• Hoppp

Kan inte glädjas med andra som får barn.. Någon mer?

Ni som inte kan glädjas till andra som får barn eller är gravida, den dagen ni själva blir gravida så förvänta er inte att någon annan kommer glädjas med er. Förvänta er exakt samma situation av bitterhet som ni själva ger.

• Hoppp
    Anonym (sprid kärlek....) skrev 2015-08-05 15:18:05 följande:

Onödigt!

Två fel gör inte det rätt! Ibland behlver man tänka med hjärtar ist..Vi behöver mer kärlek och förståelse!

VARFÖR ska en person tro att plötsligt när denne blir gravid så ska alla vara glada för denne när denne själv inte velat visa glädje åt en annan? Tycker barnlösa också kan visa försöka visa mer glädje till en med barn. Tycker inte det finns något värre än barnlösa i släkten som försöker mörklägga alla andras graviditeter men så fort de lyckas så ska plötsligt världen vända sig om och det ska plötsligt vara kalas!! Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad!!!
  • Hoppp
    Anonym (sprid kärlek....) skrev 2015-08-05 15:33:57 följande:

Sant, förstår hur du menar. Låter som du har en ofrivilligt barnlös i släkten? Jag tror att man får ha viss förståelse för dessa personer, det måste vara jättejobbig. Med de menar jag inte att de får bete sig hur som helst, jag tycker att det hör till vanlig hyfs att säga grattis till graviditeten och komma med en liten present när man blir bjuden. Sen om man inte vill hålla och gulla, nä då ska man inte behöva det. Men jag väljer att tro att ingen är så ohyfsat så man inte ens säger grattis och kan hålla ihop under besöket. Sen om de blir gravida så kan jag visst tycka att man får lov att bli själaglad. Även den denne inte varit det under min graviditet. Så länge ingen beter sig illa mot mig så kan jag visst bli ännu mer glad än denne. Jag blir glad när det går bra för min släkt och mina vänner! Det blir kanske inte du, då är vi olika där. Jag har förståelse för att alla har vi olika problem, där är vi kanske med olika.

Jag förstår att det är jobbigt, min tvillingsyster grät konstant pga det, men hon höll sig alltid positiv till mina barn och mina graviditer tillskillnad från andra i släkten. Jag berättade för henne att jag fanns där när hon skulle behöva stöd och jag hoppades innerligt att det skulle lösas för henne. Tog ca 5 år. Så jag har förståelse för att det är svårt, dessutom är det onödigt av folk med barn att kasta in det konstant i facet på de söm har svårt. Det jag bara inte tycker om är att det verkar vara så ok att totalt mörklägga de som är gravida och få dem att må dåligt och få dåligt samvete för det, och sedan tro att denne person ska glädjas åt denna människa sedan när hon blivit med barn för att hon helt enkelt förväntar sig det samt att så plötsligt blir det okej att skrika ut överallt att man minsann ät gravid :)
Svar på tråden Kan inte glädjas med andra som får barn.. Någon mer?