• Emmask

Blev rånad på min väns nycklar, vem betalar?

Men alltså, vi snackar 1000-1500 kronor? Värt att offra en relation för? Din vän verkar instabil. Min kompis blev av med sin väska, som hon hade bla min extranyckel i. Hon erbjöd sig betala hela men jag sa att vi betalar halva var. I slutändan slapp vi då hyresbolaget aldrig skickade någon faktura till min nya adress, sedan jag flyttat.

• Emmask
    pregnantbackpacker skrev 2015-06-16 08:46:20 följande:

Har redan kollat men mitt försäkringsbolag och de sa på en gång att det inte täcker hennes nycklar.

Jag hade hennes nycklar då var var tre tjejer som sov hos henne den natten och vi fick låna en extranyckel. Vi kom överens om att jag skulle ta den då jag var den enda med väska. Tycker vi skulle delat allihopa...

Tydligen kräver hon 2000 kronor. Sen har ju jag själv en självrisk på 1500 kr. Så jo det är väldigt mycket pengar för en ensamstående utan inkomst. :/ vänskapen verkade blivit förstörd i hennes ögon när jag skrev att vi borde splitta så tyvärr ifråsätter jag hur nära vi egentligen var då hon inte kan ha en normal mogen diskussion utan att blanda in advokat och sin mamma på en gång.

Menade inte att förringa summan men att blanda in advokater måste ju kosta betydligt mer.
Svar på tråden Blev rånad på min väns nycklar, vem betalar?