Anonym (-) skrev 2015-06-09 23:20:37 följande:
Jag får mest ångest, och en känsla av att jag bara MÅSTE skaffa nikotin. Sedan kan jag bli väldigt lättirriterad, och även lätt ledsen, grinig och anklagande mot min omgivning, med det är lättare att stå emot bara jag tänker på att det är "abstinensen som talar och inte mina verkliga känslor". Jag tappar också glädjen och tycker allt känns trist, plus att jag blir oerhört sugen på att äta konstant. Det är känslan av stegrande ångest som får mig att sticka iväg till affären. Jag orkar inte med det så många timmar i taget.
Sov gott TS! Nu är du redan rökfri. Vad härligt. Grattis! Det gäller bara att inte börja igen. Trots allt är det allra svårast att bestämma sig för att sluta, och det har du redan gjort.
Känner verkligen igen det där med hungern, börjar äta som fan haha. Kan också få ångest.. samt även hjärtklappning. Till sist orkar man inte längre utan drar till affären och köper en dosa. Sen mår man underbart när man stoppat in en rejäl prilla. Sen tänker man på hur tragiskt det är att man är slav under tobaksbolagen.