• Anonym (Oattraktiv)

Partner ej attraherad av mig längre

Hej,

Min partner har berättat för mig att han inte är attraherad av mig längre, men vill leva med mig och älskar mig. Han blir attraherad av andra men skulle aldrig göra något. Som jag förstått det kan attraktion komma och gå i ett förhållande, har ni några erfarenheter av det eller är det lönlöst?

Vi har varit tillsammans i snart två år.

• Svar på tråden Partner ej attraherad av mig längre
  • Anonym (Trist)

Jag skulle rekommendera att du försöker piffa upp dig lite och kanske testa en ny frisyr, det kan räcka med att du känner dig snygg i din nya frisyr eller lite nya kläder så du får lite självförtroende, så kanske han upptäcker din skönhet igen. Problemet ligger hos honom men du kan ju alltid hjälpa till lite på traven;)

• Dkcre

Tror det är lönlöst faktiskt.. av erfarenhet. Om han kommer ut med det på det viset så är det nog ingen övergångsfas bara utan något han känt ett längre tag och vill berätta för din skull för att han känner att det verkligen är borta liksom. Tycker det är starkt av honom att berätta det, låter som en bra man som är så ärlig.

• Anonym (Hmm)

Har du förändrats dessa åren då?

• Anonym (Oattraktiv)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-06-11 21:22:47 följande:

Har du förändrats dessa åren då?

Nej det har jag inte gjort skulle jag säga..
  • Anonym (Oattraktiv)
    Dkcre skrev 2015-06-11 21:20:01 följande:

Tror det är lönlöst faktiskt.. av erfarenhet. Om han kommer ut med det på det viset så är det nog ingen övergångsfas bara utan något han känt ett längre tag och vill berätta för din skull för att han känner att det verkligen är borta liksom. Tycker det är starkt av honom att berätta det, låter som en bra man som är så ärlig.

Hehe ajdå. Låter inte allt för positivt. Vad har du för erfarenhet?
  • Tautolog

It aint over until the fat lady sings! Men samtidigt är det är lätt att inte lyssna noga nog.

Du befinner dig i en uppförsbacke och ärligt talat har jag inte hört om så många fall där den trenden har vänt. Det enda jag tror kan lösa det för er nu är att prata och kommunicera, mer än någonsin. Försök öppna upp allt för varandra, annars är det nog tokkört, tyvärr.

• Anders 386

Lägg ner förhållandet direkt. Troligen vill han pressa dig till att du ska göra slut så att han slipper. Det kommer aldrig nåt gott ur det förhållandet.

Om attraktionen försvinner efter femtio år kanske man väljer att fortsätta, men efter två år är det bara att lägga ner. Finns inget att prata om.

• Anonym (Oattraktiv)
    Anders 386 skrev 2015-06-12 10:56:00 följande:

Lägg ner förhållandet direkt. Troligen vill han pressa dig till att du ska göra slut så att han slipper. Det kommer aldrig nåt gott ur det förhållandet.

Om attraktionen försvinner efter femtio år kanske man väljer att fortsätta, men efter två år är det bara att lägga ner. Finns inget att prata om.

Jag tror inte det handlar om mig som person utan att han alltid blir "less" då det inte är spännande längre. Men det kanske inte spelar någon roll, ska man lägga ner ändå? Han är ju dock väldigt bestämd i att han vill leva med mig.
  • Muttergubben

Att uttrycka sig så redan efter två år säger väl ändå allt? Tidpunkten kanske spelar mindre roll i och för sig. Fråga om han älskar dig. Svarar han ja på den frågan borde han förstås vara attraherad av dig med. I min värld är man attraherad av den man älskar. Älskar man inte någon dör den attraktionen för eller senare. Det hänger ihop skulle jag tro.

• Flisan79

Och du vill vara tillsammans med honom för att?
    En snubbe du vet bara tänder på andra och förödmjukar dig genom att säga det rakt i ditt ansikte. Nice!

Efter 2 år bör man i stort sett fortfarande vara nykära.

Svar på tråden Partner ej attraherad av mig längre