modsey skrev 2015-06-12 06:32:25 följande:
NÅGON förälder kommer ändå alltid få plats längst bak, det blir ju så när platserna inte räcker och du, jag kommer inte in och eftersläntrar utan kommer den tiden då vi fått information om att vi ska lämna barnen.
Men vet du, det finns rätt många andra som då innan som en tysk turist på stranden *s* lämnat av tjocka släkten i matsalen/ gympahallen långt innan för att farmor ska få bra plats, så när många av oss vanliga familjer kommer så är platserna paxade.
Tom Araya skrev 2015-06-12 06:23:02 följande:
Jag undrar hur företagen klarar sig om alla föräldrar tar ledigt till alla sina barns luciafiranden, skolavslutningar mm
Vi har på kvällstid, eller direkt efter jobbet.
OT (på sätt och vis) Jag har varit på ALLA föräldramöten genom åren, från förskolan upp till gymnasiet, och ALLTID har jag fått vänta minst tio minuter efter utsatt tid innan mötet börjar. ALLTID har det kommit folk släntrande ännu senare ändå och så får man ta om allt från början. Varför envisas jag då med att komma i tid? Jo för det har jag i ryggmärgen och kan inte sluta med trots att jag verkligen försökt. Jag ser alltid till att jag har tiden på min sida och är förberedd,