• Anonym (Oattraktiv)

Partner ej attraherad av mig längre

Hej,

Min partner har berättat för mig att han inte är attraherad av mig längre, men vill leva med mig och älskar mig. Han blir attraherad av andra men skulle aldrig göra något. Som jag förstått det kan attraktion komma och gå i ett förhållande, har ni några erfarenheter av det eller är det lönlöst?

Vi har varit tillsammans i snart två år.

• Svar på tråden Partner ej attraherad av mig längre
  • Dkcre

Är sex grymt viktigt för dig så lämna. Om inte så fortsätt tycker jag! Låter som en bra kille imo.

Anonym (Oattraktiv) skrev 2015-06-12 11:33:14 följande:

Jag tror inte det handlar om mig som person utan att han alltid blir "less" då det inte är spännande längre. Men det kanske inte spelar någon roll, ska man lägga ner ändå? Han är ju dock väldigt bestämd i att han vill leva med mig.

• Anonym (Oattraktiv)
    Muttergubben skrev 2015-06-12 18:01:27 följande:

Att uttrycka sig så redan efter två år säger väl ändå allt? Tidpunkten kanske spelar mindre roll i och för sig. Fråga om han älskar dig. Svarar han ja på den frågan borde han förstås vara attraherad av dig med. I min värld är man attraherad av den man älskar. Älskar man inte någon dör den attraktionen för eller senare. Det hänger ihop skulle jag tro.

Men då är ju frågan, vad är attraktion egentligen?
  • Anders 386
    Anonym (Oattraktiv) skrev 2015-06-16 14:10:04 följande:
    Men då är ju frågan, vad är attraktion egentligen?
    Om du inte vet vad attraktion är så har du missat nåt av det största i livet. Att vara sexuellt attraherad av en annan människa är nog den största gåvan vi människor fått. Om dessutom attraktionen är ömsesidig har man fått en riktig jackpot i livet.

Jag tycker du ska lämna förhållandet och försöka hitta en partner där det finns ömsesidig attraktion. Det låter som ditt nuvarande förhållande saknar något väldigt viktigt.

• SponsraVM

Ta på dig sexiga underkläder.

• Muttergubben

Man kan förstås bli attraherad av andra människor när man lever i ett förhållande. Det är väl oftast mera på ett ytligt plan, att man lagt märke till någon. Kan förstås även vara någon man ser regelbundet, i jobbet t.ex. Då kanske vi pratar om en djupare attraktion. Älskar man någon ska inte det spela någon roll. Alla människor får stå för sina val om nu något inträffar när man lever i ett förhållande.

Jag menade bara att jag tror inte man älskar någon på alla plan utan attraktion.
    Attraktion är något vackert. Det jag upplever vackert. Hela hon. Hur hon ser på mig. Sättet hon är på. Hur hon uttrycker sin kärlek till mig. Små saker, detaljer och egenheter som bara jag vet om. Den fysiska attraktionen förstås. Hennes lår, rumpan och brösten. Dom små attraktiva bröstvårtorna som står ut som hallon och säger "kom och smaka på mig". Jag vet inte, men jag har alltid tyckt att hennes bröst pratar med mig.

• Anonym (.)
    Anonym (Oattraktiv) skrev 2015-06-12 11:33:14 följande:
    Jag tror inte det handlar om mig som person utan att han alltid blir "less" då det inte är spännande längre. Men det kanske inte spelar någon roll, ska man lägga ner ändå? Han är ju dock väldigt bestämd i att han vill leva med mig.
    Vad vill du då?

Är det fysiska viktigt för dig?
  • Anonym (Oattraktiv)
    Anonym (.) skrev 2015-06-16 15:10:53 följande:

Vad vill du då?

Är det fysiska viktigt för dig?

Ja det är ganska viktigt för mig. Och jag vill ju såklart känna att min sambo är attraherad av mig och vill leva med mig liksom.
  • Anonym (.)
    Anonym (Oattraktiv) skrev 2015-06-16 17:00:45 följande:
    Ja det är ganska viktigt för mig. Och jag vill ju såklart känna att min sambo är attraherad av mig och vill leva med mig liksom.
    Leva med dig vill han ju.
  • Anonym (Trist)

Ett råd, klä upp dig och gör dig fin, gå ut o roa dig oftare. Låt honom vara ensam var o varannan Lördag. Spela upptagen när han försöker nå dig när du inte är hemma. Efter 1 månad ska du se att han tänder på dig igen. Och gör han inte det så är det hans förlust. Inte din:)

• Anonym (Inte din  babe)

De låter som att din kille har intimitets issues. Sex fungerar bara när det är nytt och spännande? Lite farligt kanske? Eller när nån ser på? Ni får helt enkelt utforska de eller så får han börja i terapi och möta sig själv och sina rädslor runt intimitet. Han kanske ser på dig som sin mamma? inte så sexigt heller. Tycker att du ska ställa honom mot väggen för inte är de så kul att känna att sin partner inte är sugen på en längre. Då börjar man väll stegvis at flörta med andra och de är kanske inte så bra om ni inte ska komma överens om att de är precis de ni ska göra. Han kommer nog bli mer sugen på dig då ska du se  ;) Men jag röstar på terapi och att han ska jobba på sina rädslor istället. 

• Anonym (Kille)

Ett sånt uttalande hade gjort att jag börjat bearbeta ett liv utan den partnern. Tillslut gjort slut. Varför vara ihop med nån utan attraktion

Svar på tråden Partner ej attraherad av mig längre