Dem som startat IVF maj/juni
Tinnis - vad spännande!! Vill tro att de skulle ha hört av sig om det inte gått bra.. Håller tummarna att det blir ett till dig och 5 in i frysen!;D
Tinnis - vad spännande!! Vill tro att de skulle ha hört av sig om det inte gått bra.. Håller tummarna att det blir ett till dig och 5 in i frysen!;D
helnil_ - Hur länge har ni försökt? Du fick nog tag i ett alldeles perfekt test tror jag och jag hoppas så att det ska gå hela vägen!
helnil_ - vad häftigt att det funkade första försöket! Vi har försökt mer eller mindre aktivt i snart fyra år. Har också kört några omgångar med Pergotime innan vi gick vidare med IVF - är nu igång med första försöket:D
helnil_ - vad jobbigt det lät med din Pergotime-upplevelse:( Vi väntade typ två år, sökte hjälp och gjorde utredningen och sen tog vi nästan ett års "paus" - var less och ville kliva av karusellen en stund. Men nu äre på't igen! En blasto sattes in i tisdags (testdatum 22) och 6 blastos skickades in i frysen. Håller tummarna att vi inte ska behöva tina på ett tag;)
Tinnis - lycka till idag!:D
Nicka - vad gulligt det lät;D Önskar dig och pricken stort lycka till!
langtarefterbarn78 - vad spännande, hoppas att allt ser bra ut och att insättning blir av asap! Är det första syskonförsöket?
Zaza - vad jobbigt det låter:( För mig har det gått väldigt upp och ner med hur ont det gjort att inte lyckas och hur mycket jag velat lyckas.. Vet inte om det är nån försvarsmekanism. Nu när vi väl är igång så vill jag inget annat än att få till det där jäkla plusset;) Vänta med testet om du kan - trist om du ska råka ta det för tidigt! Hoppas verkligen att det ska gå bra för er!!
langtarefterbarn1979 - vi är inne på första IVF-försöket, har aldrig varit gravid tidigare. Håller tummarna att det är tredje gången gillt som gäller för er!!
Gweny - jag är också på RD 6 idag! Testdag 22? Hoppas att vi får våra plus! Är det här er första omgång?
Zaza - vi har också varit iväg och pratat med kurator. Tyckte det var jätteskönt - just för att det är nån som inte känner en och lägger in sin egna bild av situationen/oss. Tror det kan vara jättebra att prata med någon - antingen som par eller själv. Ens hjärna kan verkligen vara ens värsta fiende ibland!
Har också känt mig otroligt ensam i det här. Är så otroligt skönt att prata med er som går igenom samma sak - är egentligen bara då jag känner mig helt förstådd. Alla misslyckanden och omtag, det desperata letandet efter symptom, alla frågor och kommentarer, att man alltid vet vilken dag i cykeln man är på.. Alltid är det nån nedräkning på gång och man vågar inte hoppas för mycket samtidigt som man är rädd att det ska påverka om man hoppas för lite.. De känslorna, år ut och år in - det är det bara ni som förstår!<3
Gweny - absolut, spännande!:D Kommer du att kunna hålla dig tror du?
langtarefterbarn1979 - vad kul att allt såg bra ut!:D
Blomster84 - vad härligt det lät med Island! Perfekt sätt att få tankarna på annat;D Själv har jag bokat in en jäkla massa fika på stan, renovering och Orange is the new black-rejs;D
Stephanie1 - ett plus dagen innan testdatum borde vara ganska tillförlitligt;) Stort grattis!! Hoppas ally går bra och att oron lägger sig så att du får njuta ist!
Tussebus - vad trist att det inte verkar fungerat:( Hoppas att det löser sig med donator och nytt försök!
Blomster84 - vilken resa! Hoppas att ni får det super:D Kanske är det så att du känner dig lugn för att allt är "precis som det ska"?;D Har du varit gravid tidigare så du jämför med nån tidigare känsla?