• Anonym (förvirrad)

Vad gick min man på?

Hej allesammans.

Min man var borta i 2 långa dagar. Helt spårlöst försvunnen.

Igår så kom han äntligen hem och han hade ett mycket konstigt beteende.

Jag såg att hans pupiller var oerhört små, inte stora, utan små. 

Jag gick till spegeln och såg hurdan mina var och sen gick jag till hans igen, och som sagt så var dem jätte små.

Han kunde inte heller prata vanligt. Han liksom sluddrade sig fram hela tiden. När han tex skulle säga du så sa han " d d d d d d d d du "

Jag har läst att pupillerna blir stora om han tagit droger. Men hans var JÄTTE små ! Jag har faktiskt aldrig sett såna små pupiller.

Jag har konfronterat honom, men han nekar. Han vill inte erkänna nåt.

Någon som kanske vet? Finns det droger som gör pupillerna små? Och efter nu jag allt berättat. Vad tror ni han gick på?

• Svar på tråden Vad gick min man på?
  • Anonym (!)

Av heroin blir pupillerna mycket små! Har han haft drogproblem tidigare?

• Anonym (hohoho)

Förmodligen heroin, morfin eller morfinsyntet.

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (!) skrev 2015-06-05 12:10:03 följande:

Av heroin blir pupillerna mycket små! Har han haft drogproblem tidigare?

Han har varit en morfin missbrukare tidigare. Då tog han oxynorm.

Men hur kan jag veta för säkert vad han tog? Idioten förnekar hela tiden
  • klyban
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-05 12:42:32 följande:
    Han har varit en morfin missbrukare tidigare. Då tog han oxynorm.

Men hur kan jag veta för säkert vad han tog? Idioten förnekar hela tiden

Det är troligt att det är någon opiat, opiod eller någon RC-variant av detta.
    Exakt vad av dessa han har tatt, det är rätt svårt att berätta för dig.

Du behöver inte få ett erkännande.
    Det är bara säga jag vet att du tagit något morfinpreparat, då jag har gjort efterforskningar som stödjer detta.
    Och ett erkännande från dig är inte nödvändigt längre, då jag nu redan vet om vad du har tagit.

Jag kan en hel del om olika droger, då jag har valt att läsa mig upp om dessa.
    Så man är reda när ens barn växer upp, och kan ämnet.
    Då jag finner att ämnet är svårt, och de som är okunniga har inte en chans i sådana diskussioner mot dagens ungdomar.Vad jag vill ha sagt om detta, är att jag inte kan komma på mer droger som ger mindre pupiller.
    De flesta som ger en förändring, ger då större pupiller.

Sen hur du ska hantera detta, det är en bra fråga.
    Första frågan älskar jag han fortfarande, är svaret nej, så packar du väskorna idag.
    Är svaret ja, så får ni börja prata och berätta i hur du/ni vill ha det.
    Funkar inte detta, så får du börja ställa ultimatum(första steget vore givetvis att kontakta någon beroende vård).
    Som du sen genomför om mål inte nås.
    Ultimatum ska ske i små steg, och alltid utföras.
    För den dag du inte står för dina ultimatum, så är du körd och inte kan ställa mer ultimatum.
    Då han redan vet du inte kommer fullfölja.

• Drottningen70

Nån typ av opiat tveklöst. Varför måste han erkänna? Du vet ju redan eller hur..

• klyban
    Drottningen70 skrev 2015-06-05 21:39:13 följande:
    Nån typ av opiat tveklöst. Varför måste han erkänna? Du vet ju redan eller hur..
    Rätt oroande, att han tar så mycket att han har problem att prata.
  • Lifeforms

Jag säger opiat av något slag. Tror han har kommit över väldigt starka oxikodon tabletter.

• Anonym (förvirrad)

Förlåt för jag inte hört av mig.

Nästa morgon efter att han sov så såg jag att pupillerna var tillbaka till normala igen. Wow vilken förändring att vara så små ena dagen och sen andra dagen är dem tillbaka

Jag konfronterade honom och han sa att pupillerna ändras hela tiden.

Hur kan jag veta för säkert om det var något han tog? Tänk om det var heroin?

• klyban
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-10 08:50:29 följande:

Nästa morgon efter att han sov så såg jag att pupillerna var tillbaka till normala igen. Wow vilken förändring att vara så små ena dagen och sen andra dagen är dem tillbaka

Vad spelar det för roll, samtliga dessa opiater/opioder eller RC av dessa delar i princip exakt samma problem.
    Ja, han har rätt pupiller ändrar sig, men riktigt små blir det bara i starkt solsken.
    En annan sak jag skulle oroa mig över, är hur han så obehindrat ljuger för dig.
    Frågade du varför han sluddrade då, säger han alkohol.
    Så är det bara säga du luktade ju inte alkohol, överhuvudtaget.

• Drottningen70
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-06-10 08:50:29 följande:

Lägg av!! Du VET. Att en missbrukare ljuger är inget konstigt, men varför lurar du dig själv? Han har på klassiskt missbrukarvis fått dig att misstro dig själv. Om du

Måste ha bevis får du väl köpa hem drogtest och kräva Urinprov nästa gång du misstänker nåt, men han kommer givetvis inte att medverka till det utan vara såååå "kränkt" över att du misstror honom och så står du där och tvivlar på dig själv igen. Du välhet själv hur du vill leva.
  • Drottningen70

Om ni är ensamma så får ni ha det som ni vill, men om det finns barn med i bilden är det dags för dig att agera vuxet och göra nåt åt saken.

• nemo2006

du kan ju alltid be honom lämna ett urinprov på vct och be dom ta en snabbsticka. vill han inte det har du ju ett erkännande redan där.

• klyban
    Drottningen70 skrev 2015-06-10 20:46:14 följande:
    Lägg av!! Du VET. Att en missbrukare ljuger är inget konstigt, men varför lurar du dig själv? Han har på klassiskt missbrukarvis fått dig att misstro dig själv. Om du
    Måste ha bevis får du väl köpa hem drogtest och kräva Urinprov nästa gång du misstänker nåt, men han kommer givetvis inte att medverka till det utan vara såååå "kränkt" över att du misstror honom och så står du där och tvivlar på dig själv igen. Du välhet själv hur du vill leva.
    Nu har vi inte en aning om han är en missbrukare, dock att han ljuger och använder nån drog.
  • Anonym (xx)

ojdå vilken medberoende klassiker.. han både knarkar ljuger och tokiggör dig ts, under tiden han manipulerar dig tills du tror att du inbillat dig så planerar han redan hur han ska få tag på nästa "fix"
    när ska du bryta ? eller ska du hänga med läääänge-tills du inte är kvar
    när man blivit tillräckligt "inbillningssjuk" så har man ingen annan, bara missbrukaren. vilket är skönt på ett sätt för då slipper man ljuga
    det är jobbigt att ljuga för sig själv och andra, tärande liksom

• klyban
    Anonym (xx) skrev 2015-06-10 21:49:14 följande:
    ojdå vilken medberoende klassiker.. han både knarkar ljuger och tokiggör dig ts, under tiden han manipulerar dig tills du tror att du inbillat dig så planerar han redan hur han ska få tag på nästa "fix"
    när ska du bryta ? eller ska du hänga med läääänge-tills du inte är kvar
    när man blivit tillräckligt "inbillningssjuk" så har man ingen annan, bara missbrukaren. vilket är skönt på ett sätt för då slipper man ljuga
    det är jobbigt att ljuga för sig själv och andra, tärande liksom

Det är rätt svårt att vara medberoende, vid första upptäckten.

• Drottningen70
    klyban skrev 2015-06-10 21:34:39 följande:

Nu har vi inte en aning om han är en missbrukare, dock att han ljuger och använder nån drog.

Utgår från den information som TS ger. Där berättar hon att han haft ett opiatmissbruk. Ser det som helt osannolikt att man efter att en gång ha skaffat sig ett opiatmissbruk skulle klara av att ta någon form av opiater för skojs skull efter att beroendet är ett faktum.
  • klyban
    Drottningen70 skrev 2015-06-10 22:13:40 följande:
    Utgår från den information som TS ger. Där berättar hon att han haft ett opiatmissbruk. Ser det som helt osannolikt att man efter att en gång ha skaffat sig ett opiatmissbruk skulle klara av att ta någon form av opiater för skojs skull efter att beroendet är ett faktum.

Jag brukar inte älta på gamla saker, utan hur det ser ut nu och idag.
    Historien säger dock att vaksamhet skall iakttagas.

Värst tycker jag dock lögnen är, ljuga sin partner rätt upp i ansiktet är otrevliga saker.

• Anonym (xx)
    klyban skrev 2015-06-10 22:08:22 följande:

Det är rätt svårt att vara medberoende, vid första upptäckten.

fast om man läser ts inlägg så står det att han tidigare missbrukat. du verkar lite kär i dig själv och dina skrivelser, då kan det vara svårt att läsa andras
  • klyban
    Anonym (xx) skrev 2015-06-11 00:31:44 följande:
    fast om man läser ts inlägg så står det att han tidigare missbrukat. du verkar lite kär i dig själv och dina skrivelser, då kan det vara svårt att läsa andras

Nope, fanns inget som tydde på att hon ens var närvarande då.
    Får jag den informationen, ja då har vi ny information och agerar efter denna.
    Men misstänker hon inte var med då, för då hade hon inte ens behövt fråga, utan hade redan vetat svaret i exakt vad det var.

Svar på tråden Vad gick min man på?