Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?

modsey skrev 2015-06-11 19:42:20 följande:

Efter att ha stått längst bak och inte kunnat se ordentligt när mina barn uppträtt på skolans lucia, avslutningar och andra arrangemang kommer jag i höst föreslå att man faktiskt håller såna här tillställningar för den närmaste familjen. Framstår man som en glädjedödare då eller vad tror ni ? Men jag är hjärtligt trött på att vissa familjer med tjocka släkten pajar de bästa platserna.

Prova något nytt.....kom i tid! Kommer alltid eftersläntrare som stör och då är det inte mer än rätt att de hamnar längst bak och inget ser.
  • tobbe01
    modsey skrev 2015-06-12 06:32:25 följande:
    NÅGON förälder kommer ändå alltid få plats längst bak, det blir ju så när platserna inte räcker och du, jag kommer inte in och eftersläntrar utan kommer den tiden då vi fått information om att vi ska lämna barnen.
    Men vet du, det finns rätt många andra som då innan som en tysk turist på stranden *s* lämnat av tjocka släkten i matsalen/ gympahallen långt innan för att farmor ska få bra plats, så när många av oss vanliga familjer kommer så är platserna paxade.
    Tom Araya skrev 2015-06-12 06:23:02 följande:

Jag undrar hur företagen klarar sig om alla föräldrar tar ledigt till alla sina barns luciafiranden, skolavslutningar mm

Vi har på kvällstid, eller direkt efter jobbet.

OT (på sätt och vis) Jag har varit på ALLA föräldramöten genom åren, från förskolan upp till gymnasiet, och ALLTID har jag fått vänta minst tio minuter efter utsatt tid innan mötet börjar. ALLTID har det kommit folk släntrande ännu senare ändå och så får man ta om allt från början. Varför envisas jag då med att komma i tid? Jo för det har jag i ryggmärgen och kan inte sluta med trots att jag verkligen försökt. Jag ser alltid till att jag har tiden på min sida och är förberedd,
  • tobbe01
    modsey skrev 2015-06-12 07:51:37 följande:
    Problemet här är inte att folk kommer för sent...
    Kan det väl ha! Den som kommer tidigt sätter sig längst fram så det är upp till var och en att kämpa om de platserna? Jag tycker att ALLA som vill ska få gå och se barn/barnbarn uppträda. Skulle vara riktigt otrevligt om mormor och farmor blev portade för att de tar för stor plats.
  • tobbe01
    BeanBag skrev 2015-06-12 08:26:18 följande:
    Fungerar dåligt för verksamheten om folk börjat dyka upp en timme innan utsatt tid. Som sagt hos oss går vi Max två vuxna per familj och då får det ju vara föräldrar,mormor, farmor eller brevbäraren. Det är upp till varje familj att bestämma.

Orsaken är att det inte ryms fler människor oavsett om de sitter utanför dörren från kl 06.00 och väntar.
    En timme före utsatt tid låter överdrivet. Jag skulle säga att tio minuter kan räcka för när showen börjar så håller folk för fullt på med att parkera bilen. Jag minns en dansföreställning där våra två barn deltog som visades i en stor aula och alla vi hundratals som satt där fick vänta och showen sköts upp typ en kvart för det var en unge som var ledsen för anhöriga hade blivit försenade och barnet ville inte börja förrän dom kommit. Orka!
  • tobbe01
    Tom Araya skrev 2015-06-12 10:05:35 följande:
    Sådant måste bestämmas av arrangören utifrån utrymme.
    Tydligen har man inte lyckats så bra med det för TS är uppenbarligen missnöjd.
  • tobbe01

Tänk så hemskt och skrämmande det torde vara för barnen när det är lussefirande! Då ser de ju inte alls vilka som sitter i publiken! 

• tobbe01
    IMHO skrev 2015-06-12 16:06:59 följande:
    Det är så det funkar. De sjunger i rena förskräckelsen
  • tobbe01

Jag har aldrig ens haft en susning om att det skulle vara ett problem med för många släktingar på evenemang kring barnen. Aldrig någonsin har jag upplevt att folk inte fått plats! Självklart så ser man sämre om man hamnar längst bak i en sal men det handlar ju inte om några gigantiska utrymmen så man behöver kikare? Är det riktigt små barn som behöver mamma i närheten så kan det väl inte vara en trollkonst att låta mamma sitta längst fram och vara till hands? Är detta ett nytt fenomen som dykt upp iom att vi fått in andra kulturer där man kanske är extremt släktkära? 

Svar på tråden Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?