Inlägg från: Life_as_supermom |Visa alla inlägg
  • Life_as_supermom

BF Februari/Mars 2016 :)

GlitterLina skrev 2015-06-29 14:57:55 följande:

Vet ni hur man räknar på dessa test? Om man får 2-3, vilken vecka e jag möjligtvis i då??

Vet att det inte går att säga exakt, då det kan diffa på några dar..

Mellan 4-5 fullgångna veckor :)
  • Life_as_supermom
    Bea91 skrev 2015-06-29 22:45:51 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här! Plussade igår på bim och är sjukt glad, bf enligt appen är 3/5! :)

Första barnet så allt är väldigt nytt och spännande!!! :)

Välkommen till tråden och stort grattis till plusset! :)

Du verkar vara 91:a som mig? :D
  • Life_as_supermom
    Ia84 skrev 2015-06-29 21:30:37 följande:

Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2. 

Ååh så härligt!! Underbart att få se det lilla hjärtat slå <3 skönt att kunna slappna av lite mer och njuta av graviditeten istället för att oroa sig.

Vill också gå på vul men är bara i v.5 så får gott vänta ett par tre veckor till..:(
  • Life_as_supermom

Känner samma som vindruvan :) är gärna med men vill vänta tills min vänskapskrets på Fb vet eftersom det är en sluten grupp och inte hemlig grupp :)

• Life_as_supermom
    GlitterLina skrev 2015-06-30 11:05:31 följande:

Gruppen är nu hemlig :)

Å så bra! Då är jag gärna med! :) har du lust att lägga till mig? Jag PMar dig min Facebook
  • Life_as_supermom
    swiitii skrev 2015-06-30 11:26:50 följande:

Hur kommer jag in på din profil här GlitterLina? Trycker överrallt men inget händer....

Du trycker direkt på namnet :)
  • Life_as_supermom
    swiitii skrev 2015-06-30 11:46:24 följande:

Det går inte, är det för att jag surfar via appen?

Ingen aning tyvärr :s hat inte appen själv..men testa logga in på familjeliv utan appen eller på en dator om du har inärheten :)
  • Life_as_supermom
    jzz2306 skrev 2015-06-30 12:35:47 följande:

Vad synd att den här tråden verkar flytta över till facebook, jag är inte inne där så mycket så jag drar mig ur tråden nu. Lycka till allihop :) Vi kanske ses på någon bebistråd till våren ;)

Även jag kommer fortfarande hänga kvar här ;)
  • Life_as_supermom
    clementinen skrev 2015-07-01 15:11:55 följande:

Här är en till, 25år :) . Tror bf blir runt början på mars. Plussa häromdagen. Känns jätte konstigt och som om det vore första gången man är gravid. Har en 7åring sen tidigare.

Grattis till plusset! Kul med en till i min ålder som fått barn i yngre ålder som jag! Jag har en tjej född 07 så hon blir 8 år i höst och jag är 24 år :) är din tjej/kille född 08 då?

Sen har jag även en snart 19 månaders grabb hemma så den här lilla bebben blir min 3e <3
  • Life_as_supermom
    clementinen skrev 2015-07-01 16:21:06 följande:

Se där ja, kul ju med fler unga ????

min är 08. Så skolstart (1an) för henne till hösten:)

Tyckte din äldsta det var kul när mittersta kom? Har en här hemma som tjatar hela tiden på syskon... blir ju en viss ålderskillnad :p

Vad kul med ettan! stort steg från förskola till riktig skola för dem :)

Joline älskar att vara storasyster, riktigt stolt! sen är det ju som du säger en viss ålderskillnad så de leker ju på ett helt annat sätt med varandra. Hon får lite mer "ansvars roll" vilket hon tycker är kul. Men hon kan också tycka att det är lite jobbigt ibland med lillebror som hänger efter som en svans och alltid vill in och rota i hennes rum ;p
  • Life_as_supermom
    danosani skrev 2015-07-01 20:33:55 följande:

Kul, jag har också en 08a (och en 11a), själv är jag född 90 :)

Vad kul!! :D inte ofta jag stöter in i så "unga" mammor som jag :D själv är jag 91a :)

Vart bor ni då tjejer?

Vi bor i Sthlm/Täby
  • Life_as_supermom
    clementinen skrev 2015-07-01 23:28:28 följande:

Jasså, gör du inte? Fast kanske är så i större städer :p? Jag bor utanför borås :)

Nej i min bekantskapskrets har jag äldst barn och då är mina vänner runt 28-32 år :p inte ens hälften som börjat med planering barn än.. Haha kanske :p i dono.. Jag är ju själv egentligen från örebro så :p
  • Life_as_supermom
    Hazel Grace skrev 2015-07-02 00:39:52 följande:

Jag fick positivt gravtest i helgen och kan inte riktigt smälta det. Gjorde två för att vara säker. Första gången för mig och har fått 1 mars som bf. Jag ska till mvc 30 juli och är så förväntansfull! Nästan så jag tror det inte är sant.

Blev nyss medlem här för att kunna suga åt mig all info jag kan.

Stort grattis till plusset! Extra spännande när det är första barnet också för dig :D har du frågor så är det bara att hojta ;) väntar min 3e nu :p
  • Life_as_supermom
    clementinen skrev 2015-07-02 10:21:12 följande:

Hahaha okej.. vet några jämnåriga, med lika gamla barn... fast endel är inga jag direkt umgås med. Men många av mina närmaste vänner skaffa sina första nu... känns helt knas när mam sj har en i skolåldern redan

Precis känns lite konstigt att ha en så stor när ens vänner precis börjat bli gravida eller fått småttingar :p men väldigt kul också :) <3 enda som är klurigt är att hitta vänner med barn i samma ålder så man kan ha "playdate" för både oss vuxna och våra barn. Är mycket lättare att styra upp med minstingen :) som tur är har Joline många vänner själv genom skola och gården vi bor på så hon har ju kul iaf.
  • Life_as_supermom
    Hazel Grace skrev 2015-07-02 12:37:10 följande:

Tack! :) Ska verkligen bli roligt. Grattis till din tredje! Är dom täta eller hur många år har du emellan dom?

Tack! :D

Min äldsta tjej blir 8 år i höst och min grabb blir 19 månader nu i juli, sen blir det cirka 2 år mellan minstingen och storebror då jag är beräknad början av mars :) men storasyster är det större hopp med.
  • Life_as_supermom
    Hazel Grace skrev 2015-07-02 13:09:55 följande:

okej va mysigt. Tjejer i den åldern brukar väl tycka det är ganska kul med bebisar så hon hjälper dig säkert :) jag har en bonusgrabb som kommer bli knappt 7 år äldre.

Okej! Vad roligt :D då kommer han säkert bli en superstolt storebror som gillar att få hjälpa till lite med lillebror/syster ;) då är det ettan som gäller för han efter sommarn då? :)
  • Life_as_supermom
    jzz2306 skrev 2015-07-03 08:52:40 följande:

Ja många börjar ju ganska sent. Jag är 30 år och gravid för första gången, vi tycker det är helt rätt tid men ingen av våra vänner (26-30 år de flesta) har barn än. Så det blir lite ensamt i början...

Ja det är ju vanligare att få barn runt då :) statistiken är väl kring 31 år första barnet i Stockholm. Det är ju väldigt bra också att vänta med barn och få leva livet lite själv först, plugga klart och jobba utan jonglering av barn och få en stabil inkomst/hem trygghet. Sen har jag haft turen på min sida så har ändå pluggat fått fast jobb, körkort och mannen har med bra jobb och bra inkomst och vi bor stort så för oss har det gått väldigt bra att få barn tidigt iaf :) så vi kör hela barn rejset nu istället så kanske vi kan få egentid runt 35 istället haha. Så länge man kan erbjuda sina barn trygghet så tycker jag man ska köra på när det känns rätt för en själv.
  • Life_as_supermom
    Life_as_supermom skrev 2015-07-03 09:05:34 följande:

Ja det är ju vanligare att få barn runt då :) statistiken är väl kring 31 år första barnet i Stockholm. Det är ju väldigt bra också att vänta med barn och få leva livet lite själv först, plugga klart och jobba utan jonglering av barn och få en stabil inkomst/hem trygghet. Sen har jag haft turen på min sida så har ändå pluggat fått fast jobb, körkort och mannen har med bra jobb och bra inkomst och vi bor stort så för oss har det gått väldigt bra att få barn tidigt iaf :) så vi kör hela barn rejset nu istället så kanske vi kan få egentid runt 35 istället haha. Så länge man kan erbjuda sina barn trygghet så tycker jag man ska köra på när det känns rätt för en själv.

Sen är det som du säger såklart lite tråkigt när man har barn medans de flesta i sin umgängeskrets inte har barn än.. Men det är ju svårt att planera sina graviditeter efter de andra, man får helt enkelt köra på :) några måste ju vara först ;)
  • Life_as_supermom
    S79 skrev 2015-07-06 20:58:50 följande:

Jag är i vecka 6+1 idag och mår oförskämt bra. Det enda jag känner av är att jag är tröttare och mer kissnödig än vanligt. Men det gör mig också lite orolig. Hade gärna velat må lite illa eller ha ömma bröst bara så att jag vet att det är någon därinne. Det här med att ständigt gå och "känna efter" är rätt tröttsamt. Jämför mig också mycket med min bästa kompis som också är gravid och hon mår superilla och kräks mycket. (Vet att man inte kan jämföra graviditeter men det är svårt att låta bli) Längtar till inskrivningen hos bm där jag förhoppningsvis får veta om det är en liten knodd där inne.

Någon mer som är relativt symtomfri?

Samma här! Behöver kissa ofta och känner av en svag molvärk då och då men inte mer än så än :) inget illamående eller speciellt ömma bröst. Ganska skönt så länge man vet att pyret där inne växer på <3 jag har bokat ett vul i v.10 för att se sä bebben växer på och oj vad man längtar dit!
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)