• Ellen85

Vi som haft 3 mycket tidiga missfall vecka 4-5-6

Hej alla!! Har på sju månader haft flera svaga plus och haft 2 missfall vecka 5 och ett i början av vecka sex. Känner mig så jäkla ensam! Varför kan jag inte behålla en graviditet längre än vecka 5-6?! Någon som vet?? Min själ går sönder snart, försökte i ett år innan jag blev gravid och sen pang bom så fick jag tre tidiga missfall i vecka 5-6. Alla mycket svaga plus. Någon som vet varför? Har endometrios.. Chokladcysta på ena äggstocken( 4cm) kan det påverka? Alla läkare säger olika. Någon vänlig själ som vet något? KRAM till er alla som försöker! Jag vet vilket HELVETE det är när man så gärna vill bli mamma <3 någon annan i samma sits eller liknande?? Kör på med era erfarenheter kring upprepade missfall! Så stöttar vi varann!!

• Svar på tråden Vi som haft 3 mycket tidiga missfall vecka 4-5-6
  • Cowgirl

Jag har skrivit lite i "6 missfall" - tråden. Lider med dig, det har varit ungefär likadant för oss. Lätt att bli gravid men inget som på riktigt passerat v 6...

Dessutom krångligt att få någon form av hjälp från vården i många fall

Jag klamrar mig fast vid att nästan alla som man inte hittar något fel på faktiskt lyckas till slut!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Ina81

JG hade 5 missfall efter min 2 barn. Kom bara till v 5-6! Vid denna graviditet åt Jag bamyl minor åt 1/3 tablett Samma sak som trombyl. Är nu i v 24. Lycka till

• Ellen85

Ina 81 grattis till graviditeten!' :) cowgirl: ja till slut kommer vi lyckas! Men fy vad tufft det är, märker hur hela mitt liv kretsar kring att oroa mig för att inte få barn :( börjar bli deprimerad på riktigt :/ får se vad utredningen visar, får svar den 20 aug.. Så din utredning visade inget fel alls? KRAM

• Cowgirl

Det konstigaste är väl att tankarna helt uppfylls av att "inte få missfall", snarare än att "få ett barn". Dvs, jag har nästan glömt av vad själva målet är mitt i alla problem.

Det har inte hittats något fel på mig eller sambon. Nu har jag på eget bevåg knaprat barnalbyl men än så länge inte fått plus trots att jag skulle haft mens igår...

"Bara" att försöka igen om det inte funkar den här gången, men det börjar bli tjatigt nu!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cyanea

Jag är verkligen ledsen för din skull. Det är förjävligt att det ska behöva vara så svårt. 

Det kanske inte är tröst för dig, men det är en tröst för mig att det i de allra flesta fallen inte har något med dig eller din kropp att göra att du inte får behålla embryona. Förutom i enstaka fall brukar det bero på att embryot inte klarar sig, inte att din kropp stöter ut det helt i onödan eller inte kan få det att växa. Du kan inte påverka och du kan inte förhindra, för det ligger inte på dig. 

Borde du inte kunna få hjälp från vården nu? Har för mig att man får utredning om man fått tre eller fler missfall? 

Styrkekramar!!! Håll ut :) 

Svar på tråden Vi som haft 3 mycket tidiga missfall vecka 4-5-6