• minneli

BF Februari/Mars 2016 :)

Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-27 15:03:25 följande:

Måste fråga.. är någon av er dåliga i magen? Gasig o sv. .?

Jag är dålig i magen när jag vaknar, lite som ett morgonillamående typ... Sen mer konstig i magen.
  • minneli
    GlitterLina skrev 2015-06-30 18:27:04 följande:

Man ser bäst om man gör vaginalt ultraljud i vecka 6 7. Tror inte ens de gör ultraljud på magen i soppas tidig graviditet eftersom det e lättast att se vaginalt

Min förra graviditet skulle jag göra ultraljud i vecka 8 och var beredd på vul men det gick bra med ul då på mig iaf.
  • minneli

Nu ska jag snart sitta i ett viktigt möte med min chef de värsta illamående timmarna på dygnet... Spännande...

Tre dagar kvar till semestern!

Imorgon går jag in i vecka 7.

• minneli

Idag går jag in i vecka 7! Längtar så till ultraljudet 23 juli!
    Tappade mitt ena seaband igår :(

• minneli

• minneli

• minneli
    mammave skrev 2015-07-04 10:16:29 följande:

Ni som varit med om mf? Jag fick en blödning i torsdags kväll som varade i tre timmar och då kom det rosarött på pappret och en gång droppade det i toan, sen har det kommit brunt sen dess. Utom en gång igår kväll var det rosarött på pappret igen men sen brunt. Det bruna kommer hela tiden sen dess, inga mängder men på pappret och lite i bindan. Har ngt av era mf börjat så för att sen "ta fart"? Är bara i v 4+6 idag så ingen idé att åka upp för vul för de lär ju inte kunna se ngt än. Är jobbigt att bara vänta o se om det slutar el tar fart med mer rött smile4.gif

Jag blödde i vecka 6 min första graviditet, då var det missfall. Det gjorde inte ont och det kom inte mkt blod. Min andra graviditet blödde jag en klump blod i vecka 7 och trodde såklart det var kört, men min dotter är 6 år nu. Min fjärde graviditet blödde jag lite i vecka 8 och min dotter är 2 år nu. Så det är väldigt klurigt med blödningar! Och en oändlig väntan på att få veta om allt är okej eller inte.

Hoppas det går bra!
  • minneli
    mammave skrev 2015-07-04 14:27:39 följande:
    Hur lite blod kom det vid ditt mf? Rött el brunt?
    Det var typ 2007 så jag kommer inte ihåg exakt men jag är ganska säker på att det var rött. Det kom inte så mkt, hade jag tex haft en binda på mig hade jag egentligen
    Inte behövt byta. Om du förstår vad jag menar.
  • minneli
    mammave skrev 2015-07-04 17:44:36 följande:
    Bara en dag alltså? Blev du inte skrapad sen då? Känns som väldigt lite om det var mf...
    Ja egentligen inte ens ens en dag utan blodet kom bara en gång. Men det gjorde de ju vid mina två lyckade graviditeter oxå så det är väldigt svårt att veta.
    Då jag fick MF fick jag avvakta 1-2 veckor för att sedan ta ett gravtest för att se om jag hade ngn graviditet kvar... Eller vad man ska säga och sen vart jag gravid 2-4 månader senare.
  • minneli
    Jessa81 skrev 2015-07-07 14:56:13 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här också. Precis som några av er har jag BF 9 mars om allt går vägen. Å För oss är det andra barnet, har inte riktigt fattat att jag är gravid igen, känns overkligt.

Ni som har barn sen tidigare, hur gamla är de?

Nä visst är det svårt att fatta!

Mina barn är 2,5år och 6 år.
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)