• MrGrip

Blev rånad på min väns nycklar, vem betalar?

Varför skall din kompis byta lås för ?.....du hade hennes nycklar som du blev rånad på....men....det stod väl knappast hennes adress på nyckelknippan ??
    Således har ju tjyven ingen aning om vart nycklarna går...och du behöver rimligen bara göra en ny nyckel och ge till henne....kan inte kosta mer än typ 60-80:- ?

• MrGrip
    pregnantbackpacker skrev 2015-06-16 09:38:39 följande:

Hon vill byta lås då det inte går på försäkringen annars om någon stjäl hennes saker med en nyckel tydligen. Men hon kan ju iaf gå till polisen och titta om de hittat nyckeln... Nycklar brukar ju kunna komma fram.

Varför jag hade nyckeln var som tidigare nämt pga vi var tre tjejer som sov där och fick låna en extranyckel ihop. Min andra kompis var egwntligen den som ville ha en nyckel men eftersom hon tänkte ha den i bhn så erbjöd jag mig att ta den i väskan istället då det kändes säkrare eftersom vi skulle dansa och hoppa på festival.

Läs gärna mitt inlägg ovan - VARFÖR krångla till det med att byta lås OM inte det nu är så att adressen stod på nycklarna vilket är mindre troligt.
    Som sagt betala henne för att göra ny nyckel och saken är ur världen...eller dela på kostnaden för denna nyckeln om det nu är så jäkla svårt för er att prata om pengar...
  • MrGrip
    tjockobbe skrev 2015-06-18 01:20:01 följande:

Hon vill byta låst trots att hon inte måste. Klart hon ska betala det själv.

En ny nyckel kan du betala men inga onödiga låsbyten.

Håller med dig Tjockobbe ....- varför detta jäkla tjat om låsbyte....finns ju ingen chans att "tjuven"" har någon som helst koll på vems nyckel det är eller vart nyckeln passar.

Som jag sagt innan - erbjud dig att göra en ny nyckel...punkt - slut.
Svar på tråden Blev rånad på min väns nycklar, vem betalar?