Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

Förtur barn in till flygplan?

Fast varför undrar jag. Då förlänger man ju bara tiden då de ska sitta på samma ställe i flera timmar, medans alla krångelpersoner ska leta plats. Lägga in handbagage. Ta av sig jackan, sätta sig, sedan komma på att de glömt nåt i handbagaget som de ska resa sig och rota efter etc. Min strategi är att gå på när alla andra muppiga människor krånglat klart och sedan gå rätt in och dimpa ned på sin plats utan strul.

• Drottningen70
    kenneth768768 skrev 2015-06-07 11:41:07 följande:

Behövdes det? Ett annat tankesätt kanske är att barnen går sist, så de kan sita med mobilen/leksaker så länge som möjligt, och inte hindrar alla som är snabbare.

Min erfarenhet är att det inte är barn som står i vägen utan medelålders herrar som tror att världen cirkulerar omkring dom och gamlingar som är tankspridda.
  • Drottningen70

[quote=75395165][quote-nick]Cab skrev 2015-06-07 11:45:10 följande:[/quote-nick]Småbarn hade förtur, de gillar inte att köa.

Sist in kan få problem att placera handbagage.

Däremot kan man gärna vänta med att gå ut om incheckat inte kommer ut snabbt.[/Ta aldrig mer handbagage än att det får plats under stolen. Där är det aldrig fullt.

Svar på tråden Förtur barn in till flygplan?