• Popetot

En sån dag....

Idag är en sån dag när hoppet helt lämnat mig. Vi har försökt bli gravida i över två år. Jag har för högt prolaktin och väntar på röntgen. Min sambo hade inga spermier i sina prover. Utredningen tar tid, alla runt om oss blir gravida. Oftast tänker jag att en dag är det vår tur. Men idag känns det som allt rasar. Jag tror aldrig vi kommer bli föräldrar. Donation och adoption är i nuläget inte aktuellt för oss.

Finns ni, som förstår hur det är? Eller någon som kan berätta hur det är efter att man accepterat ett liv utan barn. Hur ska jag orka? Om ni alls känner igen er. Skriv av er här. Kanske kan vi hjälpas åt att orka. Kram på alla er som kämpar!!!

• Svar på tråden En sån dag....
  • Popetot

Tack blomster84. Visst är det tungt här och jag vet helt enkelt inte hur jag ska hantera det. Idag fick vi veta att vi aldrig kommer bli gravida spontant. Enda sättet kommer vara IVF och det förutsätter att man hittar simmare i testiklarna. Dessutom har jag ju mitt prolaktin som försämrat chanserna och läkaren såg konstigheter på ultraljudet av sambons testiklar idag. Det är bara elände hela tiden. Vi har så här långt i utredningen inte fått en enda ljuspunkt. Nu blev det ju helt plötsligt en fråga om hans hälsa och inte bara vår barnlängtan längre :'( Jag har nog inte hittat rätt plats här inne. Mina tankar är mörka och passar inte in bland hejarop och där hoppet finns kvar. Ska nog kontakta kurator för att orka. Är du i utredning?

Svar på tråden En sån dag....