Inlägg från: Cab |Visa alla inlägg
  • Cab

12-dag i skolan, vad är det egentligen?

Från förskolan lärde vi oss att på 12-dagar vill personalen gå hem senast 12, vill man ha längre får man begära det. 
    På Fritids gäller samma sak så jag kom dit efter 13 en 12-dag och hade tydligen missat något då ett barn inte var klar. Gissa vad?

• Svar på tråden 12-dag i skolan, vad är det egentligen?
  • Cab
    Dixie skrev 2015-06-06 23:01:25 följande:
    att du har förlorat möjligheten att skriva förståliga inlägg - så måste det ju vara.......
    Det fungerar inte i skolan för att du inte är insatt och förstår, fantastiskt.
  • Cab

Ja det är ju lördagskväll och var obegripligt för mig också först, rätt svar imorgon om ingen knäckt det innan.

• Cab

Brukar alltid hämta på Fritids på em.

På dagis gäller alltid 12 om man inte önskat mer.

På Fritids gäller 12 för de som slutat skolan till 12, men skolan kan sluta senare än 12, de hade vanlig skoldag till c:a 14. Knepigt tycker jag också sa en barnskötare. 

• Cab
    LaLola skrev 2015-06-07 12:16:36 följande:
    Jag begriper ingenting...vill personalen gå hem kl 12? Varför då?
    Dag före röd dag.
  • Cab
    LaLola skrev 2015-06-07 12:33:15 följande:
    I vilken kommun gäller detta?
    Här har vi aldrig gjort så. Vi har öppet efter behov som vanligt.
    Helgdagsafton är det normalt att folk jobbar halvdag, men inte alla så 12 är ett önskemål men dom måste ha öppet till 18 för de som vill.
  • Cab
    LaLola skrev 2015-06-07 13:16:41 följande:
    Trodde det mest var vissa företag som hade så.
    Kommunkontoren har halvdag.
  • Cab
    Hannah76 skrev 2015-06-07 15:09:40 följande:

[quote=75395445][quote-nick]Cab skrev 2015-06-07 13:36:31 följande:[/quote-nick]

Kommunkontoren har halvdag.

[/

Nej kommunanställda slutar 45 minuter tidigare, dag före röd dag. Men det gäller ju inte alla inrättningar.

De andra har det "enligt avtal".
  • Cab

Fritids har egna avtal, samma som förskolan.

• Cab
    Lavish skrev 2015-06-07 22:13:38 följande:

Jag bor i Botkyrka och här är det så att man måste hämta 12 före röd dag om man inte särskilt anmält att man fortfarande har behov av omsorg då.

Säger man att man har behov av omsorg får man veta att ens barn i så fall kommer att lämnas med pedagoger och barn det inte känner, eftersom alla andra kommer att gå hem. Så man hämtar vid 12 vare sig man kan eller inte. Men nu talar jag om förskolan, hur det är i skolan vet jag inte.

För att få klarhet i vad TS menar. TS, är det så att du fått information om att det var 12-dag, men när du kom för att hämta ditt barn så var barnet inte färdigt eftersom skolan skulle fortsätta till 14? Det kan jag förstå var förvirrande, men tolvdag gällde alltså fritids men ej skolan? 

Ja så var det och i dagis gnälldes det om man kom sent så vi tog i med råge att önska, så de fick gå hem tidigare
Svar på tråden 12-dag i skolan, vad är det egentligen?