Gladskit skrev 2015-06-08 13:32:43 följande:
Jag har själv tre syskon/systrar som jag har en bra relation med. Vi är ju alla vuxna nu och ganska mycket på samma nivå. Jag är väldigt glad över att ha dem!
Men däremot har jag själv och min man "bara" ett barn, en nioåring. Jag vet inte, men det har nog mest bara blivit så. Jag har inte känt någon direkt längtan efter fler och jag kan inte "skaffa" syskon åt honom för att han ska ha en kompis, inte bli ensam när han blir äldre osv. för det finns inga garantier för någondera.
Han kunde ha fem syskon där alla avskyr varandra eller han kan vara endabarn och ha världens schysstaste liv. Det blir som det blir.
Vi har aldrig siktat på barn tätt, det visste vi tidigt. Så minst 4 år mellan barnen var vi rätt överens om. Men sen har de där åren tuffat på och nu är vi en så jäkla skön trio så jag vet inte om jag vill. Inte min man heller. Och som sagt, längtar man inte efter att få barn igen och bli mamma igen så är det svårt att tvinga fram något.
Ditt barn är ju bara ett år så du ska absolut inte stressa!! Jag antar också att hen inte går på dagis ännu så då har ni den grejen kvar också, skola in på förskola, få ihop vardagspusslet med jobb, hämtningar, lämningar, egna intressen, vuxenrelationen osv.
Precis så e det. Dagis osv snart och allt det innebär. Känns stressigt bara de :/ jobba och få ihop allt! Önskar jag alltid kunde varit hemma med mitt barn:)