapintyg för att man ska kunna söka.
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-10-18 09:55:02 följande:

oj moderskapsintyg....Ha ha jag är verkligen helt borta...Måste levt i en bubbla med mina andra två graviditeter Vem skickar in moderskapsintyg? ha ha är det jag? Ja jag lär väl kontakta bm eller vänta tills jag ska dit 17nov...Bara vait på inskrivning än och fick nästa tid 17nov så inte hunnit prata med henne alls.

Mina två först graviditeter fick jag intyget av bm första besöket efter rul och bifogade det med graviditetspenningsansökan och nu skickade min bm in det digitalt till FK.
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-10-27 11:03:20 följande:

Nu har jag skickat in moderskapsintyget och skrivit ut papper att ge till chefen(angående söka gravpenning)...kan jag fylla i på datorn och skicka fast chefen skickas in med post?  

Det kan man säkert men jag skulle skickat allt i samma kuvert för det är ju lika bra att allt kommer i samma brev.
  • minneli

Det tog bara en vecka för mig att få svar från FK. Blev ganska förvånad att det fick så snabbt. Blev beviljad från 24 dec. Vilken julklapp :)

• minneli
    älva85 skrev 2015-11-19 21:18:17 följande:

Jag ska också ansöka. Lite nojig att jag inte ska få det beviljat. Vad har ni för yrken? Jag är idrottslärare.

Jag är förskollärare och jobbar med barn som är 1-2år.
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-12-07 06:38:41 följande:

Hej!
    Hur går det för er?
    Här v26+0 idag och det är ok. Vaknade i natt och tror jag haft hemska sammandragningar men bättre nu på morgonenGlad
    Jag har börjat köpa lite bebbekläder,mest newbie,bra rabatter just nu tycker jag med alla 25%-30% eller ta tre bet för två eller liknande Flört
    Ska snart börja kika på babynest oxå...har inte haft det till de andra två men tror det är bra nu när man har syskon som är nyfikna på 4år o 5å Skrattande
    Vi har ju en Emmaljunga citycross men bara sittdel kvar så funderar nu på ny vagn eller el köpa hårdlift till.

Köp citycrosskorgen till, den kommer högre upp än sittdelen och så kan man bädda om bäbisen mer när de är nyfödda ???? Brukar vara ett bra fack på själva överdelen på korgen oxå (typ fotsacken).

Jag lutar mer åt att sälja sittdelen sen och köpa ngt nytt när inte korgen passar längre. Är lite less på sittdelen då den isåfall kommer användas för tredje gången.
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-12-07 12:58:30 följande:
    Ja vår är ju oxå tredje gången :-/ Hade hårdlift i sittdelen med de andra två men sålde den...Citycrosskorgen är det den hårda man klickar dit du menar? Tror vi tittade på en sådan i helgen Tänkte först köpa en begagnad men alla ska ju ha nästan samma summa som man får ge för en ny :-/
    Precis, man använder inte sittdelen alls utan klickar fast korgen istället.

Imorgon går jag in i vecka 30, då kändes det så himla nära helt plötsligt!
  • minneli

Vad sa de på tillväxt ul då? De brukar ju säga + eller - i % hur barnen ligger till i relation till veckan.

• minneli
    Pyltet skrev 2016-01-05 23:05:51 följande:
    De sa -11%
    Nu kommer jag inte ihåg vilket normalspann det är men det är ju ett antal % + och - som ändå är normalt. Och är det inte normalt så säger de säkert det på tillväxtultraljudet och bokar kanske en ny tid för att följa upp!
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)