• Smurry

Nedsatt spermakvalitet - det blir nog IVF/ICSI

Min man hade 4,5 milj spermier så jättedåligt! Vi dtöttade varann, ibland grät vi ihop ibland var för sig, men mest lät vi inte det ta en stor plats i vårt liv!

Vi reste, drack vin och njöt av att bara vara vi! Låter lättare än det var, men vi försökte verkligen njuta av att vara barnlösa!

Vi berätta för vänner och familj! Och har ingen förklaring till varför.

Idag efter 3 försöket icsi så har vi en 6 månaders! Dt vackraste, smartaste och underbaraste barnet i världen! Värt varenda spruta,spray och äggplock! Vägen dit var inte som vi föreställt oss men nu är vi starkare, lyckligare och tröttare än vi någonsin varit. Men mitt tips är att göra saker man inte kan göra med! Spahelger äventyrsresor osv!

• Smurry
    apelsinpress skrev 2015-06-09 11:30:27 följande:

Hej Smurry, tack för ditt inlägg!

Många kloka synpunkter. Ska verkligen försöka "njuta" av sommaren och kommande semestern nu istället för att älta. I helgen gjorde jag och mannen en "bucket list" med saker/aktiviteter som vi ska hinna göra i sommar som vi inte kommer kunna göra lika lätt när vi väl fått barn. Det gör att vi siktar på en massa roligt så länge...

Vad roligt att höra att det gick bra för er. Vad är det som gjorde att det tog sig på 3:e försöket? Testade ni ngt annat då eller var det bara slumpen?

Vi bytte metod! Provade långa protokollet, det funkade helt enkelt med just min kropp! Lustigt nog var det nog den gången jag misskötte mig mest, men jag var totalt utmattad och orkade egentligen inte en till sp jag orkade med allt pyssel utan levde bara exakt som vanligt vilket jag är glad för nu :)

Det tycker jag låter som en helt fantastiskt ide! Vi åkte på massa ( tack letsdeal,groupon) romantiska weekends runt om i sverige och drack vin och njöt av varandra)
Svar på tråden Nedsatt spermakvalitet - det blir nog IVF/ICSI