• Cab

Förtur barn in till flygplan?

Vi har fått gå före ibland just för barnen med Ving och något mer, men jag minns inte om det var Ryan, SAS eller Norwegian.

• Svar på tråden Förtur barn in till flygplan?
  • kenneth768768

Behövdes det? Ett annat tankesätt kanske är att barnen går sist, så de kan sita med mobilen/leksaker så länge som möjligt, och inte hindrar alla som är snabbare.

• Drottningen70

Fast varför undrar jag. Då förlänger man ju bara tiden då de ska sitta på samma ställe i flera timmar, medans alla krångelpersoner ska leta plats. Lägga in handbagage. Ta av sig jackan, sätta sig, sedan komma på att de glömt nåt i handbagaget som de ska resa sig och rota efter etc. Min strategi är att gå på när alla andra muppiga människor krånglat klart och sedan gå rätt in och dimpa ned på sin plats utan strul.

• Drottningen70
    kenneth768768 skrev 2015-06-07 11:41:07 följande:

Behövdes det? Ett annat tankesätt kanske är att barnen går sist, så de kan sita med mobilen/leksaker så länge som möjligt, och inte hindrar alla som är snabbare.

Min erfarenhet är att det inte är barn som står i vägen utan medelålders herrar som tror att världen cirkulerar omkring dom och gamlingar som är tankspridda.
  • Cab

Småbarn hade förtur, de gillar inte att köa.

Sist in kan få problem att placera handbagage.

Däremot kan man gärna vänta med att gå ut om incheckat inte kommer ut snabbt.

• Drottningen70

[quote=75395165][quote-nick]Cab skrev 2015-06-07 11:45:10 följande:[/quote-nick]Småbarn hade förtur, de gillar inte att köa.

Däremot kan man gärna vänta med att gå ut om incheckat inte kommer ut snabbt.[/Ta aldrig mer handbagage än att det får plats under stolen. Där är det aldrig fullt.

• Cab
    Drottningen70 skrev 2015-06-07 11:48:03 följande:

[quote=75395165][quote-nick]Cab skrev 2015-06-07 11:45:10 följande:[/quote-nick]Småbarn hade förtur, de gillar inte att köa.

Däremot kan man gärna vänta med att gå ut om incheckat inte kommer ut snabbt.[/Ta aldrig mer handbagage än att det får plats under stolen. Där är det aldrig fullt.

Tar bara det nödvändigaste som kamera, dator och värmande kläder, om incheckat försvinner. Kameraväska är lagom vid stolen, resten fyller en kabinväska.
  • Nerfherder

Vad spelar det för roll om småbarn ska få förtur? Planet kommer inte att lyfta tidigare, och resan kommer inte gå snabbare för det.

• SpanskaFlugan
    Drottningen70 skrev 2015-06-07 11:48:03 följande:

Det är bara relevant om man flyger någon gång om året. Jag har flugit 50+ gånger sedan 1/9 2014 och jag för allt för att minimera tiden på flygplatsen. Att checka in bagage är otänkbart om jag inte ska vara borta väldigt länge.

För mig kvittar det vem som går på när, bara det gör det snabbt och smidigt.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • phillipha

Jag flyger i snott var 6:e vecka skälv med två småbarn (4 & 1år) dessutom är jag fn gravid. Jag uppskattar mycket att få gå på först. Mycket enklare att komma på med barnen när man slipper trängas i först en kö, sen bland alla människor som ska välja plats/lägga upp bagage/ta av sig jackan mm. Om vi redan sitter på plats när dessa kommer på så har jag ett moment mindre. Brukar alltid ha fika och film med till mina barn som vi tar när vi satt oss så det blir inga problem.

Malmö aviation har denna service men inte norweigan. SAS vet jag inte.

• SpanskaFlugan
    phillipha skrev 2015-06-07 13:14:28 följande:

Jag flyger i snott var 6:e vecka skälv med två småbarn (4 & 1år) dessutom är jag fn gravid. Jag uppskattar mycket att få gå på först. Mycket enklare att komma på med barnen när man slipper trängas i först en kö, sen bland alla människor som ska välja plats/lägga upp bagage/ta av sig jackan mm. Om vi redan sitter på plats när dessa kommer på så har jag ett moment mindre. Brukar alltid ha fika och film med till mina barn som vi tar när vi satt oss så det blir inga problem.

Malmö aviation har denna service men inte norweigan. SAS vet jag inte.

På sas kan du välja plats när du checkar in 22 timmar före avgång. De har prioriterad ombordstigning för sas gold och diamond medlemmar eller för de som reser i sas plus (dvs de får gå på först) men de brukar vara schyssta och låta folk med barn gå på först, men har man otur så är personen i gaten gnällig och då får man kliva på med alla andra.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
Svar på tråden Förtur barn in till flygplan?