Inlägg från: Anonym (snusare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snusare)

Idag slutar jag röka

Anonym (nn) skrev 2015-06-09 22:07:55 följande:

Askkoppen och tändarna är borta och det känns redan som om någonting fattas.Tror att det är vanan som är värst, inte själva nikotinet.

Känner du ingen riktig fysisk abstinens nu lär du nog klara dig bra, nikotin har ju kort halveringstid så abstinensen borde redan vara i full gång nu.

För min del är vanan inget mot nikotinet. Hade jag inte fått sån överjävlig abstinens när jag ska sluta snusa hade jag gjort det för många år sen redan.
  • Anonym (snusare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-09 22:13:46 följande:
    Verkligen inte på så kort tid, men det kan bli så inatt och imorgon.
    Jag har abstinens efter 2-3 timmar bara.
    Men folk är ju olika. Ja kan kännas av mer imorrn iofs.
  • Anonym (snusare)
    Anonym (-) skrev 2015-06-09 22:33:25 följande:
    Samma här. Vanan kan jag lätt lägga av med, men abstinensen får alla mina rationella tankar på att sluta att blekna. Jag fixar knappt en dag med abstinens innan jag kastar mig iväg mot affären och skaffar en ny dosa. Rädslan för abstinensen är nästan lika stor som själva abstinensen, vilket får mig att köpa en extra dosa för säkerhets skull. Skall sluta när de är slut... osv.
    Ja det är ett jäkla helvete. Sist jag skulle sluta fick jag ge upp efter 2 veckor då hade jag inte sovit mer än 2-3 timmar per natt och hade konstant yrsel/huvudvärk och var i princip självmordsbenägen. Det är nästan värst tycker jag att humöret sjunker så. Jag kan inte se någon mening eller nöje med livet överhuvudtaget när jag har abstinens. Synd man dragit nitlott genetiskt sett för det skiljer sig tydligen väldigt mycket hur beroende man blir av nikotin, vissa klarar sig lindrigt undan.

Vad har du för abstinensbesvär då?
  • Anonym (snusare)
    Anonym (-) skrev 2015-06-09 23:20:37 följande:
    Jag får mest ångest, och en känsla av att jag bara MÅSTE skaffa nikotin. Sedan kan jag bli väldigt lättirriterad, och även lätt ledsen, grinig och anklagande mot min omgivning, med det är lättare att stå emot bara jag tänker på att det är "abstinensen som talar och inte mina verkliga känslor". Jag tappar också glädjen och tycker allt känns trist, plus att jag blir oerhört sugen på att äta konstant. Det är känslan av stegrande ångest som får mig att sticka iväg till affären. Jag orkar inte med det så många timmar i taget.

Sov gott TS! Nu är du redan rökfri. Vad härligt. Grattis! Det gäller bara att inte börja igen. Trots allt är det allra svårast att bestämma sig för att sluta, och det har du redan gjort.
    Känner verkligen igen det där med hungern, börjar äta som fan haha. Kan också få ångest.. samt även hjärtklappning. Till sist orkar man inte längre utan drar till affären och köper en dosa. Sen mår man underbart när man stoppat in en rejäl prilla. Sen tänker man på hur tragiskt det är att man är slav under tobaksbolagen.
  • Anonym (snusare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-12 11:34:59 följande:
    Nej där går ju gränsen. Saken är att jag har 2 askar + hemma ännu.
    Sen kommer jag till sitsen där jag måste vara stark och det är rätt enkelt i tanke på vad som annars blir följden. Om jag inte kan låta bli helt har jag räknar med max 3 om dagen.
    Du kommer inte kunna låta bli helt om du räknar med att du kan få röka 3 om dagen. Det går inte att sluta cold turkey med den inställningen. Efter att ha läst de senaste inläggen i tråden tycker jag det låter som en bättre ide att du trappar ner på rökandet gradvis. Så är du ärlig mot dig själv, det är OK att du inte fixar just nu att sluta röka men du kan fortfarande ha som mål att bli rökfri och allt eftersom dra ner på ciggen. Gör upp ett schema för nedtrappning och lova dig själv att du håller dig till det.
Svar på tråden Idag slutar jag röka