Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Moral inför skolstart. Hur hade du gjort?

Hur har det varit i förskolan? Har han någon/några bra kompisar med sig till klassen i skolan? Min äldsta går i ettan. Han klär sig inte i tjejkläder, men i tjejfärger och på ett sätt som inte är typiskt grabbigt. Han har intressen som inte är vad de "ska" vara i den lilla ort vi bor. Han åker konståkning och har gått på gymnastik. Älskar friidrott. Älskar skolan och kan snöa in på lite smånördiga saker.....som att lägga pussel med tusen bitar och sådär.

Han passar inte alls in i det "hippa" grabbgänget, men det spelar ingen roll. Han har bra kompisar ändå - både tjejer och killar (som inte heller tillhör "inne"gänget). Även om han är mycket intresserad av idrott så är jag ganska säker på att han hade slagit sina påsar ihop med "en blå giraffs" pojke, utifrån vad hon skriver om honom. I skolan har han aldrig blivit retad. Han är sig själv och upplevd av både tjejer och killar som en reko, ärlig person rätt och slätt. Det är den bild vi får och har fått från skolhåll i alla fall. Han trivs jättebra i skolan. Bra personal.

Vi flyttade förresten hit för ett år sedan. Glad i hågen provade han på fotboll.....men slutade rätt omgående då han blivit retad. Jag tror att huvudsakligen var pga att han var ny och därmed passade utmärkt att ge sig på av den anledningen. De hittar en orsak....de som mobbar. Jag har spelat fotboll i hela mitt liv och har alltid älskat idrott men nu som pojkmamma upplever jag att man på pojkidrottssidan just har mycket att jobba med......

Svar på tråden Moral inför skolstart. Hur hade du gjort?